Jump to content
Annons

Val av mikrofon och tillhörigheter!


Ohem

Recommended Posts

Då jag är av en nybörjare inom musiken så vill även jag ha bra utrustning för det jag vill syssla med, tyvärr har jag inte så stor koll men har luskat runt här på forumet vad som verkar vara av bra val i förhållande till pris. Har jag på något sätt placerat tråden fel eller tolkat fel på något område så ber jag om ursäkt.

Efter lite luskande så är det ett ljudkort jag vill ha till datorn, ett internt sådan. Från vad jag har läst så är "M-AUDIO Audiophile 24/96" ett ljudkort som uppskattas av många, går det att kombinera det tillsammans med följande produkter?

Shure SM58-LCE

Har märkt att det är en väldigt uppskattad mikrofon bland artister, jag vet dock inte hur bra det är i praktiken.

En annan mic som jag har tittat på:

ADK A51e

Från vad jag läset på musikbörsen's hemsida så verkar det vara en väldigt hyffsad mikrofon.

Jag har dock beslutsångest mellan dessa, hur är dom i studio inspelningar? Jag finner inga bra artiklar eller hyffsade recensioner.

ATHLETIC MIC8E

Mikrofonstativ, praktiskt(?).

Är där något jag har missat?

Något som kan ersättas med något bättre för samma pris?

Kompabilitet?

Kablar?

Tack På Förhand!

Redigerat av Ohem
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

SM58 är bra till liveframträdanden. Jag uppskattar inte ljudet från den - men det är en smaksak... 😉

Den klara vinnaren bland stormembrans kondensatormicar i budgetklassen, är enligt min mening Studio Projects B1. Lyssna gärna på smakprov från ett gäng olika micar på min testsite. Inspelningarna är gjorda i hemstudiomiljö - så det är smakprov på hur det kan låta hos dig om du har ett hyfsat rum...

För att koppla in en kondensatormic till ljudkortet, så krävs det att ljudkortet har micpreamp med 48V fantommatning - annars fungerar det inte. Jag har ingen koll alls på M-Audio själv, så jag vet inte hur det är med den saken...