Jump to content
Annons

tonart mackentemat


Recommended Posts

Annons

Kunderna kommer, kunderna går, på Roys och Rogers mack, några är beiga, några är blå, på Roys och Rogers mack ..

En lite rolig detalj som jag la märke till när jag köpte DVD-samlingen, och som jag inte minns från när jag var barn, är att de har olika artister som sjunger Mackentemat i vinjetten till varje enskilt avsnitt. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har LP:n.

"Farsan, jag vill ha en synt! Farsan, jag vill ha en synt!" 😛

Shit vad coolt! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Kunderna kommer, kunderna går, på Roys och Rogers mack, några är beiga, några är blå, på Roys och Rogers mack ..

En lite rolig detalj som jag la märke till när jag köpte DVD-samlingen, och som jag inte minns från när jag var barn, är att de har olika artister som sjunger Mackentemat i vinjetten till varje enskilt avsnitt. 😆

Har för mej att det var i olika musikstilar oxo. Om jag inte minns fel så var ett par av de där vinjetterna på svensktoppen oxo 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Kunderna kommer, kunderna går, på Roys och Rogers mack, några är beiga, några är blå, på Roys och Rogers mack ..

En lite rolig detalj som jag la märke till när jag köpte DVD-samlingen, och som jag inte minns från när jag var barn, är att de har olika artister som sjunger Mackentemat i vinjetten till varje enskilt avsnitt. 😆

Har för mej att det var i olika musikstilar oxo. Om jag inte minns fel så var ett par av de där vinjetterna på svensktoppen oxo 😆

Jodå, varje artist/musiker satte ju sin egna prägel på det 😛..

Dock så låter alla ganska så typiskt 80-tal 🙁 ..

Om de var på Svensktoppen vågar jag inte säga något om dock 😆

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

ska va till några käcka personer som ska sjunga till den.

härligt uppdrag!

Är det inte viktigare att kolla att tonarten passar dem, än att det är samma som i originalet...? 😏

Han kanske har "en sån där pitch på sin data"..

Link to comment
Dela på andra sajter

ska va till några käcka personer som ska sjunga till den.

härligt uppdrag!

Är det inte viktigare att kolla att tonarten passar dem, än att det är samma som i originalet...? 😏

Låtar låter alltid bäst i originaltonart!

EOD!

Link to comment
Dela på andra sajter

ska va till några käcka personer som ska sjunga till den.

härligt uppdrag!

Är det inte viktigare att kolla att tonarten passar dem, än att det är samma som i originalet...? 🙂

Låtar låter alltid bäst i originaltonart!

EOD!

Inte om det är fel tonart för sångaren eller sångerskan 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...