Jump to content
Annons

Hur ofta krashar ditt musikprogram? Cubase/PT/Reason/etc...  

110 röster

1. 1. Hur ofta krashar ditt musikprogram? Cubase/PT/Reason/etc...

• 1 pĂ„ 5
      10
    • 1 pĂ„ 10
      9
    • 1 pĂ„ 25
      17
    • 1 pĂ„ 50
      9
    • Mer sĂ€llan
      25
    • Aldrig
      24

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Blev lite nyfiken. Hur ofta krashar ditt Cubase/Reason etc?

RÀknar per uppstart, dvs. 1 krash pÄ 5 uppstarter/sessioner av/med programmet. Chansa pÄ en höft om ni inte för statistik hemma.

Redigerat av Neko
  • 3 veckor senare...
Annons
Postat

Nu blev den clearad. SesĂ„, rösta nu! 😉 och om du kĂ€nner för det, skriv vilken sequencer du anvĂ€nder

Orion för min del 1/25 (Men jag kör ju massa andra program samtidigt dum som jag Àr...)

Postat

Kraschar faktiskt aldrig. 🙂

Jag kör Cubase VST32 5, SX1 och SX2 under Windows XP Home.

Normalt Ă€r jag uppkopplad och har dĂ€rför alltid min brandvĂ€gg igĂ„ng (ZoneAlarm Pro) och sĂ„ brukar jag ocksĂ„ ha igĂ„ng SETI @ Home. Fungerar klockrent i alla lĂ€gen. 😆

Postat

Logic Platinum 6.3.1, SCOPE 4, Mac G4.

Har aldrig kraschat....men det Ă€r bra hĂ€ng i musiken 🙂

nattvaktaren (oregistrerad)
Postat

Reason = Aldrig pÄ 2 Är, nÀstintill daglig anvÀndning.

Cubase SX2 = Ofta

Postat

Jag kör FLStudio 4 och det har aldrig krashat. Om man inte rÀknar in nÄgra enstaka .dll filer som ej kunnat hittas dÄ och dÄ av nÄgon anledning.

Postat

Kör Cakewalk Sonar 3 och XP professional. Skrev 1/50 men det Àr i princip uteslutande för plugins som hÀnger sig och lÄser systemet.

Postat

Cubase SX2, vad jag kan minnas har det kraschat tre gÄnger sedan installationen för Ätskilliga mÄnader sedan. Startar upp det flera gÄnger per dag. De gÄnger det kraschat har det berott pÄ sunkiga plugins som lÄst sig.

Postat

256 mb Ram, och Cubasis + Groove Agent, och andra pluggar, det Àr ingen bra kombination, Cubasis crashar nog 1-10 eller 1-5 men det Àr lite olika... till hösten, eller augusti blir det ny dator sÄ dÄ lÀr det minska (förhoppningsvis :rolleyes:)

Postat

Jag tycker att ni ska byta namn pÄ frÄgan/trÄden till:

Hur ofta krashar ditt musikprogram (SOM EJ ÄR CRACKAT OCH INTE HAR NÅGRA CRACKADE PLUGGAR ELLER VSTi'S)...tror siffran kommer att sjuka kastastrofalt mycket dĂ„ :rolleyes: !?!

Postat (redigerat)

Möjligt, men nÀr det krashar för mig Àr det nÀstan alltid gratisgrunkorna som gör det. Eller nÀr jag slÀnger in nya krÀvande saker samtidigt som jag spelar upp lÄtar och CPUmÀtaren redan ligger pÄ 70%. Alternativt nÀr jag dummar mig med massa annat samtidigt...

Edit: Ska fixa en ny hÄrddisk och skapa en dedikerad installation av Windows XP för optimera lÄdan lite. Behöver krÀma ur lite mer CPU och erhÄlla lite stabilitet.

Redigerat av Neko
Postat

Kraschar sÄ gott som aldrig. Jag kör fortfarande Cubase SX 1.03 som jag har lyckats fÄ riktigt stabilt. Har undvikit senare uppgraderingar eftersom jag lÀst om hur vissa fÄtt instabilitet pÄ köpet, men nu börjar det luta Ät 2.2 som borde ha blivit av med de vÀrsta barnsjukdomarna.

Postat
Jag tycker att ni ska byta namn pÄ frÄgan/trÄden till:

Hur ofta krashar ditt musikprogram (SOM EJ ÄR CRACKAT OCH INTE HAR NÅGRA CRACKADE PLUGGAR ELLER VSTi'S)...tror siffran kommer att sjuka kastastrofalt mycket dÄ  !?!

Jag tror inte siffran skulle sjunka ett dugg. Tycker frÄgan/trÄden har ett bra namn.

btw, pÄ tiden jag anvÀnde FastTracker II kraschade det inte pÄ flera Är och det anvÀndes _mycket_.

Postat

Cubase SL och Sampletank - ganska ofta, men dÄ beror det pÄ att jag överlastar minnet med VST instrument.

FÄr oxÄ restarta Cubase ofta nÀr jag lirar in MIDI direkt, eftersom inputen verkar buffras nÄgonstans sÄ efter tre fyra omtagningar sÄ hamnar MIDInoterna i fel fas i inspelningen. Cubase restart nödvÀndig....

