Jump to content
Annons

ett bra gratis inspelningsprogram


Bluemoon

Recommended Posts

Annons
Kristal är inte så avancerat som det Sonar LE som du redan hade, men Kristal är gratis så du har inget att förlora.

ASIO-stöd, VST-stöd och flerspårsinspelning.

Men shit, vilket sött litet program. I nästa version ska tydligen midi, fler vst-inserts och VSTi stödjas, och då kan det ju bli riktigt användbart, ta mig tusan. Det ska jag prova innan jag ger upp min logicversion och går över till mac.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 10 månader senare...
orrebest (oregistrerad)

jag skulle gärna vilja ha ett gratis inspelnings program. jag vill bara spela in några lätta saker på datorn så inget avanserat tack.

Redigerat av Olsberg
Slår samman med existerande tråd
Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns ju rätt många gratis. Jag har inte testat någon av dessa så jag vet inte hur pass avancerade de är. Men de är gratis eller ruskigt billiga iallafall. Här har du en lista på sequensers från KVR.

Temper (gratis)

Ardour (gratis)

Music Studio Producer/Independence (gratis)

Kristal (gratis)

Reaper ("gratis" men om du gillar det så kostar en non-commercial license $39.95)

Redigerat av Bone
Link to comment
Dela på andra sajter

orrebest (oregistrerad)

asså jag ska inte mixa och hålla på det ända jag vill göra är att spela in en sak och spara det. och sedan göra en film.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns ju rätt många gratis. Jag har inte testat någon av dessa så jag vet inte hur pass avancerade de är. Men de är gratis eller ruskigt billiga iallafall. Här har du en lista på sequensers från KVR.

Temper (gratis)

Ardour (gratis)

Music Studio Producer/Independence (gratis)

Kristal (gratis)

Reaper ("gratis" men om du gillar det så kostar en non-commercial license $39.95)

Blev ett par ögonbryn där.. Sjukt många program! Har faktiskt aldrig brytt mig om att kolla vad som finns därute på sequensersidan utöver Cubase, PT, Logic och gänget..

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
Cool edit 2, som en klon på cubase, nästan.

eeeh....skulle inte tro det...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...