Jump to content
Annons

Recommended Posts

Learn_Cubase (oregistrerad)
Postat

Tja

jag tycker att Logic pro Àr ett fantastiskt prog. och igentligen vill jag ha det pÄ PC

men det gÄr la nog, inte..... Àven om jag skulle ha programmet skulle det inte fungera pÄ PC eller?

om det skulle finnas ntt hack som gör att det skulle funka pÄ PC skulle det vara fantastikt!

Annons
  • Svar 77
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta Àmne

Postat mest i detta Àmne

Postat (redigerat)

Det Àr bara att Àndra filÀndelsen frÄn .app till .exe serru!

EDIT: OvanstÄende Àr pÄ skoj! Det gÄr inte att köra Logic Pro 7.0 pÄ annat Àn Macintosh! Sorry!

Redigerat av tbruce
Postat

ÄÄ jÀvlar!!!!

jag skall fan köpa det för det var det bÀsta programmet jag har testat!!!

Postat (redigerat)

AlltsĂ„ jag skojade bara! 🙂

EDIT: Ditt enda hopp Ă€r en macemulator, men jag skulle inte sĂ€tta nĂ„gra pengar pĂ„ det... köp en mac. 😉

Redigerat av tbruce
Postat
AlltsĂ„ jag skojade bara! 😏

EDIT: Ditt enda hopp Ă€r en macemulator, men jag skulle inte sĂ€tta nĂ„gra pengar pĂ„ det... köp en mac. 😉

vafan.... jag som just bestÀllt Logic 7 Pro, frÄn apple!!

Postat
😉 Vad har jag gjort! 😏

Startat en vĂ„g av sarkastiska skĂ€mt? 😎

Postat
ÄÄ jÀvlar!!!!

jag skall fan köpa det för det var det bÀsta programmet jag har testat!!!

Jag förstÄr din fascination. Det Àr ett fint och bra program! =) SÀtt dig och försök fundera pÄ ungefÀr vad du vill kunna fÄ ut av din musikdator sÄ fÄr du vÀl köpa en mac dÀrefter.

Postat (redigerat)

skÀmta ba..momahahahahaaaaa...

EDIT:

ja.. nu har man trĂ„kigt.. 😏

Redigerat av Umemagnus
Postat

fan dÄ....

vad Àr det för nÄgon macemulator och vad kostar det m.m.

Postat

Skippa allt vad macemulator heter och köp en Mac istÀllet. De kostar inte sÄ mycket.

Fast vad Àr det du gillar sÄ mycket med Logic? Cubase Àr inte sÄ dÄligt program det heller, fast det beror ju pÄ vad du har för krav....

Postat

Du kommer inte att fĂ„ ett smĂ€rtfritt OSX med en virtuell maskin, sĂ„ dĂ„ ska vi inte snacka om att ens spela upp ett enda ljudspĂ„r i Logic. 🙂

Den enkla lösningen Àr, som de andra sagt, att du köper en mac.

Postat (redigerat)

Köp en begagnad miniMac eller maxad G4 för billig penning. LogicŽs (och MacŽs) grÀnsnitt Àr helt klart bÀst!

Annars gÄr allt att göra lika bra i Cubase pÄ en PC ocksÄ!

Redigerat av Hans
Postat
Annars gÄr allt att göra lika bra i Cubase pÄ en PC ocksÄ!

Skulle inte sÀga att det Àr samma sak. Klart, Àr du hemmapulare/nybörjare sÄ tror jag det kvittar men har du jobbat en del med inspelningar sÄ Àr det mÄnga viktiga skillnader.

T bara exemplet tycke, smak och vana.

Det var inte helt enkelt att byta frÄn Cubase till Logic. Men det blev sÄ mycket bÀttre efter ett tag.

Postat

Du kan ju köpa en av de nya Intelmacarna och göra en Windowspartition ocksÄ. Windows gÄr ju att installera pÄ dom, dÄ kan du fortsÀtta köra med de program du inte vill överge. Sen kör du Logic genom OSX-partitionen.

Postat
Du kan ju köpa en av de nya Intelmacarna och göra en Windowspartition ocksÄ. Windows gÄr ju att installera pÄ dom, dÄ kan du fortsÀtta köra med de program du inte vill överge. Sen kör du Logic genom OSX-partitionen.

