Jump to content
Annons

magic


karl

Recommended Posts

mab (oregistrerad)

Fanken, bra låt! å så gillar jag din röst i de övre partierna. ( och det är naturligtvis inte synonymt med att jag ogillar den annars förståss. )

I övrigt låter det kungligt som vanligt hehe...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 64
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat (redigerat)
Vackert Kalle! 😛

Det räcker gott så, behövs inget mer.Snyggt komp, bra melodier och shyssta körer både långt därbak och fram (möjligen höja de "bakre körerna" ngt). (och det låter inte p.g.!!!)

Snyggt proddat och mixat, det bara smyger omkring och nån liten orgel eller nått annat sticker fram här och där. Du har många snygga ackustiska gitarrkomp...är det omstämningarna som bidrar till detta?

Well done! FÖRRUTOM DET SNÖPPLIGA SLUTET 😄  😛  😛

Ett tag trodde jag att dina ibland väldigt avhuggna slut var för att undvika att någon skulle sno det hela och ge ut det på platta....eh..är det så?

Då är det helt OK, annars kunde det få klinga ut lite mer 🙂

Absolut....det är omstämningarna som gör det.....knepigt ibland men nu reserverar jag alltid ett spår till stämningen för att inte glömma bort dom.....Jag har en "gammal" låt som jag gärna skulle vilja spela in på nytt moire pama men det faller på att jag inte kan rekonstruera stämningen 😱

ska jag dra upp gitarrerna lite grann???

Sluten i mina låtar är inte någon speciell tanke bakom 😱 skulle gärna ha ett bättre tålamod när det gäller och vad beträffar rädslan att råka ut för stöld så känns det inte så farligt...jag tror jag har mitt uttryck och om jag knappt kan få fatt i stämningarna så tror jag inte så många andra grejar det......det ska vara du som är hootet 😠 isf......tack för lyssningen och hur går det?

Redigerat av karl
Link to comment
Dela på andra sajter

Fanken, bra låt! å så gillar jag din röst i de övre partierna. ( och det är naturligtvis inte synonymt med att jag ogillar den annars förståss. )

I övrigt låter det kungligt som vanligt hehe...

mab.....Det var en balansgång var den skulle hamna för att orka upp samtidigt behålla lite i det lägre registret......kul att du gillar 😱😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Master Peo (oregistrerad)

Det här är en sån där välgörande låt, som man inte kan sluta lyssna på! Precis så där lagom sentimental! En sång, som borde spridas över världen. HIT-varning!!

Peo

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här Karl lever i landet mellan Peter Gabriel och Prefab Sprout!

Väldigt mycket! Bland det bästa jag har hört från Dig. Men Du, jag begriper inte hur fort Du sätter skiten. 🥰 Jag menar, här sitter en annan och det tar 4 månader och för Dig tycks det ta en kvart eller nått!! "Come on and take my hand"...är bäst....! Tycker också att Dina inspelningar låter klarare nu än tidigare.

Sparsmakat. Urbra. Kram!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hör inte så stor skillnad men gillar verkligen orgeln. Väldigt vacker melodi till en gripande text och med ditt vokala uttryck...suck. Stort artisteri!!

Tackar allra ödmjukast....ska väl försöka få till ett slut också....i första versionen...."when I saw you in the sidewalk" skulle innebära att "personen" i fråga satt fast i asfalten när det istället ska vara "on the sidewalk" så jag ska nog gå igenom lite noggrannare innan då första tagningen betyder mycket för mig i känsla och då känns det så ¤%¤#¤ att behöva sjunga in igen pga grammatiska prylar......Stort artisteri får mig ur fas då det säkert går att putsa mycket mer men hoppas det finns en känsla som vidarebefodras till lyssnaren....... 😎 tack för lyssningarna 😱😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Dogbuerner.....Tack för lyssningen, jag vet inte hur länge du hållit på men det handlar ju om tycke och smak....men nog har det tagit tid att forma ett eget tonspråk( hur eget det nu kan vara) eller är det så att vissa hittar rätt direkt...vad vet jag 😕

Master Peo.....sprid den gärna 😛 det är förmodligen en av anledningarna till varför man håller på...att nå ut med något....man vill att andra ska få ta till sig det man gör....jättekul att du tycker om den.... 🙂😉

Nad.....jag är så dåligt inlyssnad på Prefab Sprout men säger du det så är det kanske så.... 🙁 och om du hade varit här och lyssnat på spåren i cubase så hade du hört att det inte sitter men på något sätt kan det funka ändå...texten om än inte fullkommlig kom på 5 minuter , vilket är första gången det händer( förhoppningsvis inte den sista)men som sagt slutet återstår och jag har fullt med halvfärdiga låtar som jag kört fast med och en del har jag hållit på med mer än fyra månader och dom blir inte bättre för det..... 😏 thanks dude :rolleyes::rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Grymme-bra!

Bra Karl reder sig själv... som vanligt yppersta låtsnickeri,

spel, sång och känsla för feeling...

Mumma för själen...mmm...

Hejdå

Bonamici 😱

Tack för dom orden, det värmer.... 😕😳

Link to comment
Dela på andra sajter

...då känns det så ¤%¤#¤ att behöva sjunga in igen pga grammatiska prylar......

Men då kör vi svenska nurå, slipper du grammatikköret!

på G 😳

Jag "bombarderar" Karl med svenska översättningar av hans egna texter, bland annat denna! Så nu ökar trycket Karl 😱

Och Equality; Se upp du kan bli drabbad själv 😛....skojar bara! Magic!

