Jump to content
Annons

Världens bästa hårdrocksballad?


Thimmie

Recommended Posts

Annons
  • Svar 78
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Några förslag,

Uriah Heep - Rain

Led Zeppelin - What Is And What Should Never Be

what is är väl för fan ingen ballad, även om den är sviiinbra...

Ozzy--Mama I´m coming home...

given vinnare... 😮

Va fan skall jag säga dårå. Lyssnar ju inte och vet inte längre utan tror bara att jag vet men det jör jag ju inte -vad vad som är hård rock alltså 😆

----

Har lyssnat på gamla saker som Rolling Stones 'Beggars Banquet' (då var de bra). Där finns en bra ballad 'No expectations'. Men det är väl ingen hårdrock hellur. Fast ändå känns den skitigare och bitskare än mycket hårdrock. Det är konstigt det där.

----

Jaja ja jag hade en gång en platta - Bloodrock 2. Den hade hårdrocksballader 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart att Zeppelin var hårdrock, själva begreppet myntades ju enl. sägnen 1969 på ett gig då folk som stod längs fram dunkade sina pannor i scengolvet...

men låten är ingen ballad...det närmaste dom kom en ballad är troligtvis "I´m gonna crawl" från IN THROUGH THE OUTDOOR som spelades in på Polar 1978... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

stairway to heaven då?? det är ju deras absolut mest kända låt, och den är en ballad..

Exakt, om än folklore sådan.

Mitt bidrag vore Led Zeppelin - All My Love, som tillägnades Plant's son som olyckligtvis gick bort väldigt tidigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

stairway to heaven då?? det är ju deras absolut mest kända låt, och den är en ballad..

it´s not a fucking ballad 😎 it´s a 3-stegsraket, en ballad är någonting helt annat,återigen-nu kommer vi till det här med klassificering/kategorisering vilket jag iofs ogillar men just hårdrocksballader började vi ju inte tala om förrän på 80-talet om jag inte är helt ute och cyklar...därför förknippas dessa med typiska 80-tals band och framåt,ballad är alltså något smörigt i motsats till ösiga hårda låtar osv...ursprungligen är det egentligen något helt annat och borde inte ens nämnas i hårdrocksssammanhang, oavsett vad man tycker... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

stairway to heaven då?? det är ju deras absolut mest kända låt, och den är en ballad..

it´s not a fucking ballad 🙂 it´s a 3-stegsraket, en ballad är någonting helt annat,återigen-nu kommer vi till det här med klassificering/kategorisering vilket jag iofs ogillar men just hårdrocksballader började vi ju inte tala om förrän på 80-talet om jag inte är helt ute och cyklar...därför förknippas dessa med typiska 80-tals band och framåt,ballad är alltså något smörigt i motsats till ösiga hårda låtar osv...ursprungligen är det egentligen något helt annat och borde inte ens nämnas i hårdrocksssammanhang, oavsett vad man tycker... 😉

men den har ändå en balladfeeling över sig!! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Yes håller med om att den är grym.

Själv tycker jag att "Another Day" med Dream Theater är den bästa hårdrocksballaden. 😕

Den är ju så feeet.. 😏

Med sopransaxen å allt det där gottiga.. 😠 finns inget som e så gött som en välgjord hårdrocksballad.. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Tja, vad sägs om

Forntid: Can't stand the night - Accept

Nutid: Hollow years - DT

Nu får jag väl stryk av de hårda killarna med fladdermöss, småjävlar, smink och annat småknytt i sina avatarer men jag tar risken.....

Can't fight this feeling - REO Speedwagon

<duckar>

Redigerat av PermanentWaves
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Celline Dion - My heart will go on

celine´s "all by my self"..tonen hon sätter när sticket går över till en tonhöjning..

jag får gåshud var gång jag hör den tonen..

det bästa power skrik jag hört tror jag!!

(edit)

http://www.youtube.com/watch?v=AyzDCCTO5xQ

lysna på skriket i slutet och njut!!

😲

Redigerat av Larsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Yes håller med om att den är grym.

Själv tycker jag att "Another Day" med Dream Theater är den bästa hårdrocksballaden. 😆

Den är ju så feeet.. 😲

Med sopransaxen å allt det där gottiga.. ☺️ finns inget som e så gött som en välgjord hårdrocksballad.. 😛

Space-Dye Vest!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...