Jump to content
Annons

öl!


IDF

Recommended Posts

Annons
  • Svar 63
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Newcastle brown ale. Sen har jag två bra tips om man vill ha något annurlunda.

Innis & Gun, ekfatslagrad öl smakar lite som whisky och Aecht Schlenkerla Rauchbier (nr 1359)

Smakar rökigt som rökt korv ungefär.

Redigerat av auto mode
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar mesöl, typ Corona. Men det håller inte i alla väder. Några svenska favoriter är Mariestad och Falcon Export, men helst av allt dricker jag Wisby Pils eller San Miguel.

Link to comment
Dela på andra sajter

*Budvar på fat (inte Amerikanska pisset Budweiser för bövelen) lokalt i Tjeckien eller möjligtvis på Prater-serveringen i Wien med Schweinshaxe och kreen (pepparotsguck) där den bryggs på licens och smakar förjävla gott oxå!

*Carlsberg på flaska-iskall med imma...

*Honungs-smakande öl i Riga som bara går att få på den restaurangen där den bryggs

(en kedja utav nationellt betonade restauranger med Lettisk kultur/mat som profil)

jag har tyvärr glömt namnet på både öl och hak, men det lovar jag, sällan har ett öl smakat så gott som detta!

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Newcastle brown ale. Sen har jag två bra tips om man vill ha något annurlunda.

Innis & Gun, ekfatslagrad öl smakar lite som whisky och Aecht Schlenkerla Rauchbier (nr 1359)

Smakar rökigt som rökt korv ungefär.

Schlenkerla är mkt speciellt--drack det i det hus i Bamberg där originalet bryggs (av en Svensk på den tiden 1990) smakar typ mat-bacon och väldigt rökt som sagt...inget man häver i sig en back av direkt... 😉

Första gången jag smakade GUINESS på fat blev jag också väldigt förtjust...Irländaren på puben i London sade:

It´s both a drink and a meal in it!!!

But you should go to Ireland and have a REAL GUINESS there at a REAL IRISH PUB...

fucking difference...

Någon gång skall jag dit och testa! 😉

Redigerat av Florian le Sage
Link to comment
Dela på andra sajter

captain nemo (oregistrerad)

Ljusa: Pilsner Urquell, Staropramen eller Jever.

Mellan: Falcon Bayerskt är en extremt underskattad öl.

Mörk: Carnegie Porter

//nemo

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar mesöl, typ Corona. Men det håller inte i alla väder. Några svenska favoriter är Mariestad och Falcon Export, men helst av allt dricker jag Wisby Pils eller San Miguel.

Mesöl funkar finfint i badkaret. Schlitz, San miguel, Corona och andra "tunnare" ölsorter blir förbannat goda iskalla med lite badkars-imma på flaskan!

Annars kan jag föreslå Caledonian Edinburgh Strong Ale.

edit Sitter och dricker en Spendrups 5,9 nu. Den går också ner rätt lätt!

Redigerat av Bebopkeys
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar mesöl, typ Corona. Men det håller inte i alla väder. Några svenska favoriter är Mariestad och Falcon Export, men helst av allt dricker jag Wisby Pils eller San Miguel.

Mesöl funkar finfint i badkaret. Schlitz, San miguel, Corona och andra "tunnare" ölsorter blir förbannat goda iskalla med lite badkars-imma på flaskan!

Annars kan jag föreslå Caledonian Edinburgh Strong Ale.

i badkaret föredrar jag en flaska martini som ståt i kylen typ en vecka!! de är mums!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nils Oscar God lager är fruktansvärt gott, lite väl dyrt bara.

Systemets billigaste, Grolsch, är förvånande välsmakande för 9.90:- flaskan.

Men det är inte mycket som slår en iskall Heineken faktiskt..

Link to comment
Dela på andra sajter

Första gången jag smakade GUINESS på fat blev jag också väldigt förtjust...Irländaren på puben i London sade:

It´s both a drink and a meal in it!!!

But you should go to Ireland and have a REAL GUINESS there at a REAL IRISH PUB...

fucking difference...

Någon gång skall jag dit och testa! 😠

Hehe... Hade en diskution med en Irländare om det nyss, idag faktiskt..

Han sa att det måste absolut va ett äkta guiness glas för det första.

Sen måste man hälla upp den på ett mycket speciellt sätt.

Vet inte exakt men han sa att den ska hällas upp i fyra etapper, och så ska man göra nått så att skummet blir perfekt typ... 😕

HAHA 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Spendrups kan inte göra bira, borde bombat fabriken för längesedan...

Jag har en policy grundad på både min och andras smak/långa erfarenhet i bälgarbranshen...står det Spendrups på skylten/flaggorna utanför ett hak bojkottar vi det...man spyr ju om man får i sig sån vedervärdig dricka!

Link to comment
Dela på andra sajter

Karhu eller Lucky Star när man bara vill bli full. 😳

😄

så sant, men kung kostar 7:40/flaska, och den är fin!! kung går inte att dricka för mycket heller..😆

edit:ja, det är reklam!

:rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

haha..precis som att jag njuter av kung 😄

jag diggar den stenhårt..😄 iofs kanske märks.. 😄

Redigerat av IDF
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...