Jump to content
Annons

Ingen E-post adress synlig?


Nexustwins

Recommended Posts

Varför ser man inte folks E-post adresser utan bara en länk som det står "Klicka här" på? Har inte heller kunnat komma på nått lätt sätt att kolla det heller. Kan man inte ändra så att användaer kan välja mellan Synlig/Ej synlig ?

Redigerat av Nexustwins
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Postat (redigerat)
Det är med ganska stor sannolikhet en säkerhetsgrej, för att det inte ska vara möjligt för spammare att skörda adresser från forumet...

Iofs så är det nog en stor del av det hela. Men det är väll ganska lätt att förvräga adresserna?

TEX: Info[@]studio.se

*Ta bort [] för den verkliga adressen.

Det funkar väll fint eller?Är det säker om jag nu vill lägga min adress i signaturen?

Redigerat av Nexustwins
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är med ganska stor sannolikhet en säkerhetsgrej, för att det inte ska vara möjligt för spammare att skörda adresser från forumet...

Iofs så är det nog en stor del av det hela. Men det är väll ganska lätt att förvräga adresserna?

TEX: Info[@]studio.se

*Ta bort [] för den verkliga adressen.

Det funkar väll fint eller?Är det säker om jag nu vill lägga min adress i signaturen?

Nej, det funkar väldigt dåligt. Dessutom är den här typen av forum väldigt vanliga så det skulle vara ganska lönsamt att utveckla en enkel decoder för spamrobotar om alla forum använde samma metod.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är med ganska stor sannolikhet en säkerhetsgrej, för att det inte ska vara möjligt för spammare att skörda adresser från forumet...

Iofs så är det nog en stor del av det hela. Men det är väll ganska lätt att förvräga adresserna?

TEX: Info[@]studio.se

*Ta bort [] för den verkliga adressen.

Det funkar väll fint eller?Är det säker om jag nu vill lägga min adress i signaturen?

Nej, det funkar väldigt dåligt. Dessutom är den här typen av forum väldigt vanliga så det skulle vara ganska lönsamt att utveckla en enkel decoder för spamrobotar om alla forum använde samma metod.

Okey, då kan nui glömma frågan :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)
Det är med ganska stor sannolikhet en säkerhetsgrej, för att det inte ska vara möjligt för spammare att skörda adresser från forumet...

Iofs så är det nog en stor del av det hela. Men det är väll ganska lätt att förvräga adresserna?

TEX: Info[@]studio.se

*Ta bort [] för den verkliga adressen.

Det funkar väll fint eller?Är det säker om jag nu vill lägga min adress i signaturen?

Nej, det funkar väldigt dåligt. Dessutom är den här typen av forum väldigt vanliga så det skulle vara ganska lönsamt att utveckla en enkel decoder för spamrobotar om alla forum använde samma metod.

Hur är det, om man har hamnat i en lista på grund av en spamrobot men sedan tar bort sin mail, tas man bort från listan? Hur kan man undvika spam på ett bra sätt när man redan börjat få det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är med ganska stor sannolikhet en säkerhetsgrej, för att det inte ska vara möjligt för spammare att skörda adresser från forumet...

Iofs så är det nog en stor del av det hela. Men det är väll ganska lätt att förvräga adresserna?

TEX: Info[@]studio.se

*Ta bort [] för den verkliga adressen.

Det funkar väll fint eller?Är det säker om jag nu vill lägga min adress i signaturen?

Nej, det funkar väldigt dåligt. Dessutom är den här typen av forum väldigt vanliga så det skulle vara ganska lönsamt att utveckla en enkel decoder för spamrobotar om alla forum använde samma metod.

Hur är det, om man har hamnat i en lista på grund av en spamrobot men sedan tar bort sin mail, tas man bort från listan? Hur kan man undvika spam på ett bra sätt när man redan börjat få det?

Det är nog kört, mer eller mindre. Tror inte det finns mycket anledning för mejlspammare att stryka nån ur sin lista, när de väl fått dit dej. Sen kan de ju dessutom sälja sina register till andra, vilket betyder att de tjänar en hacka medans du får dubbelt så mycket spam. Tjoho.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är med ganska stor sannolikhet en säkerhetsgrej, för att det inte ska vara möjligt för spammare att skörda adresser från forumet...

Iofs så är det nog en stor del av det hela. Men det är väll ganska lätt att förvräga adresserna?

TEX: Info[@]studio.se

*Ta bort [] för den verkliga adressen.

Det funkar väll fint eller?Är det säker om jag nu vill lägga min adress i signaturen?

Nej, det funkar väldigt dåligt. Dessutom är den här typen av forum väldigt vanliga så det skulle vara ganska lönsamt att utveckla en enkel decoder för spamrobotar om alla forum använde samma metod.

Hur är det, om man har hamnat i en lista på grund av en spamrobot men sedan tar bort sin mail, tas man bort från listan? Hur kan man undvika spam på ett bra sätt när man redan börjat få det?

