Jump to content
Annons

Hur ofta krashar ditt musikprogram?


Neko

Hur ofta krashar ditt musikprogram? Cubase/PT/Reason/etc...  

110 röster

  1. 1. Hur ofta krashar ditt musikprogram? Cubase/PT/Reason/etc...

    • 1 på 5
      10
    • 1 på 10
      9
    • 1 på 25
      17
    • 1 på 50
      9
    • Mer sällan
      25
    • Aldrig
      24


Recommended Posts

Blev lite nyfiken. Hur ofta krashar ditt Cubase/Reason etc?

Räknar per uppstart, dvs. 1 krash på 5 uppstarter/sessioner av/med programmet. Chansa på en höft om ni inte för statistik hemma.

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Annons

Nu blev den clearad. Seså, rösta nu! 😉 och om du känner för det, skriv vilken sequencer du använder

Orion för min del 1/25 (Men jag kör ju massa andra program samtidigt dum som jag är...)

Link to comment
Dela på andra sajter

Kraschar faktiskt aldrig. 🙂

Jag kör Cubase VST32 5, SX1 och SX2 under Windows XP Home.

Normalt är jag uppkopplad och har därför alltid min brandvägg igång (ZoneAlarm Pro) och så brukar jag också ha igång SETI @ Home. Fungerar klockrent i alla lägen. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Möjligt, men när det krashar för mig är det nästan alltid gratisgrunkorna som gör det. Eller när jag slänger in nya krävande saker samtidigt som jag spelar upp låtar och CPUmätaren redan ligger på 70%. Alternativt när jag dummar mig med massa annat samtidigt...

Edit: Ska fixa en ny hårddisk och skapa en dedikerad installation av Windows XP för optimera lådan lite. Behöver kräma ur lite mer CPU och erhålla lite stabilitet.

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

Kraschar så gott som aldrig. Jag kör fortfarande Cubase SX 1.03 som jag har lyckats få riktigt stabilt. Har undvikit senare uppgraderingar eftersom jag läst om hur vissa fått instabilitet på köpet, men nu börjar det luta åt 2.2 som borde ha blivit av med de värsta barnsjukdomarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att ni ska byta namn på frågan/tråden till:

Hur ofta krashar ditt musikprogram (SOM EJ ÄR CRACKAT OCH INTE HAR NÅGRA CRACKADE PLUGGAR ELLER VSTi'S)...tror siffran kommer att sjuka kastastrofalt mycket då  !?!

Jag tror inte siffran skulle sjunka ett dugg. Tycker frågan/tråden har ett bra namn.

btw, på tiden jag använde FastTracker II kraschade det inte på flera år och det användes _mycket_.

Link to comment
Dela på andra sajter

Cubase SL och Sampletank - ganska ofta, men då beror det på att jag överlastar minnet med VST instrument.

Får oxå restarta Cubase ofta när jag lirar in MIDI direkt, eftersom inputen verkar buffras någonstans så efter tre fyra omtagningar så hamnar MIDInoterna i fel fas i inspelningen. Cubase restart nödvändig....

Link to comment
Dela på andra sajter

Cubase SX 2.2 - kraschar aldrig hårt d.v.s aldrig blåskärm -

..mer så att vissa köpta pluggar man använder frekvent, inte trivs ihop,

när man använder dom i en viss ordning kan man få konstiga fel i Cubase.

Redigerat av demoniqus
Link to comment
Dela på andra sajter

Sonar 2.2 XL.... Krashar för mig ca 1/100. Cubase SX 2 har jag även användit men det krashade 1/10 för mig så jag bytte tillbaka till gamla Sonar igen. Största fördelen med Sonar är att det är väldigt snabbt (startar t ex på 0.5 sek)... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

btw, på tiden jag använde FastTracker II kraschade det inte på flera år och det användes _mycket_.

Prova att göra ett pattern som är lite längre än vanligt, markera de "utökade" delarna med musen, byt pattern -> FT2 kraschar. Den hinner dock spara backup.xm först. 🙂

// David

Link to comment
Dela på andra sajter

Logic Platinum 6.3.1, SCOPE 4, Mac G4.

Har aldrig kraschat....men det är bra häng i musiken 🙂

Du har ingen lust o bounca ner ett smakprov på det nya reverbet som är med 6an så man får lyssna in sig på det lite??

Link to comment
Dela på andra sajter

Cubase SX 2 Piratversion hos mig 🙂

Kraschar typ hela tiden så jag har slutat använda eländet, och ska så fort jag orkar köpa mig Cubase SE istället, så jag kan komma igång med musikskapandet igen 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Cubase går ner betydligt oftare är andra program, så är det hos mig iallafall.

Inte så konstigt med tanke på hur komplext det är.

(Klart att Reason inte felar lika mycket, liksom...)

Men om någon använt Acid så vet ni att det finns värre. 🙂

Körde Acid 4.0 till ett projekt (mix-cd) och det hängde sig nästan varje arbetspass.

Har inte använt sedan dess.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Den som kan krasha reason skall få en present av mig..

Jag är av uppfattningen att det är näst intill omöjligt att få reason att krasha, det går helt enklet inte. Dvs i normal använding, om du håller på som fan och försöker få det att krasha i windows med hjälp av regeditor och fan och hans moster så går det nog, men inte i programmet i sig.

Cubase är ochå tjockt stabilt, men som sagt. gratispluggar can do it, har haft problem då och då med DFX och diverse delays från kvr. men det är bara att hitta de som funkar och inte krashar..

1/10 dock skulle jag tro, cubase/reason tillsammans då. Man får mest problem om man är hetsig när man öpnnar/stänger projekt har jag märkt. måste först stänga reason delen av låten, vänta. stänga ner cubase delen av låten, vänta. sen öpnna ny på samma sätt annars kan det gå åt helvete... kanske är rewire som spökar..

Link to comment
Dela på andra sajter

captain nemo (oregistrerad)

Logic 5.5 på PC.

Kraschade ideligen under Windows Me. = Keff.

Bytt till XP = kraschar mycket sällan. = Fett.

//nemo

Link to comment
Dela på andra sajter

Kör Cubase SX 1.06 (krack), störtar max 5 grr om året. Men jag kör med autosave så det är inte jordens undergång om det hänger sig.

Har en PSP plugg som hänger sig typ varje dag men det är för att det är en dålig krack. Jag har en bättre PSP version som funkar i annan burk fast jag har inte orkat installera den. Okey och nu tycker väl alla att jag är dum i huvudet bara för att jag kör krackat cubase eller? Jag bryr mig inte vad ni tycker ändå, jag är bara ärlig. Säkert 80% av ni här på forumet kör ju säkert krack. Nu när jag ändå biktar mig så erkännar jag även att jag ibland laddar hem någon mp3 fil dessutom, fast å andra sidan handlar jag skivor för minst 2000 kr i månaden så jag bryr mig inte vad folk tycker om den saken heller.

Peace

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...