Jump to content
Annons

Hur kraftfull dator behöver jag?


honsfoder

Recommended Posts

Tja!

Hur "bra" dator behöver jag om jag ska köra Cubase lr Logic och DFH och en del mjukvarusynthar?? Och sen lägga gitarr/bas själv..

Är Mac bättre när man sysslar med musik? Mac Mini? Kan detta vara något?

http://www.blocket.se/vi/9522920.htm?ca=6_s

Duger en PC typ P 4 2.5 Ghz, 1024 ram?? Tänkte köpa M-Audios Audiophile 2496, någon som vet nåt om det ljudkortet?

Tacksam för svar!

HÖnsfoder

Redigerat av honsfoder
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Mac är inte bättre, men du slipper en massa strul som blåskärm, låsningar mm.

Har haft PC förut och jag går inte tillbaka igen efter att jag kört Mac nu i många år utan problem.

En till stor fördel är att på de nya Intel Mac:arna så kan du installera Windows och köra både Mac OS X och Windows på samma dator med full stabilitet!!!!

På så sätt har du tillgång till alla mjukvaru pluggar och DAW:s som finns idag!

😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan man köra windows på Mac? PC-Windows och köra PC VST 🙂? Om ska jag köpa en Mac så fort som möjligt 🙂!

På de nya Mac som har Intelprocessor kan man göra det (har jag för mig i alla fall)

Lita inte helt och fullt på mig i detta avseende dock.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan man köra windows på Mac? PC-Windows och köra PC VST  🙂? Om ska jag köpa en Mac så fort som möjligt 🙂!

På de nya Mac som har Intelprocessor kan man göra det (har jag för mig i alla fall)

Lita inte helt och fullt på mig i detta avseende dock.

Ja, det kan du göra. Party on, Wayne!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan man köra windows på Mac? PC-Windows och köra PC VST  🙂? Om ska jag köpa en Mac så fort som möjligt 🙂!

På de nya Mac som har Intelprocessor kan man göra det (har jag för mig i alla fall)

Lita inte helt och fullt på mig i detta avseende dock.

Ja, det kan du göra. Party on, Wayne!

Party on, Garth

Men Honsfoder, använd medföljande Mac OSX lite och se om du inte hellre bara vill köra det...

Edit: Kör på en Mac Mini (dock inte med Intel-processor), och är riktigt nöjd, lycka till.

Redigerat av floaty
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har p4 på 2,8, det funkar okej. Det värsta är att ju mer man håller på desto bättre vill man ha. Skall du köpa nytt så tror jag inte det spelar någon roll idag. Det är ju bara att titta på mac som nu skall köra intel processorer. Däremot tror att 2,5 är på gränsen om du växer med ditt mixande osv. skall du köpa nytt?

mini mac tror jag inte är bättre än att du uppgraderar din pc. Köp nytt moderkort och processor ev rammmine om det moderkort du köper inte stödjer ditt ramminne.

mvh

Lindpop

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...