Jump to content
Annons

magic


karl

Recommended Posts

enklast är att exportera sången som en egenfil och importera den in i melodyne.

Jag är 46 år o har hållt på med musik sen 1980 på amatör basis. Har haft allt från 4 kanalig fostex porta till 3 Adat studio. Jag var ett tag alla punkbands studio i kalmar/Ölands området. När jag träffade min kvinna, 2001, så sålde jag hela studio utrustningen utom Mac prylarna. Idag har jag ett Onyx 1640 fw och en 2x2.0 G5:a med Logicpro. Spelar inte in särskillt ofta. Min Son har precis börjat spela in med sitt garageband så jag får lite träning fortfarande i inspelandets ädla konst. Min egen grupp DeeTee träffas ibland och spelar in. Du kan hitta låtar på denna länk DeeTee.

Vi spelar lite olika musikstilar men mest blir det synth pop/rock aktikt. Jag tror nog att du gillar Underwaterworlds och kanske Stanna här hos mej. Vi ska snart spela in igen så det ska bli roligt.

Mina egna favvisar är: P.Gabriel, Sting, Prince, T.Rex, S.Politi, Moon Martin. Jag uppskattar musik med själ, även om det är plastigt fast själen går igenom så kan jag tycka det är bra. Jag märker dock att jag börjar komma till åren då jag plötsligt börjat gilla country, vilket jag alltid avskytt förut 😆 .

" - Do you like country music? - depends! which country are you talking about? " 😄

/ Mikke

schysst...jag var inne och lyssnade lite och det är ju bra inspelningar om än lite för polerat för min smak ( den på svenska) men helt klart fullödiga produktioner...lägg upp här på demosidan vetja' vore nice 🙂🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 64
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

enklast är att exportera sången som en egenfil och importera den in i melodyne.

Jag är 46 år o har hållt på med musik sen 1980 på amatör basis. Har haft allt från 4 kanalig fostex porta till 3 Adat studio. Jag var ett tag alla punkbands studio i kalmar/Ölands området. När jag träffade min kvinna, 2001, så sålde jag hela studio utrustningen utom Mac prylarna. Idag har jag ett Onyx 1640 fw och en 2x2.0 G5:a med Logicpro. Spelar inte in särskillt ofta. Min Son har precis börjat spela in med sitt garageband så jag får lite träning fortfarande i inspelandets ädla konst. Min egen grupp DeeTee träffas ibland och spelar in. Du kan hitta låtar på denna länk DeeTee.

Vi spelar lite olika musikstilar men mest blir det synth pop/rock aktikt. Jag tror nog att du gillar Underwaterworlds och kanske Stanna här hos mej. Vi ska snart spela in igen så det ska bli roligt.

Mina egna favvisar är: P.Gabriel, Sting, Prince, T.Rex, S.Politi, Moon Martin. Jag uppskattar musik med själ, även om det är plastigt fast själen går igenom så kan jag tycka det är bra. Jag märker dock att jag börjar komma till åren då jag plötsligt börjat gilla country, vilket jag alltid avskytt förut  🙂 .

" - Do you like country music? - depends! which country are you talking about? "  😄

/ Mikke

Snyltar på Karls tråd 🙁 och riktar mig till Öland:

Gör en medlemspresentation på den avdelningen och lägg upp demo på forumet.

Lyssnade på Underwaterworld; Riktigt fin sång! Säger inte mer här, men lägg upp en egen länk! 🙂😆😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Vackert, vackert... ackordsföljderna och de akustiska gitarrerna får mig att tänka på john mayer´s "daughters"... 😆

Joel

Tack Joel...har inte hört honom men han är säkert bra 😏😱 ska försöka få tag i den och lyssna ...thanks 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...