Jump to content
Annons

Var är linerna?


Anarchos

Recommended Posts

Annons

Jag kan inte hemmapcljudkortsfärgkodningen i huvet, men hur jobbigt kan det vara att pröva sig fram? Ta fram ett par hörlurar och testa de olika jacken tills du får ljud, då har du hittat den ena. Sen kan du plugga in ljud-källan du har tänkt spela in och testa de tre återstående jacken. Som värst blir du tvungen att pröva sju olika gånger. Det tar säkert en och en halv minut.

Redigerat av mornel
Link to comment
Dela på andra sajter

Fem jack var det visst. Och precis till höger om dem sitter en vit klisterlapp med en förklaring till vad de olika jacken är för några, men den är för suddig på ditt foto för att kunna tydas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fem jack var det visst. Och precis till höger om dem sitter en vit klisterlapp med en förklaring till vad de olika jacken är för några, men den är för suddig på ditt foto för att kunna tydas.

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Ibland verkar det som om jag talar för döva öron 😄

Ska det stå Line in då? För det står nämligen inget på uttagen, men det finns ett rosa, ett grönt, ett svart, ett blått & ett oranget.

Ahhh, färgkodningen för konsumentljudkort 😱

Rosa/röd = mikrofoningång (värdelös)

Grön = line out till stereo/monitorer/aktiva högtalare osv.

Svart = ev. subbas

Blått = line in

Orange = line out till ev. bakre surroundhögtalare

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Du borde gå en fotokurs där man lär sig fokusera på det väsentliga, och sen hur man digitalt skalar ner bilden till en lagom storlek 😄

Hursomhelst, lycka till med ditt ljudkortsproblem 😄

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Du borde gå en fotokurs där man lär sig fokusera på det väsentliga, och sen hur man digitalt skalar ner bilden till en lagom storlek 😄

Hursomhelst, lycka till med ditt ljudkortsproblem 😄

/Daniel

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

F**n Anarchos.. Har du sniffat kontaktlim och tappat alla hjärnceller eller vad? 🥰

Kolla på den jättestora suddiga bilden du bifogat/fotat.. På höger sida är det en jätteinformativ bruksanvisning, färgkodat och allt som ger svar på det du frågar efter.. 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

F**n Anarchos.. Har du sniffat kontaktlim och tappat alla hjärnceller eller vad? 🥰

Kolla på den jättestora suddiga bilden du bifogat/fotat.. På höger sida är det en jätteinformativ bruksanvisning, färgkodat och allt som ger svar på det du frågar efter.. 🥰

Nej han är bara sjukt lat och räknar med att studios forum ska göra allt åt han, snart vill han väl att du ska laga middag till han, att Hackeman ska bädda hans säng och att Linus ska tvätta hans kläder.

Link to comment
Dela på andra sajter

F**n Anarchos.. Har du sniffat kontaktlim och tappat alla hjärnceller eller vad?  😕

Kolla på den jättestora suddiga bilden du bifogat/fotat.. På höger sida är det en jätteinformativ bruksanvisning, färgkodat och allt som ger svar på det du frågar efter.. 🙂

Nej han är bara sjukt lat och räknar med att studios forum ska göra allt åt han, snart vill han väl att du ska laga middag till han, att Hackeman ska bädda hans säng och att Linus ska tvätta hans kläder.

fan det vore inte så dumt...

hörrni..har ni lust o komma över en sväng.. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm....städa visserligen lägenheten i helgen. Men räknar med forumets hjälp när jag har grisat ner igen.

Hör av mig om två veckor 😛

Kom då med moppar och damtrasor. Om ni är duktiga så bjuder jag på kaffe. 😛

Redigerat av Zyan
Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)

Jag är en jävel på att dammsuga!

Förresten, hur fan kan man ha problem med detta och behöva skapa en tråd om det? Det sitter en förklaring några få cm från jacken och Linus har förklarat det för honom förut. Det måste vara ett skämt 😄

EDIT: Pazo, kom! Jag vill smaka av chipsen!

Redigerat av MarcusRombo
Link to comment
Dela på andra sajter

naj inte riktigt. linus första svar hade jag inte lagt märke till faktist. hade glömt den tråden totalt faktist. och att bilden blev så übergross här på forumet vet jag ej för på imageshack var den inte alltför stor. Men ni kan gärna komma över och laga mat, bädda och läsa godnattsagor för mig, de vore gyd 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

naj inte riktigt. linus första svar hade jag inte lagt märke till faktist. hade glömt den tråden totalt faktist. och att bilden blev så übergross här på forumet vet jag ej för på imageshack var den inte alltför stor. Men ni kan gärna komma över och laga mat, bädda och läsa godnattsagor för mig, de vore gyd 😄

Troligtvis för att du har en funktion som gör att bilden automagiskt icke destruktivt skalas ner till skärmens storlek. Funkar inte här i forumet dock 😉

/Daniel

Redigerat av D Vibe
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Achtung bitte. 1: Jag stoppar in min midi kabel (som redan är kopplad till min basförstärkare via FX loopen) till nåt av uttagen.

2: Då står det att ljud är lokaliserat.

3: Jag testar att spela in (med Audacity eller Intel Audio studio).

4: Det kommer inget ljud (förutom Mic ingången men den skulle jag ju akta mig för).

Det jag vill göra är alltså att spela in ljuden från mina instrument till datorn.

Det var nog allt

Redigerat av Anarchos
Link to comment
Dela på andra sajter

Achtung bitte. 1: Jag stoppar in min midi kabel (som redan är kopplad till min basförstärkare via FX loopen) till nåt av uttagen.

2: Då står det att ljud är lokaliserat.

3: Jag testar att spela in (med Audacity eller Intel Audio studio).

4: Det kommer inget ljud (förutom Mic ingången men den skulle jag ju akta mig för).

Det jag vill göra är alltså att spela in ljuden från mina instrument till datorn.

Det var nog allt

Använder du midi-kabel till att försöka spela in audio? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

japp. har än så länge bara funkat bara på mic och line inen 😏

Men det är ju line in du ska använda ju.

Alla andra här på forumet har strängt sagt till mig att mic och line inen skall undvikas

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...