Jump to content
Annons

magic


karl

Recommended Posts

LÅTNAMN:Magic

ARTIST/GRUPP:karl

GENRE:softo

LÅTLÄNGD:2:16

KOMPOSITÖR:k

PRODUCENT:k

EV. MEDVERKANDE:k

INSPELNINGSÅR:-06

FORMAT: mp3

STORLEK: 3Mb

STATUS: Skiss färdig för förslag

LÅTLÄNK:Magic

NEW VERSION:magic again

ny sång och en del grammatiska vändor fixed

ännu en NY VERSION längre ner

En låt som bygger på ackeguror men kanske nå't mer som måste till...tar gärna kritik, svengelska,harmonier,körer...allt 🙁😮

Redigerat av karl
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 64
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

PetePizza (oregistrerad)

Härlig låt! 😄

Lite såhär ligga och dra sig i morgonsolen i sängen, känna doften av nybryggt kaffe, höra måsarna och vågorna som kluckar mot stenarna. Västkusten och en lätt touche av tjärad eka. Mys!

Kan dock inte uttrycka mig på nåt vidare kreativt sätt angående mixen och ljudbilden eftersom jag försöker lyssna in mig på mina nya monitorer men vad jag kan höra så låter det finnemang, som vanligt. 😮

Något abrupt slut bara.... 🙁 Och det känns nästan som att du smyger iväg från micen mot slutet... men lite läckert på nåt sätt ändå. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Äh, jag fattar inte hur du bär dig åt.

Även om jag känner att det finns saker man skulle vilja ändra på så finns det liksom ingen anledning, det är ju ändå på något sätt fullbordat.

... jag fattar inte.

/ems

Link to comment
Dela på andra sajter

Nice...:rolleyes:

Kom på mig själv att jag nästan varje gång jag lyssnar på nåt du gjort så försvinner jag bort medans jag tänker efter vad jag ska skriva. Sen när jag är tillbaka i cyberspace är jag helt tom och har inte så mkt mer att skriva förrutom...grymt, grymt, grymt. :rolleyes:

Nice craftmanship dude

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

PetePizza....Tackar för dina målande tankar låten väcker hos dig....skulle gärna känna samma saker :rolleyes::rolleyes:

ems.....Kul att du tycker det räcker men jag ska slipa vidare...men räcker grundkonceptet??? Thanks..... 🙂

djonas....Tackar för ditt omdöme....önskar man var mer flink i fingrarna,en begränsning för mig...har "svårare" musik (rent tekniskt)i huvudet så det blir detta utrycket.....thanks dude 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar Grannen....för det mesta kommer musiken utan problem, i dag kom texten på 5 minuter....grammatiskt är jag osäker men ju mer man håller på och skriver kommer man väl få en känsla om det håller likaväl som man inte har problem att veta vad man ska jobba vidare med när det gäller musiken....kul att du tycker om den...jag ska fila på ett slut eller ett stick och slut....tack för lyssningarna :rolleyes::rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänkte väl att det inte var Lovin Spoonfuls gamla hit du hade satt tänderna i. 🙁 Mycket vackert! Text och musik harmonierar perfekt. Den här gången är melodi och ackord mer konventionella och jag får inga Weil-vibbar men ändå på nåt sätt film- eller musikalmusik, kanske till nån av Randy Newmans vackra ballader möjligen pga något dimackord där i första uppgången. Gitarrfiguren är snygg och körerna sitter fint. Imponeras återigen av din sångkapacitet, du verkar kunna nå hur högt som helst. Men kanske lite kompression på sången där de högsta partierna blir väl dominanta. Skönt att slippa trummors hackande i denna. Hamnade i mp3:an också!

Link to comment
Dela på andra sajter

Påminnner en del om Randy Newman, ni vet "It´s lonely at the top". Skön sång.

Jag tycker att du borde sjunga i dom lägre registren i refrängen. Gärna med en andra stämma.

Ett första snabbt intryck, inkommer kanske med mera

Link to comment
Dela på andra sajter

equality....Nää, fast den funkar ju bra också, gillade LS väldigt mycket mest pga JS otroliga melodisinne och tänk då alla låtar inspelade på 60-talet utan massa "fusk"...klart impad....Randy Newman?? Jag är dålig på det mesta utanför symfonrockgenren....ska kolla upp det...tonarten ja, capo:t vandrade upp och ner tills jag kom någorlunda upp och fortfarande kunde få ljud ur dom lägre registren....men den kanske skulle ner ändå ett snäpp.....1:a och 2:a versen är 1 timmes mellanrum mellan tagningarna och det är olika karaktär på rösten...så det är lurigt att få en schysst sångljudbild...och jobbigt med fru och barn i närheten när man står med lurar på sig och vräker på 🙂😕 det låter ju så annorlunda utan komp 😕🙁 tackar för att den for in i mp3spelaren 😠

Tokai...welcome till forumet och tackar för ditt omdöme...som jag sa ovan så har jag ingen koll på Randy Newman men ska se om jag kan höra nå't på nätet.....

ska jobba lite till på denna och kanske sänka den lite....thanks 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, Sebastian var otrolig och kanske lite underskattad. Hörde att t o m Lennon eller var det McCartney gick bet när de skulle ta ut Daydream..."ah, these tunesmiths!" -hi. Men Summer in the city smäller nog högst!?

