Jump to content
Annons

Låt..


Recommended Posts

Tja boyz! 🥰

För några år sen gjorde jag denna låt å tyckte att den hade potential, så nu gjorde jag en ny version där en tjejkompis hjälpte till med sin vackra stämma. Börjar känna mig färdig nu men känns som jag borde göra volymåkningar på s-ljudet eftersom de fortfarande är skarpa.. Men tycker själv att mixen blivit tydligare.. även om det är miljoner instrument och grejer som slåss om utrymmet!

Tjo!

LÅTNAMN: Cyanide eyes

ARTIST/GRUPP: Slowmoboy

GENRE: Pop/Rock

LÅTLÄNGD: 4:40

KOMPOSITÖR: Rikard sandberg(m) Daniel Wahlström(t)

PRODUCENT:

EV. MEDVERKANDE: Linda dahlberg

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: MP3

STORLEK: 5,35 MB

STATUS: Ganska färdig

I Know I´m too tired, I´m too tired to sleep tonight

past present nightmares reminds me all the time

memories of times so pure that it makes me have to see

that ashes and dust will bring you back to me

 

cyanide eyes you can´t see me now

cyanide smile you can´t hurt me now

cyanide lips it´s too late to say goodbye

 

then justice prevales and all of my rescues are gone

I am locked in all alone in the sinners padded home

I´m sentenced to madness with a tourmenting sadness

but ashes and dust will make us meet again

 

cyanide eyes you can´t see me now

cyanide smile you can´t hurt me now

cyanide lips it´s too late to say goodbye

 

crimson red destroys my alibies

your image will never fade away

 

a fading face and a fading last sigh for life

trapped in sorrow then I kissed away your tears

 

cyanide eyes you can´t see me now

cyanide smile you can´t hurt me now

cyanide lips it´s too late to say goodbye

Redigerat av Richie76
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bra låt. Bra arratt. Jag skulle valt ett annat ord istället för "cyanide", det är det enda. Om jag förstod dej rätt så var detta en råmix mitt in the process så själva mixen var bara för lyssning?

som sagt bra låt " ville humma med " 🥰

/ Mikke

Redigerat av MikkeÖland
Link to comment
Dela på andra sajter

he he jag gungar också med... skön låt det här 🥰.

Tycker sången dränks lite och låter lite tunn, du sjunger bra kan du få sången att låta lite närmare så blir det kanon. Några/många ess-ljud som riktigt skär i öronen, även en tamburin som är lite väl skärande.

Gillar upplägget av låten. Det här är bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Micke Öland - Nice att du tycker låten var bra. Ja, jag är mitt i mixen men behöver som sagt lite pointers för att ta mig vidare..

stajo - Ja, gung låter fint i mina öron.. bra tips med närheten och skärande diskant, drog upp lite diskant på hela mixen just innan jag bouncade, kan vara det som gör det skärande ljudet, måste kolla upp det! 🥰 Tack för tips.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kompositionen är jättefin, middle-of-the-road, nästan schlager men ändå sköna växlingar mellan dur och moll. Skitsnyggt intro och sen versen i moll, yes! 😄 Håller med Pluffo att du måste göra något åt mixen. 😳 Sången dränks nästan av det i mina öron allt för svulstiga kompet. Måste stråkarna ligga där? Kanske inte direkt iaf..? Klar potential! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

catch22 (oregistrerad)

Helt klart en trevlig liten bit det här, kan bara hålla med om att mixen behöver lite mer jobb. Tycker absolut inte att du ska byta ut ordet cyanide! Som jag tolkar texten så passar ordet perfekt till det dödliga i kärlek...

Link to comment
Dela på andra sajter

Pluffo - Tack så mycket! Jo, har suttit lite med EQ nu på de låga frekvenserna å dragit ner lite reverb, kört lite deesser och skurit lite i diskanten.. fr se hur långt det räcker. 😳

equality - Kul att du gillar kompositionen, har dragit ner stråkarna en aning nu och får se om det hjälper, svårt att få fram sången på refrängerna men ska pula vidare, tack för inlägg! 😄

catch 22 - Tack för stödet i ordvalet! 🙂 Jag håller faktiskt med om att det passar väldigt bra in i texten..

Link to comment
Dela på andra sajter

starboy (oregistrerad)

Jättebra låt, bra arr och snyggt framförande.

Tror nog att mixen kan putsas lite till, men för övrigt strålande bra.

Otrolig potential. Den här låten skulle nog kunna funka kommersiellt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Smörigt som vanligt, du är vår generations Christer Sjögren 🙂 (fast du är snyggare)

Men den var riktigt snygg. Schysst arrangemang, bra låt och fram för allt väldigt bra sånginsats speciellt från dig. Väldigt snyggt mellanspel.

Det enda jag har att gnälla på är att basen ibland kan kännas ojämn och otydlig ibland lite eq och kompressor kanske skulle kunna jämna ut den lite? Sen är, som folk redan sagt tidigare, stråkarna extremt höga och vissa s-ljud är lite vassa.

Bra jobbat som vanligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej boy!

Som sagt UPP med sången, pilla med AT mellan 00.44 och 00.50 och 01.55-02.11, för surt där. Tjejen med. Ibland blir rösten lite för mesig tycker jag, Du skulle kunna ha lite mer "qk och tude", speciellt Oooh...i avrundingen av refrängen.Kan tyckas vara subtiliteter, men det är SKITVIKTIGT. Är extremt känslig för sång, det bara är så. 😕 Underbar låt, den skall Du ha all cred för. Eric Carmen (All By Myself 1975) skulle mörda för den här. JOBBAH!!!!

