Jump to content
Annons

Nu är det dags!


Norbert

Recommended Posts

Nu har jag postat så oroväckande mycket här de senaste dagarna så jag tänkte att det kanske är dags att jag presenterar mig.

Niklas är mitt mitt riktiga tilltalsnamn (Norbert ingår för övrigt inte ens i mitt fullständiga namn).

Född 1985.

Uppväxt i Edsbyn där jag fortfarande rumsterar.

Har klinkat på mormors piano sedan barnsben (missta mig inte för en duktig pianospelare).

1998 började jag att meka med Rebirth på datorn (tror jag) efter att ha lekt en del med alla sorters Ejay jag kunde komma över. Där tog det fart. Har producerat elektronisk musik (dance/trance) sedan dess.

Just nu testar jag mig fram på olika stilar och olika programvaror men jag är för närvarande mest trygg i Reason. Alltid när jag har en idé så är det Reason som åker upp först och främst. 😱

Har nyligen börjat intressera mig för orkestral musik, stämningsmusik och ambient musik.

Rätta mig om jag har fel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Postat (redigerat)

Hehe. Jag är långt ifrån den typiske edsbybon. 😄 Jag är inte ens intresserad av sport om jag ska vara ärlig. Det kan bli lite ensamt, men ensam tid spenderas framför Reason och studio forum. 😱

Redigerat av Norbert
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Tackar!

Jag placerar mig helst inte i något fack längre. Jag är öppen för att producera all slags musik. Dance/trance var det givna valet när man började göra musik för 6 år sedan bara, eftersom det var möjligt för en vanlig svensson att få tag på mjukvara som klarade det. Nuförtiden kan man ju göra vilken musik som helst på datorn och ändå få det att låta autentiskt/proffsigt.

Mer musik till forumet skulle jag hellre vilja säga eftersom musik är så subjektivt. 😄

Redigerat av Norbert
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Välkommen hit! 🙂

Mindre trance till forumet tack, skapa riktig musik istället. 🙂

😕 Ja visst djävlar... Nå, hejs och välkommen hit iallafall!

Tjabba och tack!

Hundbert, då?

I wish. 🙂

Redigerat av Norbert
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...