dannepop (oregistrerad) Postat 24 augusti 2006 Postat 24 augusti 2006 http://www.musiciansfriend.com/srs7/g=rec/...base_pid=706532 Danne/
Neko Postat 24 augusti 2006 Postat 24 augusti 2006 Bra, det programmet behövde en liten ansiktslyftning.
allansson Postat 24 augusti 2006 Postat 24 augusti 2006 Ser mycket bra ut. Fast om jag ska uppgradera kommer det nog krÀva en ny dator, sÄ jag vet inte om det skulle vara vÀrt det för min del.
Linus Postat 24 augusti 2006 Postat 24 augusti 2006 (redigerat) We're sorry. This product has been discontinued. đł Grymma bilder. Det hĂ€r förklarar varför MI7/Cubase har haft rea... đ Haha, kolla SoundFrame. Steinberg snodde instrumentljudsökningen frĂ„n Native Instruments Kore. đ Insert Routing och Send Routing i Channel strip... Det mĂ„ste betyda att man inte kan dra och slĂ€ppa i vilken ordning insertpluggarna ska ligga, som man t.ex. gör i Wavelabs Master Section? Nu ska man istĂ€llet routa om ordningen? Control Room Overview liknar en korsning mellan Logics Environment och Reason. Redigerat 24 augusti 2006 av Linus
Linkowich Postat 24 augusti 2006 Postat 24 augusti 2006 [...]Insert Routing och Send Routing i Channel strip... Det mĂ„ste betyda att man inte kan dra och slĂ€ppa i vilken ordning insertpluggarna ska ligga [...] Shit! đ Drag & drop pĂ„ insertsen var en av de största förhoppningarna jag hade pĂ„ 4:an. Aja.....fĂ„r hĂ„lla en tumme för att de implementerar det Ă€ndĂ„.
android Postat 24 augusti 2006 Postat 24 augusti 2006 [...]Insert Routing och Send Routing i Channel strip... Det mĂ„ste betyda att man inte kan dra och slĂ€ppa i vilken ordning insertpluggarna ska ligga [...] Shit! đ Drag & drop pĂ„ insertsen var en av de största förhoppningarna jag hade pĂ„ 4:an. Aja.....fĂ„r hĂ„lla en tumme för att de implementerar det Ă€ndĂ„. Skaffa Sonar istĂ€llet dĂ„.... đ
Majken Postat 24 augusti 2006 Postat 24 augusti 2006 Det mĂ„ste betyda att man inte kan dra och slĂ€ppa i vilken ordning insertpluggarna ska ligga, som man t.ex. gör i Wavelabs Master Section? Nu ska man istĂ€llet routa om ordningen? Var inte sĂ„ sĂ€ker, Insertarna har en liten rund cirkel till höger som inte funnits dĂ€r tidigare. Det Ă€r kanske den man tar tag i för att flytta pluggarna. Det ser ut att bli en hel del nya pluggar ocksĂ„, minst fem. Utöver de tre pĂ„ bild tycks HalionOne och ModMachine vara nya. Ser riktigt lovande ut đ /Majken
Signert Postat 24 augusti 2006 Postat 24 augusti 2006 MÀrkligt att det inte finns nÄgon info pÄ Steinbergs hemsida. Och att det heter "Cubase 4", vad hÀnde med SX/SL?
Itzhak Postat 24 augusti 2006 Postat 24 augusti 2006 sÄvida det inte finns en monoknapp pÄ channelstripparna och mastern sÄ fortsÀtter jag med sx3.