Naddeman

Link to comment
Dela på andra sajter

Bone - Tack för detta Bone! Men nu blir jag besviken på dig, tycker du inte att Christer Sjögren är snygg!! Basen ska förhoppningsvis läggas om och stråkarna sitter jag och sänker nu! S-ljuden förmodar jag är mest gällande på refrängen.. eller? Satt och pillade med deesser men jag lät bara läspande, så det fick bli eq och volymåkningar istället! Tack för inlägg! 🙂

Nad Sylvan - Men att du hela tiden tycker att jag har för låg sång! Jag tycker den är i överkant som det är! 😆 Det här med "qk och tude" hänger jag tyvärr inte med på och mesigheten kan jag till viss del hålla med om, men man måste ju tänka på att tjejerna gillar känsliga killar! 😆 Ja, jag har haft grymt svårt att sätta fingret på vad som känns fel med speciellt första versen när vi båda sjunger men det kanske är så enkelt som att det är surt.. Har ingen at, så det blir att lägga om.. tycker i o f s att andra versen funkar men första gillar jag inte.. Bra att du påpekar sånt.. blir lite väl partisk ibland!

Tackarnsch för din tid! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Hey! Trevlig musik!

Det enda jag inte riktigt gillar är att du har sån stor nivåskillnad mellan vers och refräng, samt att du fade'ar upp innan refrängen; själv skulle jag hellre haft den nivåskillnaden med att smälla till lyssnaren i ansiktet när refrängen kommer.

Tycker inte att sången nödvändigtvis måste vara högre faktiskt.

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

kalaslåt som med ett annat meck kan nå hur långt som helst....

skippa det domenanta 4/4 trummorna och låten få ett suggestivare trummkomp och antingen mer drag i sången eller lite mer laidback...på refrängen är det nästan dansbandsvarning mycket på grund av den något för höga stråkmaskinslika stråkpad:sen....du har en helt underbar låt som känns aningen gammal i uppbygget men alla delar i ren kompositionsynpunkt har en stor potential.....

keep going 🙂🙂

/karl

Link to comment
Dela på andra sajter

"qk och tude" = Stake och attityd. Inte mycket men lite mer. Visst, tjejer gillar

känsliga killar...men känsliga är alla killar ändå och det vet alla om.

Om man säger såhär då, om Du skulle boosta attityden med några snäpp utan någon som helst överdrift, då skulle Din sång bli mer intressant och man skulle kunna tro lite mer på texten. Så uppfattar JAG det, men visst jag svarar bara för mig själv. Berätta för mig vilka effekter Du har på sången och hur mycket.

Så detaljerat som möjligt. TACKAR!! 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

D Vibe - Höjdskillnaden hoppar jag ska fixa sig när en kompis ska dra på en kompressor och eq på mixen, när jag gjort klart.. Som det är nu har jag bara kört en preset på masterregeln för att få upp volymen lite! 😮 neä, sången behöver inte vara högre men ska nog lägga om den och ta i lite mer.. Tackarn för inläggning!

Karl - Supertrevligt att du tror attt den har potential! Ja, håller med om stråkarna.. lyssnade på en kompis stereo och förstod hur höga de var på refrängen, hördes inte lika tydligt i mina monitorer, plus att man blir hemmablind. Trummorna har jag drygat mig med så mycket med när jag lagt se, så jag tror inte jag kommer idas lägga om men hade varit intressant att testa hur det skulle låtit!

Nad - Ja, du har faktiskt rätt.. ska lägga om sången när jag får tid! kände själv att det bitvis blev för klemigt och lite för smörigt.. :rolleyes: Oj vad svårt att beskriva effekterna.. har sällan koll på vad jag pysslar med men hear it goes.. Ett native reverb med 5 sec decay och logics stereodelay med 600 ms delay å groove 50% som används olika mycket, gäller även reverbet.. Har en kompressor på innan dessa oxå.. Kompressorn kör jag dock atlltid på presets med.. måste sätta mig ner nån gång och lära mig! 🙂 Varför? Har du nån idé eller?

Tack för att du ids! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Ett minus; trummor låter programmerade.

Plus: Snygg låt som fän! Bra sång! Snyggt arrat! Bra, bra!

😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan inte ge kritik på sånthär som låter så "klart" redan liksom.

Jag ville mest skriva för det första jag märkte var att sången var slående lik Daniel Bellqvist (Sångaren i Eskobar)

Blev tillochmed tvungen att leta efter namnet ifall det var så att det verkligen var han:P

Link to comment
Dela på andra sajter

Lilleman - Tackar för det omdömet! Jo, jag tycker det är kul, men man önskar att timmarna räckte till bättre för att försöka producera själv.. Så att man kunde ägna sig mer åt låtskrivande.. men har några nya uppslag. 😠

emelpee - Tack som tusan för detta.. tar det som en komplimang.. gillar eskobar!

Najs att det låter klart i dina öron

Link to comment
Dela på andra sajter

Det enda jag reagerar på i en för övrigt jättebra produktion är nivåskillnaden på sången mellan vers och refräng. Du sjunger med samma volym i rösten trots att instrumenten spelar starkare i refrängen. Att höja volymregeln låter nödlösning och fel. Sjung om refrängen och ta i mer, det är nog det enda sättet att få det att låta naturligt och skulle med all säkerhet lyfta låten ännu mer när refrängen kommer!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...