Jump to content
Annons

Hjälp med låtval till demo


Fidden

Recommended Posts

Jag har fått ihop en del låtar nu, dom som jag lagt upp här i demoavdelningen finns för lyssning på hemsidan om ni inte hört eller glömt bort dom. Det var flera år sedan jag skickade någon demo någonstans, och jag tänkte att det kanske kunde vara dags igen. Men då återstår bara frågan, vilka låtar skickar jag? Blir väl en 2-4 st eller så.

Om någon orkade lyssna igenom, eller helt enkelt kommer ihåg någon låt som tycktes om, så vore jag hemskt jätteglad över en åsikt. Känner mig hemmablind.

Redigerat av Fidden
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Har inte hört så mycket av dina alster, men ta med Norrland! Den gillade jag mycket.

Då är frågan om man ska blanda engelska och svenska, eller om man ska satsa på en helsvensk demo...

Du kan inte fixa nån .rar med första minuten eller så av alla låtar, så man slipper sitta och ladda ner så mycket? Oftast räcker det ju att höra början för att avgöra om det är nåt att ha.
näe, det verkar jobbigt... jag får hoppas att folk minns något helt enkelt om ingen orkar tanka.. eller, kanske imorgon, trött nu. Redigerat av Fidden
Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte hört så mycket av dina alster, men ta med Norrland! Den gillade jag mycket.

Då är frågan om man ska blanda engelska och svenska, eller om man ska satsa på en helsvensk demo...

Ah, så det finns engelska låtar också, då blir det ju lite värre. Jag kör en spontanåsikt utan att ha hört de engelska låtarna: kör helt på svenska, det är få som gör det, och på Norrland hördes det att du kan göra det bra. Så tänker jag iaf...

Link to comment
Dela på andra sajter

silverman - klart bäst, grym överaskning, prova att at bort "plock-gitarren" i början och låt den smyga in med trummorna, förstår att den är vad låten bygger på (kanske) MEN jag tror att det skulle bli grymt i början med bara piano och gitarren i höger lur, mkt bra.

robotbåten- behöver arras om, eller bara spelas in på nytt, bra låt.

norrland - bra

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, hur som helst är det nog bäst att separera efter språk. Ett litet förslag på svenskspråkig demo, det var enklast eftersom jag bara har 3 som jag är hyfsat nöjd med. Funkar den tror ni?

1: Norrland

2: Svag is

3: Läppar små

Odel, tack som tusan att du tog dig tid. Silver man gillade folk när jag postade den kommer jag ihåg. Ett ganska givet slutspår på engelskspråkig demo skulle jag tro.

Ang. robotbåten, så håller jag med om att den behöver arras om. Speciellt början.

Link to comment
Dela på andra sajter

har lyssnat på silver man några vändor nu, fan vad bra.. jag är ett stort fan av musik på svenska: Thåström, Lundell, Hellman, Hellström, Pugh osv mm wtf... men vafan.. silver man kan du bara inte ta med, Laleh blandade sv & eng på sitt album ju. Nog kan du blanda lite på en demo va,

Link to comment
Dela på andra sajter

har lyssnat på silver man några vändor nu, fan vad bra.. jag är ett stort fan av musik på svenska: Thåström, Lundell, Hellman, Hellström, Pugh osv mm wtf... men vafan.. silver man kan du bara inte ta med, Laleh blandade sv & eng på sitt album ju. Nog kan du blanda lite på en demo va,

haha, ja varför inte 😆

Sjukt kul att den gillas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena

Enkelt val, då jag redan valt ut de jag gillar bäst och lagt i mp3'an för länge sedan...

Norrland

Svag is

Outsider

En bubblare är Immortal.

Det är väl aldrig fel att blanda engelskt och svenskt så ser de din bredd. Tror dock att första spåret bör vara Norrland.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena

Enkelt val, då jag redan valt ut de jag gillar bäst och lagt i mp3'an för länge sedan...

Norrland

Svag is

Outsider

En bubblare är Immortal.

Det är väl aldrig fel att blanda engelskt och svenskt så ser de din bredd. Tror dock att första spåret bör vara Norrland.

hmm, bra input där stajo. Då kanske jag kan börja med ett par svenska låtar, och avsluta med ett par engelska.

norrland

svag is

(lite extra paus)

outsider

silver man

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan inte fixa nån .rar med första minuten eller så av alla låtar, så man slipper sitta och ladda ner så mycket? Oftast räcker det ju att höra början för att avgöra om det är nåt att ha.

Om du använder Firefox finns en snygg extension som heter DownThemAll som kan ladda ner alla låtar med ett tryck.

Norrland tycker jag är given. Mycket bra låt! Gillar även Chaos Sunshine. Silver man var bra den med. Väldigt snygg upptrappning i låten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite snabba intryck på de svenska låtarna, som kanske kan hjälpa till. Inte lyssnat igenom hela låtarna utan lyssnat flyktigt bara... som jag tror man gör om man lyssnar på demoskivor.

Läppar små - för långt instrumentalt intro, men jävligt mysig sen. Inte helt fel att ha med, men lägg den absolut inte först på skivan iaf.

Robotbåten - hmm, sådär. Lite charmig fast inte så direkt.

Kropp - tveksam.

Norrland - definitivt. Den här ska du nog ha först.

Radium - coolt intro. Inte så tokig fast lite anonym. Och så var den visst på engelska.

Svag is - också schysst. Riktigt schysst faktiskt. Låter VÄLDIGT kent bitvis. 😳

Om du vill ha en svensk demo röstar jag på:

1. Norrland

2. Svag is

3. Läppar små

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Gör en av varje då. En Svensk och en Engelsk demo. Kör på det som du ville ha på den Svenska:

Men den Engelska ska 🙂 vara:

1. Silver Man

2. Outsider

3. Afterglow

(4. Apollo om du nu vill ha fyra låtar på din demo)

Du får väl helt enkelt släppa den svenska under namnet Smulpajs Området och den Engelska som Crumble Zone 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Gör en av varje då. En Svensk och en Engelsk demo. Kör på det som du ville ha på den Svenska:

Men den Engelska ska 😄 vara:

1. Silver Man

2. Outsider

3. Afterglow

(4. Apollo om du nu vill ha fyra låtar på din demo)

Du får väl helt enkelt släppa den svenska under namnet Smulpajs Området och den Engelska som Crumble Zone 😆

Det var som tusan, duktigt att hitta afterglow, den finns ju nästan inte på siten 😆

Jo den var juste den också... fast hur funkar silvermannen som förstaspår egentligen? Finns det inte en ganska stor risk att den som nu får skivan i sin spelare snabbt ploppar ut den igen om det inte börjar hända saker på en gång?

Och tack till er andra också, kul att ni engagerar er 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var som tusan, duktigt att hitta afterglow, den finns ju nästan inte på siten  😆

Den ligger i min Crumble Zone mapp i Studioforum-mappen. Där allt som är bra från forumet ligger 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

Självklart ska norrland vara med.

Egentligen behöver du bara den på ditt demo.

Lyssnar på den här hemma ofta, kanske läge för en RMX.

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Tycker du ska ta med låten Norrland och göra en split 7" med Totalt Jävla Mörker som också har en låt som heter Norrland... skulle passa så himla bra ihop =)

Fast ändå inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...