Jump to content
Annons

24 kanaler, 24 utgångar?


Hellhoff

Recommended Posts

Hejsan!

Sitter och funderar lite på vad jag skall komplettera vårt 24-kanalers mixerbord för inspelning. I många studios jag har varit i har teknikerna vid lyssning kunnat korrigera en låg kanal direkt från mixern oavsett om den låg på regel 3 eller 20... Om jag köper ett ljudkort som har 8 in och 8 ut kommer jag således bara kunna(med hjälp av B-pathen) mixa 8 kanaler åtgången utan att behöva pilla på nånting i datorn. På vilka sätt kan jag istället låta mixern styra allt? Jag vet att några kör med ADAT-spelare och tar t. ex 3 stycken sådana med 8 kanaler för att få ut alla spåren, men dom pengarna har jag inte.

Finns det någon möjlighet att införskaffa sig flera ljudkort med 8 in och ut?

Finns det något ljudkort som innehåller 24 in/ut?

Finns det några andra alternativ för att kunna kontrollera 24 kanaler med mixern i centrum?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
nickponcho (oregistrerad)

Kolla upp ett creamware A16 Ultra interface med ett rme hammerfall le. då har du 16 in och ut. det rockar fett

Link to comment
Dela på andra sajter

Med ett RME HDSP9652 har du 26 in/ut på ett enda kort, som du bara behöver hänga in externa omvandlare på - så får du det så bra som du vill ha det - eller som plånboken tillåter... 😄 Det har 3st ADAT Lightpipe I/O och en S/Pdif.

Själv har jag ett sådant. Använder inte längre alla I/O efter att jag rationaliserade bort digitalmixern, utan i nuläget är det ett RME ADI-8 DS - och Benchmark ADC1 och DAC1 som sitter inkopplade...

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en A-dat Hd24 bra mycket smidigare en 3st adat bandare.denhar 24 analoga in och ut gångar och spelar in på vanliga ide hårddiskar som man har i en vagga. Man kan ha två st i samtidigt.den kostar 15000:- Adat med band är jävligt jobbiga tappar synken ofta om man har flera ihop och måste rengöras.

ALEHD24_400x300b_BS.jpg

Redigerat av auto mode
Link to comment
Dela på andra sajter

Använder inte längre alla I/O efter att jag rationaliserade bort digitalmixern

Har du sålt den eller? 😮

Ja, det gjorde jag. Jag kom fram till att jag egentligen bara använde den för att fixa medhörning vid sånginspelning - och för att få in de externa syntarna. Med HDSP-kortet (i stället för det gamla HAmmerfall9652, som jag hade tidigare) kunde jag köra enbart med omvandlarna och en hörlursförstärkare för att lösa allt sådant i Total Mix-mixern i kortet. Skitbra! Externa micpreampar har jag kört med ända sedan jag började spela in med dator, så det var inte någon förändring där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Motu 24 i/o är precis det du behöver, kostar runt 20 000:-

Helt lysande kort!

Motu 24 i/o

OJ! 12 000:- på thomann utan 424-kortet!!! 😎

Thomann

Det är precis det här kortet vi funderar på skaffa!!!

Någon som har erfarenheter av just detta kort? Någon som kan redovisa skillnaden i pris mellan thomann och m.börsen?

Har själv en HD24. fungerar felfritt dock lite bökigt att släpa på om man bara vill använda den till att spela in på datorn. Därför kortet...

Har hört också att man kan koppla tre delta 1010 eller motu hd192...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...