Det kan du inte, eftersom adressen kommer att fortsätta spridas till alla spamlistor efter hand... De använder fejkade avsändaradresser, så det är inte spammarna själva som får returmail om din adress är bortplockad på ett ställe, utan adressen kommer att ligga kvar i deras j-a listor i tid och evighet... :rolleyes:

Ett sätt att komma undan lindrigare, är att skaffa ett spamfilter. Vissa ISP erbjuder sådant, men om man vill ha mer kontroll själv, så kan jag rekommendera K9, som är helt gratis och lär sig efter hand som du klassificerar om mail till spam eller good. 😳

Jag får nästan 100 spam-mail varje dag - och K9 plockar alla spam och så får en regel i mailprogrammet sortera alla spam till en egen mapp, som jag kan kontrollera när jag orkar...

Någon enstaka gång blir ett riktigt mail felklassificerat, men det är väldigt sällan numera. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller så använder man hotmail och gör en ny när det börjar bli för mycket, men k9 ska jag testa till min vanliga 🙂

Hotmail, haha, dagens roligaste skämt. :rolleyes:

Om det inte var ett skämt tycker jag du ska fundera på att t ex skaffa dej ett Gmail-konto... som har ett riktigt bra spamfilter. Så slipper du byta varannan månad. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller så använder man hotmail och gör en ny när det börjar bli för mycket, men k9 ska jag testa till min vanliga 😳

Hotmail, haha, dagens roligaste skämt. 😆

Om det inte var ett skämt tycker jag du ska fundera på att t ex skaffa dej ett Gmail-konto... som har ett riktigt bra spamfilter. Så slipper du byta varannan månad. 😆

Hahaha, Mjo. Var ett tag sedan jag bytte faktiskt. Har upplevt att Hotmails spam filer har blivit bättre med senare tid faktiskt..

Link to comment
Dela på andra sajter

Regel #1: svara ALDRIG på ett spam-mail. Står det ngt i stil med klicka här för att avregistrera dig", klicka INTE på det. Ett klick där och spammarna får reda på att ditt mailkonto är aktivt och att du använder det. Så får du ännu mer mail.

Du ska nog försöka att inte ens öppna mailet, då vissa mailklienter skickar tillbaka ett "läskvitto".

Annars är det som Clas sa, har man väl åkt dit, då är det kört. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Regel #1: svara ALDRIG på ett spam-mail. Står det ngt i stil med klicka här för att avregistrera dig", klicka INTE på det. Ett klick där och spammarna får reda på att ditt mailkonto är aktivt och att du använder det. Så får du ännu mer mail.

Du ska nog försöka att inte ens öppna mailet, då vissa mailklienter skickar tillbaka ett "läskvitto".

Annars är det som Clas sa, har man väl åkt dit, då är det kört. 😉

Mjo, jag har en adress som folk har lätt att tänka ut själv. för att vara kul så har de skrivit in den roliga adress jag har så ibland fått mail som andra skulle fått till sina mail boxar 😉 .

Link to comment
Dela på andra sajter

Regel #1: svara ALDRIG på ett spam-mail. Står det ngt i stil med klicka här för att avregistrera dig", klicka INTE på det. Ett klick där och spammarna får reda på att ditt mailkonto är aktivt och att du använder det. Så får du ännu mer mail.

Du ska nog försöka att inte ens öppna mailet, då vissa mailklienter skickar tillbaka ett "läskvitto".

Annars är det som Clas sa, har man väl åkt dit, då är det kört. 😠

Mjo, jag har en adress som folk har lätt att tänka ut själv. för att vara kul så har de skrivit in den roliga adress jag har så ibland fått mail som andra skulle fått till sina mail boxar :rolleyes: .

Haha, jag skriver alltid in a@hotmail.com när jag inte vill skriva in min egen, den stackars saten alltså... 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Aha, så det funkar bara i firefox eller vadå?

Näe.. Thunderbird är ett eget fristående mailprogram byggt på samma motor som Firefox. Man kan säga att Thunderbird ersätter Outlook på samma sätt som Firefox ersätter IE.

Link to comment
Dela på andra sajter

Regel #1: svara ALDRIG på ett spam-mail. Står det ngt i stil med klicka här för att avregistrera dig", klicka INTE på det. Ett klick där och spammarna får reda på att ditt mailkonto är aktivt och att du använder det. Så får du ännu mer mail.

Du ska nog försöka att inte ens öppna mailet, då vissa mailklienter skickar tillbaka ett "läskvitto".

Annars är det som Clas sa, har man väl åkt dit, då är det kört. 🙁

Mjo, jag har en adress som folk har lätt att tänka ut själv. för att vara kul så har de skrivit in den roliga adress jag har så ibland fått mail som andra skulle fått till sina mail boxar 😎 .

Haha, jag skriver alltid in a@hotmail.com när jag inte vill skriva in min egen, den stackars saten alltså... 🙂

😆😆

(Nexustwins @ 15 August 2006, 23:28)

Aha, så det funkar bara i firefox eller vadå? 

Näe.. Thunderbird är ett eget fristående mailprogram byggt på samma motor som Firefox. Man kan säga att Thunderbird ersätter Outlook på samma sätt som Firefox ersätter IE.

Ersätter och ersätter 🙂😛

Link to comment
Dela på andra sajter

** Läs inte, tråden är helt onödig **

Äsch, jag kunde inte låta bli att läsa ändå. 🙂

Nä, visst är det störande. Man måste alltis tjuvkika på det onödiga 😛

Ja, visst är det så. 🙂

Hha.. aetta blev visst en sån här: Måste skriva för att samla inlägg tråd 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...