Jump to content
Annons

Hjälp :(


Recommended Posts

Hejsan!

För 3 veckor flyttade mina grannar next door. Det ända jag hör är bankande, spikande, högt musik 2 på morgonen tills 6 på morgonen. Från 6 på morgonen borrar dom tills 11:00 12:00 kvällen. Dom tar sina pauser men ändå. Snubben har säkert 2 miljoner hål i rummet nu. Den jävligaste är att jag har sovit dåligt dom senaste veckorna. Sov ett par timmar igår. Sov ett par timmar idag också. Vaknade av borr maskinen så jag gick ut och tog en promenad.

Jag har en fråga. Jag ska klaga men jag vet inte. Får man borra 24/7 under tre veckors tid som lär sabba hela min sommar lov. Far säger att man får inte borra efter 8-9 på kvällen men när får man borra och finns det typ någon lag där det säger hur mycket man får? SNÄLLA HJÄLP MIG!! BEHÖVER SÖÖÖÖMN! 😕😉😄🙁🙁🙁🙁🙁🙁🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

😕

mellan 23 och 06 skall det vara TYST 😉😄

prata först med idio... kära grannen

sen med värden

sen med kommunens/stadsdelsnämndens störningsjour

hjälper inte det, så hjälper utomparlamentariska metoder!

stå på dig, annars gör någon annan det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha va kasst. 8 timmar bara. Borde inte ta lång ledigt.

hehe I SHALL DO IT!,

En sida av mig tänker att jag inte ska, Jag ska vara en snäll granne

Andra siden av mig tänker att dom visar ingen respekt mot grannarna

när dom håller på sådär.

I min förra lya så hadde jag en riktigt skev tjej till granne. Klockan kunde vara runt 04:30 när man plötsigt hör hur någon ovanför börjar flytta möbler och möbleraom.. När man måttligt söt och glad påpekar detta dagen efter så får man höra nått i stil med ""nej, jag har inte gjort nått,. jag har bara sovit". Två dagar senare händer samma sak så man plingar på igen men får sama svar. Men denna gången står all amöbler på ett anat ställe än sist, när man påpekar detta får man till svar"nej så har dom stått i flera år"

Link to comment
Dela på andra sajter

Du är väl en sån som gör musik?

"råka" glömma en skitstörande loop, på 4 takter eller något, på när du inte är hemma. 😄

Japp, den är bra. Nån enerverande låt som bara loopar i full patte dygnet runt, när du INTE är där. Har hört åtskilliga fall där denna metod funkat på högljudda grannar.

Har du hyresrätt eller bostadsrätt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jahapp, dessa grannar. 😄

Följande rekommenderar jag INTE! 😮

Men ibland så tar tålamodet slut helt enkelt...

Hade lite problem själv med ett par troubled kids i äldre tonåren som grannar. Pappan "utflugen" och mamman jobbade jämt någonstans långt bort vilket resulterade i ett hiskeligt liv på veckorna... Gräl med den förmodade brodern, tv och dataspel med VÄLDIGT djup bas (schysst sub), samt skitmusik, HÖÖGGTT!

Efter några veckors lyssnande på detta beslöt jag mig för att nu var det bra.

Jag gick ner och lungt och stilla förkunnade att jag inte tänkte tolerera detta.

Det blev tyst... Den kvällen.

Sedan började den höga skitmusiken, grälen med brodern och ett djävla data eller tv spelande igen nästa kväll.

Kvällen efter gick jag ner (ska vi säga... lite små irriterad?) och ringde på...

Inget svar, ringde igen några gånger, inget svar, bara ett djävla liv.

Vid det här laget så brann säkringsskåpet fullständigt för mig och jag kände på dörrhandtaget, öppet!

Så jag kliver in, kokande av ilska som givetvis späs på av den höga skitmusiken, går in till vardagrummet, stänger där av stereon...

Tystnad...

Plötsligt hör jag ljud från badrummet, killen kommer utsnubblande med en handuk runt höften.

"Vad i helv..." hinner han säga innan han halkar i vattnet, tappar både balansen och handuken och blir liggande på hallgolvet.