Postat (redigerat)

Cubase SX 2.2 - kraschar aldrig hÄrt d.v.s aldrig blÄskÀrm -

..mer sÄ att vissa köpta pluggar man anvÀnder frekvent, inte trivs ihop,

nÀr man anvÀnder dom i en viss ordning kan man fÄ konstiga fel i Cubase.

Redigerat av demoniqus
Postat

Sonar 2.2 XL.... Krashar för mig ca 1/100. Cubase SX 2 har jag Ă€ven anvĂ€ndit men det krashade 1/10 för mig sĂ„ jag bytte tillbaka till gamla Sonar igen. Största fördelen med Sonar Ă€r att det Ă€r vĂ€ldigt snabbt (startar t ex pĂ„ 0.5 sek)... 😄

Postat
btw, pÄ tiden jag anvÀnde FastTracker II kraschade det inte pÄ flera Är och det anvÀndes _mycket_.

Prova att göra ett pattern som Ă€r lite lĂ€ngre Ă€n vanligt, markera de "utökade" delarna med musen, byt pattern -> FT2 kraschar. Den hinner dock spara backup.xm först. 🙂

// David

Postat
Logic Platinum 6.3.1, SCOPE 4, Mac G4.

Har aldrig kraschat....men det Ă€r bra hĂ€ng i musiken 🙂

Du har ingen lust o bounca ner ett smakprov pÄ det nya reverbet som Àr med 6an sÄ man fÄr lyssna in sig pÄ det lite??

Postat

Cubase SX 2 Piratversion hos mig 🙂

Kraschar typ hela tiden sĂ„ jag har slutat anvĂ€nda elĂ€ndet, och ska sĂ„ fort jag orkar köpa mig Cubase SE istĂ€llet, sĂ„ jag kan komma igĂ„ng med musikskapandet igen 😏

Postat

Cubase gÄr ner betydligt oftare Àr andra program, sÄ Àr det hos mig iallafall.

Inte sÄ konstigt med tanke pÄ hur komplext det Àr.

(Klart att Reason inte felar lika mycket, liksom...)

Men om nĂ„gon anvĂ€nt Acid sĂ„ vet ni att det finns vĂ€rre. 🙂

Körde Acid 4.0 till ett projekt (mix-cd) och det hÀngde sig nÀstan varje arbetspass.

Har inte anvÀnt sedan dess.

nisse_ (oregistrerad)
Postat

Reason hÀnger aldrig för mig

Postat

RĂ€ttelse 😎

FL brakade idag, eller snarare sÄ var det nÄn plugg som sket sig, men kom aldrig fram till vilken.

Hursomhelst sÄ var det bara att sÀtt sig ner Ä börja om dÄ hela filen vart

förstörd 🙂

• 2 mĂ„nader senare...
Postat

Den som kan krasha reason skall fÄ en present av mig..

Jag Àr av uppfattningen att det Àr nÀst intill omöjligt att fÄ reason att krasha, det gÄr helt enklet inte. Dvs i normal anvÀnding, om du hÄller pÄ som fan och försöker fÄ det att krasha i windows med hjÀlp av regeditor och fan och hans moster sÄ gÄr det nog, men inte i programmet i sig.

Cubase Àr ochÄ tjockt stabilt, men som sagt. gratispluggar can do it, har haft problem dÄ och dÄ med DFX och diverse delays frÄn kvr. men det Àr bara att hitta de som funkar och inte krashar..

1/10 dock skulle jag tro, cubase/reason tillsammans dÄ. Man fÄr mest problem om man Àr hetsig nÀr man öpnnar/stÀnger projekt har jag mÀrkt. mÄste först stÀnga reason delen av lÄten, vÀnta. stÀnga ner cubase delen av lÄten, vÀnta. sen öpnna ny pÄ samma sÀtt annars kan det gÄ Ät helvete... kanske Àr rewire som spökar..

captain nemo (oregistrerad)
Postat

Logic 5.5 pÄ PC.

Kraschade ideligen under Windows Me. = Keff.

Bytt till XP = kraschar mycket sÀllan. = Fett.

//nemo

Lasse Mongo (oregistrerad)
Postat

Kör Samplitude 7.22 Proffesional & Cubase VST32 5.1 with nemasproblemas

SchkÄltamefan!

Postat

Cubase SX2 krachar aldrig hĂ„rt för mig.. hakar upp sig nĂ„n gĂ„ng dĂ„ och dĂ„ nĂ€r den fĂ„r för mĂ„nga och intensiva knapptryckningar bara 😎

Postat

Kör Cubase SX 1.06 (krack), störtar max 5 grr om Äret. Men jag kör med autosave sÄ det Àr inte jordens undergÄng om det hÀnger sig.

Har en PSP plugg som hÀnger sig typ varje dag men det Àr för att det Àr en dÄlig krack. Jag har en bÀttre PSP version som funkar i annan burk fast jag har inte orkat installera den. Okey och nu tycker vÀl alla att jag Àr dum i huvudet bara för att jag kör krackat cubase eller? Jag bryr mig inte vad ni tycker ÀndÄ, jag Àr bara Àrlig. SÀkert 80% av ni hÀr pÄ forumet kör ju sÀkert krack. Nu nÀr jag ÀndÄ biktar mig sÄ erkÀnnar jag Àven att jag ibland laddar hem nÄgon mp3 fil dessutom, fast Ä andra sidan handlar jag skivor för minst 2000 kr i mÄnaden sÄ jag bryr mig inte vad folk tycker om den saken heller.

Peace

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.