Klokt! 😉

Postat
De kostar inte sÄ mycket.

Är det mac mini du tĂ€nker pĂ„? Den skulle jag aldrig köra Logic pro pĂ„. Express möjligen. Fast det beror no iofs vad man gör. Mjukvarusyntar kĂ€kar prestanda.

*Ă€r sculpture beroende* 😕

Postat
De kostar inte sÄ mycket.

Är det mac mini du tĂ€nker pĂ„? Den skulle jag aldrig köra Logic pro pĂ„. Express möjligen. Fast det beror no iofs vad man gör. Mjukvarusyntar kĂ€kar prestanda.

*Ă€r sculpture beroende* 😠

Sculpture Àr en rÀtt brutal synt. Har fortfarande svÄrt att begripa hur man beter sig för att fÄ fram riktigt de ljud man vill ha. Den Àr en aning kryptisk.

Burnin Sven (oregistrerad)
Postat

Ska det va sÄ jÀkla svÄrt för dom att klÀcka en PC version fan ska man behöva lÀgga ut ytterligare en 10 papp eller nÄt bara för att fÄ göra lite musik. Verkar minst sagt jÀkligt löjligt och smÄaktigt det fanns ju till PC en gÄng i tiden vill dom inte ha vÄra pengar eller. Riktigt smart tÀnkt att begrÀnsa marknaden och möjligheten till att omsÀtta stÄlar pÄ det sÀttet. Heja Apple jo du tjena vilka masterminds skrattretande.

Göran

Postat
Ska det va sÄ jÀkla svÄrt för dom att klÀcka en PC version fan ska man behöva lÀgga ut ytterligare en 10 papp eller nÄt bara för att fÄ göra lite musik. Verkar minst sagt jÀkligt löjligt och smÄaktigt det fanns ju till PC en gÄng i tiden vill dom inte ha vÄra pengar eller. Riktigt smart tÀnkt att begrÀnsa marknaden och möjligheten till att omsÀtta stÄlar pÄ det sÀttet. Heja Apple jo du tjena vilka masterminds skrattretande.

Göran

Tror du att Apple bedriver vÀlgörenhet eller?

Postat

Va Ă€r det för snack Pluffo, vĂ€lgörenhet skulle inte mina pengar duga eller 😎. Va menar du skulle en hel vĂ€rld full av PC folk inte va en stor nog marknad Ă„t dom, det verkar ju jĂ€ttegenomtĂ€nkt ekonomi i högre skolan. Jag tror att dom pĂ„ nĂ„t konstigt enfaldigt sett fĂ„tt för sig att bara dom hĂ„ller ut sĂ„ ska vi nog se att pc:n dör ut, jo tjena. Men det Ă€r klart resonerar man som du sĂ„ lĂ€r ju lĂ€get bli bestĂ„ende och sen krymper mac till en fingertutt, till en dammig liten sak pĂ„ nĂ„t bortglömt dator museum.

Göran

Postat (redigerat)
skulle en hel vÀrld full av PC folk inte va en stor nog marknad Ät dom
Glada MacÀgare genererar mer pengar Ät Apple, Àn vad en halvnöjd Mac- och en halvnöjd Windows-Àgare gör tillsammans.

Apple vill göra ett bra musikprogram till sin Mac. Det var just dÀrför de köpte upp Emagic.

Ifall man ska skriva ett program för bÄde PC och Mac mÄste de göra samma saker, med samma funktioner och vara kompatibla.

Efter att Apple/Emagic la ner PC-versionen vÀxte Logic fort. Man "slÀppte pÄ bromsen" och kunde koncentrera sig pÄ att utveckla programmet. Idag drar Logic nytta av Mac OSX och funktionerna som PC inte hade, och funktioner som Windows fortfarande inte har.

Jag tror att dom pÄ nÄt konstigt enfaldigt sett fÄtt för sig att bara dom hÄller ut sÄ ska vi nog se att pc:n dör ut, jo tjena.
NÀ, det Àr inte svÄrare Àn att Apple fick ett musikprogram som Àr specialanpassat för Mac och bara Mac. En gÄng till, det Àr specialanpassat för den plattformen och OS X. Apple skulle inte bygga nÄt sÄ litet som CoreAudio i Windowsmiljö. Det skulle vara tom. vara enklare för Apple att göra en PC-kompatibel version av sitt operativsystem.