Jag blev t o m inspelad i ungarnas mobil när de hörde mig öva in någon stämma, givetvis hade jag lurar. Sen använde hon det som ringsignal i ett par veckor, ayeeee. 🙁😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag blev t o m inspelad i ungarnas mobil när de hörde mig öva in någon stämma, givetvis hade jag lurar. Sen använde hon det som ringsignal i ett par veckor, ayeeee. 🙁🙂

😠😄😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj, Den här gången har du VERKLIGEN fått till det. Allt du postar här är bra. Men denna ska du jäklar inte släppa i första taget! Fantiserar om att höra denna på radion med svensk text. Fullt möjligt scenario. Men det går förståss att utveckla åt många håll. Tvinga grabben att ha med den i repertoaren i sitt jazzrockband! 😆

Jag tror den vinner på att orkestreras upp. Men i grunden en bra låt som funkar i många versioner; storband, jazz, folk, rock.....precis som alla tidlösa låtar. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Ja du fint som fan helt enkelt på samma nivå som Peter Gabriel låten, heter den Water har glömt nåväl strunt samma den här håller samma klass? Kanske ta ner den en ton blir lite högt på nått ställe och slutet blir så snöpligt man vill ha mer 😆 , snälla 😉.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack dede....kul att du tycker om den...är faktiskt på gång med en svensk låt, ett samarbete med pwayne.... 😆

vet inte om denna är nå't för grabben...han har så mycket bra själv.... men kul att du tror den är tidlös...thanks

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja du fint som fan helt enkelt på samma nivå som Peter Gabriel låten, heter den Water har glömt nåväl strunt samma den här håller samma klass? Kanske ta ner den en ton blir lite högt på nått ställe och slutet blir så snöpligt man vill ha mer 😛 , snälla 😛.

Göran

Burning S....den låten du tänker på tror jag heter washing of the water och är en kalaslåt som inte kan jämföras på samma dag med denna ...men kalastack för din lyssninig och kul att du gillar...givetvis ska det vara ett slut på den men det hela gick så fort....ska greja till det...thanks 😆😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Jorå jag har allt sjungit med i washing of the water många gånger en underbar skiva som den ligger på och den låten är kalas och det är den här med. Tror inte skissen till washing of the water kanske lät så 100% färdig den heller. Jag lyssnar mer på låtarna än produktion och sånt och det här är en bra låt helt enkelt men jag vidhåller den ska nog ned en ton.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Jorå jag har allt sjungit med i washing of the water många gånger en underbar skiva som den ligger på och den låten är kalas och det är den här med. Tror inte skissen till washing of the water kanske lät så 100% färdig den heller. Jag lyssnar mer på låtarna än produktion och sånt och det här är en bra låt helt enkelt men jag vidhåller den ska nog ned en ton.

Göran

got it..... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Schysst 😎

Gillar de lågmälda "barbershopkörerna" som ligger i bakgrunden.

Fila lite på texten o sjung in igen så är du hemma. Uttrycket o inlevelsen i sången är dock utmärkt. 😄

Tack martinm.....ska fila lite till.... 😄🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

trancer....Jag tror att stämningen på gitarren gör att det låter lite fylligare...

från tunnaste e-strängen F# H D# H F# H ...prova själv 🙂 och tar man ackorden( när man väl hittar dom) i denna stämning så låter det inte lika konventionellt 🙂

stajo....tack för lyssning och kul att jag hamnar i några mp3-spelare, det kanske är det som är pointen...viljan att nå ut med musiken....skitkul iaf 😮

Redigerat av karl
Link to comment
Dela på andra sajter

Lyfter på hatten! Härligt änglalikt komp i bakgrunden också som låter så självklart rätt. Inledningen med sång i de lägre registren ger mysiga rysningar, fint som fan!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar och bockar....jag försökte sänka den till A-dur men det blev för lågt för min baryton 😛 och att kräma på upptill känns fel också...så den ligger kvar i H-dur.....kul att du gillar 🙂😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Vackert Kalle! 😉

Det räcker gott så, behövs inget mer.Snyggt komp, bra melodier och shyssta körer både långt därbak och fram (möjligen höja de "bakre körerna" ngt). (och det låter inte p.g.!!!)

Snyggt proddat och mixat, det bara smyger omkring och nån liten orgel eller nått annat sticker fram här och där. Du har många snygga ackustiska gitarrkomp...är det omstämningarna som bidrar till detta?

Well done! FÖRRUTOM DET SNÖPPLIGA SLUTET 😳😛😄

Ett tag trodde jag att dina ibland väldigt avhuggna slut var för att undvika att någon skulle sno det hela och ge ut det på platta....eh..är det så?

Då är det helt OK, annars kunde det få klinga ut lite mer 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...