"Mycket imponerande", säger jag och fortsatte något i stil med; "jag har jaktlicens, en stor hagelbössa och djävligt lite tålamod så om du inte tystar ner dig från och med nu så är det inte vatten du kommer att ligga i". 🙂

Sedan gick jag och problemen var som bortblåsta. 😄

Som sagt inget jag direkt rekommenderar, gjorde mig skyldig där till en massa övertramp, men som sagt...

Nu är allt tyst och lungt igen... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Jahapp, dessa grannar. 🙁

Följande rekommenderar jag INTE! 😎

Men ibland så tar tålamodet slut helt enkelt...

Hade lite problem själv med ett par troubled kids i äldre tonåren som grannar. Pappan "utflugen" och mamman jobbade jämt någonstans långt bort vilket resulterade i ett hiskeligt liv på veckorna... Gräl med den förmodade brodern, tv och dataspel med VÄLDIGT djup bas (schysst sub), samt skitmusik, HÖÖGGTT!

Efter några veckors lyssnande på detta beslöt jag mig för att nu var det bra.

Jag gick ner och lungt och stilla förkunnade att jag inte tänkte tolerera detta.

Det blev tyst... Den kvällen.

Sedan började den höga skitmusiken, grälen med brodern och ett djävla data eller tv spelande igen nästa kväll.

Kvällen efter gick jag ner (ska vi säga... lite små irriterad?) och ringde på...

Inget svar, ringde igen några gånger, inget svar, bara ett djävla liv.

Vid det här laget så brann säkringsskåpet fullständigt för mig och jag kände på dörrhandtaget, öppet!

Så jag kliver in, kokande av ilska som givetvis späs på av den höga skitmusiken, går in till vardagrummet, stänger där av stereon...

Tystnad...

Plötsligt hör jag ljud från badrummet, killen kommer utsnubblande med en handuk runt höften.

"Vad i helv..." hinner han säga innan han halkar i vattnet, tappar både balansen och handuken och blir liggande på hallgolvet.

"Mycket imponerande", säger jag och fortsatte något i stil med; "jag har jaktlicens, en stor hagelbössa och djävligt lite tålamod så om du inte tystar ner dig från och med nu så är det inte vatten du kommer att ligga i". 😛

Sedan gick jag och problemen var som bortblåsta. 🙂

Som sagt inget jag direkt rekommenderar, gjorde mig skyldig där till en massa övertramp, men som sagt...

Nu är allt tyst och lungt igen... 😎

Grymt! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

DOL:

Haha, grym historia!

Tur att du inte blev polisanmäld! Olaga hot, intrång osv.

Fast dörren var ju öppen och då "råkade" bara snubbla in. 😕

...och "råkade" slänga ur dig lite "olaga hotningar"....😲

Den är i klass med, "Men älskling jag menade inte att vara otrogen, det bara blev så. Jag snubblade & råka köra in min XXX i hennes YYY. När jag skulle kliva upp så snubblade jag igen, & igen & igen..osv. "

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jahapp, dessa grannar. 🙁

Följande rekommenderar jag INTE! 😎

Men ibland så tar tålamodet slut helt enkelt...

Hade lite problem själv med ett par troubled kids i äldre tonåren som grannar. Pappan "utflugen" och mamman jobbade jämt någonstans långt bort vilket resulterade i ett hiskeligt liv på veckorna... Gräl med den förmodade brodern, tv och dataspel med VÄLDIGT djup bas (schysst sub), samt skitmusik, HÖÖGGTT!

Efter några veckors lyssnande på detta beslöt jag mig för att nu var det bra.

Jag gick ner och lungt och stilla förkunnade att jag inte tänkte tolerera detta.

Det blev tyst... Den kvällen.

Sedan började den höga skitmusiken, grälen med brodern och ett djävla data eller tv spelande igen nästa kväll.

Kvällen efter gick jag ner (ska vi säga... lite små irriterad?) och ringde på...

Inget svar, ringde igen några gånger, inget svar, bara ett djävla liv.

Vid det här laget så brann säkringsskåpet fullständigt för mig och jag kände på dörrhandtaget, öppet!

Så jag kliver in, kokande av ilska som givetvis späs på av den höga skitmusiken, går in till vardagrummet, stänger där av stereon...

Tystnad...

Plötsligt hör jag ljud från badrummet, killen kommer utsnubblande med en handuk runt höften.