Linus Postat 24 augusti 2006 Postat 24 augusti 2006 Det mÄste betyda att man inte kan dra och slÀppa i vilken ordning insertpluggarna ska ligga, som man t.ex. gör i Wavelabs Master Section? Nu ska man istÀllet routa om ordningen? Var inte sÄ sÀker, Insertarna har en liten rund cirkel till höger som inte funnits dÀr tidigare. Det Àr kanske den man tar tag i för att flytta pluggarna. Eller sÄ Àr det en mixerpot? Typ Dry/Wet för insertpluggen?
tomazopantera Postat 24 augusti 2006 Postat 24 augusti 2006 Tycker det ser ut som samma skit... đ nĂ„gra stegvis gjorda förbĂ€ttringar... men inte för mĂ„nga bara; de mĂ„ste spara lite till Cubase 5... ja jag Ă€r cynisk. hmmm jag tror nog att Windows Vista blir en större omstĂ€llning... men som vanligt fĂ„r vi vĂ€l vĂ€nta pĂ„ det dĂ€r definitiva operativsystemet...
Neko Postat 24 augusti 2006 Postat 24 augusti 2006 đ Det dĂ€r Ă€r ju sculpture i logic? Vad fick du den ifrĂ„n? (Tokigt jĂ€vla galen synt om ine annat...)
Majken Postat 24 augusti 2006 Postat 24 augusti 2006 Hah, jag visste vĂ€l att det var mer som gömde sig bland Screenshot'arna đ AmpSimulator, Envelope Shaper och Expander Ă€r pluggar som Ă„tminstone jag inte hört talas om tidigare. /Majken
L.C Postat 25 augusti 2006 Postat 25 augusti 2006 (redigerat) đ Den likheten slog mig med. Jag fick en liten kĂ€nsla av att de snegglat pĂ„ logic. Redigerat 25 augusti 2006 av L.C
Hellpig Postat 25 augusti 2006 Postat 25 augusti 2006 (redigerat) Tycker det ser ut som samma skit... đ nĂ„gra stegvis gjorda förbĂ€ttringar... men inte för mĂ„nga bara; de mĂ„ste spara lite till Cubase 5... ja jag Ă€r cynisk. hmmm jag tror nog att Windows Vista blir en större omstĂ€llning... men som vanligt fĂ„r vi vĂ€l vĂ€nta pĂ„ det dĂ€r definitiva operativsystemet... Windows vista ser egentligen ut som samma gamla skit ocksĂ„. Vad som Ă€r intressant Ă€r vad som Ă€r förĂ€ndrat bakom ytan, tycker jag. Och skall du tillfredstĂ€lla alla, som ju Windows Ă€r ett försök till enligt mig, sĂ„ kan det aldrig bli perfekt. Det gĂ„r bara inte. Redigerat 25 augusti 2006 av Hellpig
KillwithSkill Postat 25 augusti 2006 Postat 25 augusti 2006 Det ĂR sculpture och inget annat! http://www.apple.com/logicpro/sculpture.html
Linus Postat 25 augusti 2006 Postat 25 augusti 2006 Det dÀr Àr ju sculpture i logic? Jag tror han syftade pÄ likheterna i fÀrgschema, metallglans och stil pÄ rattar. Logic 7 Sculpture: Cubase 4 Prologue:
Pluffo Postat 25 augusti 2006 Postat 25 augusti 2006 AlltsĂ„...Jag trodde pĂ„ en gĂ„ng att det hĂ€r var ett skĂ€mt nĂ€r nĂ„gon har photoshoppat Cubase sĂ„ att det liknar Logic. Ăr det inte det? đ
Linus Postat 25 augusti 2006 Postat 25 augusti 2006 Alla högupplösta bilder Ă€r borttagna frĂ„n Musicians Friend nu đ Har Steinberg lyft pĂ„ luren kanske? Men hos Guitar Center finns bilderna kvar fortfarande.