Apple har gjort Quicktime och iTunes för PC, men de Àr inte beroende av operativsystemet. LikvÀl har Microsoft gjort Office för Mac, men det Àr inte heller OS-beroende.

Microsoft skulle inte skriva Macversioner av sina Windowsoptimerade serververktyg.

Redigerat av Linus
Postat

Ja det Àr ju ett sett att se pÄ det men jag vidhÄller nog min stÄndpunkt det Àr

kort sagt idiotiskt och förbannat irriterande för Logic Àr ett bra program som fungerar alldeles utmÀrkt i PC miljö.

Göran

Postat

Det finns ju faktiskt en anledning till att apple köpte emagic och sen gjorde det bara till mac. NÀr det fanns till pc sÄ var det 30% i försÀljning och 70% support. Till mac blev det tvÀrtom. 70% försÀljning och 30% support.

I tid och ekonomi. SÄ dÀr har ni svaret till varför det inte finns till pc.

Postat

Nja, jag ser det sÄhÀr. Om man bara ska se till den ekonomiska för försÀljningen av Logic isolerat sÄ tror jag absolut att Apple skulle tjÀna pÄ att slÀppa programmet bÄde till PC och MAC. Dock Àr ju saken den att nÀr Logic blir exklusivt för Mac sÄ gÄr Àven ocksÄ försÀljningen av dessa datorer upp.

JÀmför med tv-spelsbranshen. Nintendo slÀpper inte Super Mario eller Zelda till Xbox eller Playstation. Naturligtvis skulle de kunna tjÀna grova pengar om de gjorde det men i slutÀndan skulle det betyda att Nintendos hÄrdvara skulle bli mindre attraktivt att Àga.

Postat

Ja hÀr sitter vi och gissar men faktum kvarstÄr Àr det rimligt att man ska behöva investera i en ny dator lÀra sig ett nytt os köpa nytt program eller uppdatera (förmodligen 1000 lappar bara det) om det nu gÄr frÄn PC 5,2 bara för nÄn fix idé att sÀlja fler macar fan det fanns ju till PC förr. Och hur mycket bÀttre musik gör man dÄ i den senaste logicversion för mac kan man ju oxÄ undra. Jag Àr nog av den Äsikten att det Àr ganska svagt och ansvarslöst av Emagic att lÀmna alla pc anvÀndare dÀrhÀn och skicka skiten till apple och sÀga tack och hej och kul att du ville pröjsa oss feta pengar förut men nu kan du dra.

Postat
Ja hÀr sitter vi och gissar men faktum kvarstÄr Àr det rimligt att man ska behöva investera i en ny dator lÀra sig ett nytt os köpa nytt program eller uppdatera (förmodligen 1000 lappar bara det) om det nu gÄr frÄn PC 5,2 bara för nÄn fix idé att sÀlja fler macar fan det fanns ju till PC förr. Och hur mycket bÀttre musik gör man dÄ i den senaste logicversion för mac kan man ju oxÄ undra. Jag Àr nog av den Äsikten att det Àr ganska svagt och ansvarslöst av Emagic att lÀmna alla pc anvÀndare dÀrhÀn och skicka skiten till apple och sÀga tack och hej och kul att du ville pröjsa oss feta pengar förut men nu kan du dra.

LÄt mig upprepa mig en aning:

Tror du att Emagic bedriver vĂ€lgörenhet eller? 😏

Postat

LÄt mig upprepa mig en aning:

Tror du att Emagic bedriver vÀlgörenhet eller? :rolleyes:

Precis, dessutom sĂ„ lĂ€s mitt inlĂ€gg igen! Det Ă€r iaf vad apple sjĂ€lva sĂ€ger. Tycker det Ă€r en vettig anledning till att inte köra pĂ„ pc. Just för att det tar för mycket energi av företaget. Dessutom sĂ„ var det mĂ„nga pcanvĂ€ndare som kör/körde crackat. Till skillnad mot macanvĂ€ndare som kör professionellt och köper licens. Å dĂ€r finns det inga $ för apple att hĂ€mta.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.