Jump to content
Annons

hjälp mig välja midi-klaviatur?


Daniel

Recommended Posts

hej

Är på jakt efter ett semivägs midi-klaviatur attbra kvalitet. bryr mig inte om rattar och reglar, så enkelt som möjligt. Bra känsla samt samt byggkvalitet..

ute efter tillräckligt många tangenter för att spela piano, samtidigt vill jag kunna spela orgel, stråk samplingar etc, därför endast semivägt.

Obs: Viktigt att piano ljud blir realistiska. Använder the grand 2. Vet inte om det beror på klaviaturet dock...

MAXPRIS ca 3 000 kr.

Har hittat ett Fatar VMK88 Masterkeyboard begagnat för 2300 kr. prisvärt???

hade ni valt M-AUDIO kst88es för 2500:-

http://www.musikborsen.se/frameset.a...no=156886&fm=1

eller Fatar VMK88 för 2300:-

http://www.music123.com/StudioLogic-...-i137947.music

Tacksam för svar snabbt då det ska inhandlas idag och nvändas imorgon!!

nån som har ett beggat i malmö trakten kanske?

Tack!!

Redigerat av Daniel
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag skulle satsa mina pengar på ett Fatar hellre än ett M-audio vilken dag som helst, men tyvärr har jag ingen fakta att backa upp detta ställningstagande. Så egentligen är mitt råd helt jäkla värdelöst 😄

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

cme, har kollat lite på det.

i sådana fall hade det blivit CME UF7 för 3395 (musikborsen)

väldigt mkt rattar, reglar, display etc, vilket jag inte behöver. känns lite trist att betala för det då. men om klaviaturet är lika bra i känsla som fatar (se ovan) så kan det ju vara värt det..

Link to comment
Dela på andra sajter

Du hinner inte ens åka till en musikaffär och prova några olika alternativ, eller? Jag har en CME UF8. Jag tycker att det är ok känsla för pengarna. Dock så har jag inte riktigt pillat tillräckligt på de mindre modellerna för att kunna uttala mig om dem.

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

Aha, jobbigt. Jag skulle ha satsat på Fataren om jag skulle gå på ren magkänsla. Annars kommer UF7 fungera, det tvivlar jag inte på. De har faktiskt rätt sköna tangenter även om de är av "synthmodell".

Tänk också på att inte köpa ett klaviatur med endast midi-utgångar om du inte har några sådana ingångar på ditt ljudkort ( jag vet...Ett dumtips, men det är lika bra att helgardera sig 😠 )

Link to comment
Dela på andra sajter

Har själv ett gammalt roland piano med semi-vägda tangenter och är oerhört nöjd med det. I alla fall när jag spelar piano. Synt-tangenter blir alldeles för sladdriga och semivägda är lagom för den som inte är pianist och vill kunna spela syntar via midi.

Funderar dock på att sälja mitt på grund av utrymmesskäl, så du kan alltid testa mitt om du finns i Skåne. Det brukar dock alltid finnas ett par klaviatur på Blocket och Vendolin, så kolla och åk dit och prova i annat fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...