Link to comment
Dela på andra sajter

Den är bara sååå fin denna låten. 🙁 Levt med den i veckan. och så kommer detta jä€%#&/a slutet igen! Det är inte rättvist mot låten! FIXA NU!!! 😄

Grannen...tackar så väldans......att göra ett slut som "rimmar" med resten är kanske inte så lätt men jag har gjort ett slut och höjt Hammond:en och dragit ner leaden överlag och -3db vid 350Hz...dragit upp bakgrundskörerna osv...i all oändlighet men blir inte klokare för det....gärna en helhetsrespons på låten...funkar eller inte

Magic-000

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, första versen: skippa körerna o låt dom komma på andra. Hade varit skönt att bara ha din lead i första. Snyggt att du höjt kören och hammonden.

Andra gången "Iwant to hear your heartbeat" kunde det gott vara lite körer.

Ok, slutet blev bättre men saknar ett stick faktiskt.

kanske skulle du skippa "Iwant to hear your heartbeat" första gången och andra gången låta den frasen gå in i ett stick. Sedan upprepa den frasen på slutet.

Sorry, nu skenade fantasin iväg. Det är ju VÄLDIGT bra som det är också. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Grannen för ditt brinnande engagemang 😄🙁 ska testa lite varianter men det var svårt nog att få fram ett outro och ett stick känns betydligt svårare nu när låten har rotat sig i huvudet.....ska fnula på det 😱😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt suveränt. Denna gången är precis ALLT 100!! Allt!!! Slutet förmöget.

Tackar...menar du att jag kan kalla den färdig demo :rolleyes:

Nä! färdig låt. Fasst vad kort den är. Fixa fejden bara...den är för hastig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara att stima och pressa upp! Låten är så stark, som jag sa tidigare att den går att göra i många variationer. Definitivt något du skall bära med dig och -inte utveckla, för det är färdigt, men ge chans i helt andra stämningar. Steelgtr och Pocostuk till exempel. Irländska versionen......En klassiker! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Slutet är snyggt men känns liiite konstruerat. Jag menar gitarrfiguren är det inget fel på men när den inte använts tidigare kommer den något som en blixt från ovan imo. Kanske pröva ritardando och reprisera bara en gång?

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Nadde....jag gjorde en del alternativa slut men dom drog ut på det hela och iofs så är slutet (kan) vara en helt annan låt eller den har inte så mycket med det övriga at göra men det får bli så ändå och faden...ska se om jag orkar 😏🥰

dede....kul att du tycker om den och att du tycker den är färdig....jag lämnar den nu och går vidare da'....det är så traggligt att börja med olika versioner(tappningar) så den får nog vara...tackar för responsen

Richie.....Tack för lyssningen och nice att du gillar....det är inte varje dag jag kommer upp dit utan måste vara igång några dagar med rösten......thanks 😏

Redigerat av karl
Link to comment
Dela på andra sajter

snyggt, enkelt och rent. Slutet ska du naturligtvis fixa. Du har lite problem med den höga tonen men det är en petitess ( hur fasiken stavar man det? ). Jag kan rekommendera ett program/en plugg som heter Melodyne som skulle fixat detta åt dej utan att påverka din karaktär på rösten. Oj, svor jag i kyrkan nu? 🥰 /me hides under the table.

anyhow, mycket talangfullt o vackert. Glad jag hittade hit till detta forumet när jag får lyssna till andra "amatörer" som har sån musikalitet som du Karl. / Mikke

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
snyggt, enkelt och rent. Slutet ska du naturligtvis fixa. Du har lite problem med den höga tonen men det är en petitess ( hur fasiken stavar man det? ). Jag kan rekommendera ett program/en plugg som heter Melodyne som skulle fixat detta åt dej utan att påverka din karaktär på rösten. Oj, svor jag i kyrkan nu?  😕  /me hides under the table.

anyhow, mycket talangfullt o vackert. Glad jag hittade hit till detta forumet när jag får lyssna till andra "amatörer" som har sån musikalitet som du Karl. / Mikke

Mikke.....thanks.....för kring året sedan körde jag alltid med AT på sången men har frångått det mer och mer och ser en del sur toner som en del i uttrycket och melodyne har jag testat deras freeversion men fattade nada hur man exporterar hit och dit...krångligt men jag har hört att det ska vara riktigt bra.....välkommen till forumet btw...vad håller du på med själv???tack för responsen 😎🙂

och som om det inte var nog 😳 här är en sista mix där allt har en lite högre amplitud 🙂:rolleyes:magic-0000

Redigerat av karl
Link to comment
Dela på andra sajter

enklast är att exportera sången som en egenfil och importera den in i melodyne.

Jag är 46 år o har hållt på med musik sen 1980 på amatör basis. Har haft allt från 4 kanalig fostex porta till 3 Adat studio. Jag var ett tag alla punkbands studio i kalmar/Ölands området. När jag träffade min kvinna, 2001, så sålde jag hela studio utrustningen utom Mac prylarna. Idag har jag ett Onyx 1640 fw och en 2x2.0 G5:a med Logicpro. Spelar inte in särskillt ofta. Min Son har precis börjat spela in med sitt garageband så jag får lite träning fortfarande i inspelandets ädla konst. Min egen grupp DeeTee träffas ibland och spelar in. Vi ska snart spela in igen så det ska bli roligt.

Mina egna favvisar är: P.Gabriel, Sting, Prince, T.Rex, S.Politi, Moon Martin. Jag uppskattar musik med själ, även om det är plastigt fast själen går igenom så kan jag tycka det är bra. Jag märker dock att jag börjar komma till åren då jag plötsligt börjat gilla country, vilket jag alltid avskytt förut 😳 .

" - Do you like country music? - depends! which country are you talking about? " 😄

/ Mikke

Redigerat av MikkeÖland
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...