"Vad i helv..." hinner han säga innan han halkar i vattnet, tappar både balansen och handuken och blir liggande på hallgolvet.

"Mycket imponerande", säger jag och fortsatte något i stil med; "jag har jaktlicens, en stor hagelbössa och djävligt lite tålamod så om du inte tystar ner dig från och med nu så är det inte vatten du kommer att ligga i". 😄

Sedan gick jag och problemen var som bortblåsta. 🙂

Som sagt inget jag direkt rekommenderar, gjorde mig skyldig där till en massa övertramp, men som sagt...

Nu är allt tyst och lungt igen... 🙁

Hade du samma smink som på bilden för "extra effekt"??? 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha va kasst. 8 timmar bara. Borde inte ta lång ledigt.

hehe I SHALL DO IT!,

En sida av mig tänker att jag inte ska, Jag ska vara en snäll granne

Andra siden av mig tänker att dom visar ingen respekt mot grannarna

när dom håller på sådär.

I min förra lya så hadde jag en riktigt skev tjej till granne. Klockan kunde vara runt 04:30 när man plötsigt hör hur någon ovanför börjar flytta möbler och möbleraom.. När man måttligt söt och glad påpekar detta dagen efter så får man höra nått i stil med ""nej, jag har inte gjort nått,. jag har bara sovit". Två dagar senare händer samma sak så man plingar på igen men får sama svar. Men denna gången står all amöbler på ett anat ställe än sist, när man påpekar detta får man till svar"nej så har dom stått i flera år"

Du skulle frågat henne "vill du ha stock?!"

Då skulle du se va du fått för svar!

; nej, jag har haft stock i flera år...

Ahahahha 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej, det finns regler för när man inte får störa, men får man verkligen ha t ex hur hög musik som helst på dagarna? Borde väl finnas någon "högsta tillåtna decibel" eller nåt?

Jo - det finns gränser för det också, men då får man kontakta miljöförvaltningen (tror jag det är) och hävda att det är en sanitär olägenhet, så kommer de och gör mätningar på ljudnivån vid slumpvist utvalda tillfällen. Bara att hoppas att grannen väsnas för mycket precis vid de tillfällena - annars går det inte att göra ett dugg - utom att anlägga moteld förstås...

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

jag brukar vänta tills nån sur gubbjävel på våningen under lackar ur på de högljudda grannarna. så får de sej en ordentligt otrevlig tillsägelse istället för att jag går ner och försöker "trevligt men bestämt" få dem att dämpa sej. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

annars går det inte att göra ett dugg - utom att anlägga moteld förstås...

hahaha

Godhead, Det är bara oskyldiga små tantar i nedre vånigen. Det var det som var bäst. Alltid tyst!

Tänk om det e hans intresse att borra! BRRR BRRR BRRRR.

Blir

Det

Krig,

Jag borrar tillbaks mot honom!

Link to comment
Dela på andra sajter

Så ska dom tas, Dark!!

Jag undrar bara vad säger de övriga grannarna? Eller bor ni lite avsides för er själva? Mitt första råd är emmellertid att snacka med dom innan nått  annat. Dom kanske inte är medvetna om att dom är fövhål.

De övriga grannarna..? Tja djävligt apatiska, pratade med en av de innan min "attack" och hon beklagade sig över det hela men gjorde givetvis som medelsvensken gör... Inget.

Ärligt talat så har jag nog sett alldeles för många Dirty Harry filmer i min ungdom..?

Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

Hade du samma smink som på bilden för "extra effekt"??? 🙂

🙂🙂 Ja, djävlar! Där sade du något! Helt klart en tänkbar grej att genomföra. 😆

Fast jag tror att han blev "nog" tillräckligt skrämd. Ibland så måste man skaka om lite. Detta var ju helt klart ett sådant tillfälle. Faen när man inte får sova... 🙁

Inte bara unga väsnas, när jag var liten så hade vi en gammal gubbe som granne som körde dragspelsmusik med ett sjudjävla drag och balkongdörren öppen! 😆😉

Då gick min farsa dit :rolleyes: ... Fick aldrig riktigt veta vad han sade eller gjorde med det fungerade det också. 😎

Det kanske är en genetisk talang... Att kunna tysta grannar..? 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...