jkn Postat 25 augusti 2006 Postat 25 augusti 2006 Det dĂ€r Ă€r ju sculpture i logic? Jag tror han syftade pĂ„ likheterna i fĂ€rgschema, metallglans och stil pĂ„ rattar. Ja, det gjorde jag. đ
Neko Postat 25 augusti 2006 Postat 25 augusti 2006 Det dĂ€r Ă€r ju sculpture i logic? Jag tror han syftade pĂ„ likheterna i fĂ€rgschema, metallglans och stil pĂ„ rattar. Ja, det gjorde jag. đ Okej. Jo visst Ă€r det likt, men inte i nĂ€rheten av lika slipat rent grafiskt. Dock snyggare Ă€n vad jag Ă€r van att se kjubĂ€js
Linus Postat 25 augusti 2006 Postat 25 augusti 2006 AlltsĂ„...Jag trodde pĂ„ en gĂ„ng att det hĂ€r var ett skĂ€mt nĂ€r nĂ„gon har photoshoppat Cubase sĂ„ att det liknar Logic. Ăr det inte det? đ Du vet Martin, den hĂ€r versionen kommer endast till PC ocksĂ„. MacanvĂ€ndarna fick ju Cubase 4.0 redan 1999. đđ
Linus Postat 25 augusti 2006 Postat 25 augusti 2006 L? đ Synd att bilden var lĂ„gupplöst. SvĂ„rt att se hur nya ikonen ser ut... 'Set Me 4 Free'? Desperat försök att fĂ„ in en 4:a i demolĂ„ten? En sĂ„n titel kan tolkas som om programmet skulle vara gratis. đ
Majken Postat 25 augusti 2006 Postat 25 augusti 2006 Jag gillar nog faktiskt Prologue grÀnssnittet mer Àn Sculpture, högre kontrast pÄ text och minre rörigt. Sen Àr det ju förstÄss helt olika syntar, Prologue blir ju automatiskt logisk och enkel eftersom det Àr en subtraktiv synt. Lite vitsigt att man ritat ut övertonsspektrat pÄ vÄgformerna istÀllet för en bild av hur vÄgformerna ser ut ocksÄ förresten. Med Prologue fÄr man nog gissa att gamla A1 gÄr i graven mer eller mindre. /Majken
Linus Postat 25 augusti 2006 Postat 25 augusti 2006 (redigerat) En Google-cache av Musicians Friend sĂ€ger: Steinberg Cubase 4 $799.99 List Price: $999.99 Steinberg Cubase 4 Studio $399.99 List Price: $499.99 TvĂ„ versioner alltsĂ„, motsvarande SX och SL antar jag. SE3 Ă€r inte lika gammalt, sĂ„ jag tror de vĂ€ntar in en period innan flera varianter lanseras. Cubase 4 Project Studio kanske? đ Jag rĂ€knar med att Macversionen blir Universal Binary nu, och att det lanseras strax efter att Sonar 6 kommer ut. đ Redigerat 25 augusti 2006 av Linus
Serious Postat 26 augusti 2006 Postat 26 augusti 2006 Ăr det nĂ„gon som har en aning nĂ€r cubase 4 kommer ut? /Daniel
Majken Postat 26 augusti 2006 Postat 26 augusti 2006 L? Listen, kanske. Helt enkelt en solo-funktion som inte tystar ned de andra spÄren utan bara sÀnker dem med sisÄdÀr 15-20 decibel. Vore ju faktiskt ganska praktiskt att ha i vissa lÀgen. /Majken
Tilly Postat 26 augusti 2006 Postat 26 augusti 2006 MĂ€rkligt att det inte finns nĂ„gon info pĂ„ Steinbergs hemsida. Och att det heter "Cubase 4", vad hĂ€nde med SX/SL? ja precis.. Ăr detta Cubase SX 4 eller vad?
Bebopkeys Postat 26 augusti 2006 Postat 26 augusti 2006 Hoppas nÄgon har uppfunnit en bra "överblicksfunktion" för panoreringar i 4:an. Skulle vara fint med ett rakt streck med kanalerna uppifrÄn och ned och panoreringarna som korta markeringar vid respektive kanal (som ett enkelt mapptrÀd ungefÀr).
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.