Jump to content
Annons

Tror du på någon gud?


Overkill

Tror du på Gud?  

176 röster

  1. 1. Tror du på Gud?

    • Ja.
      39
    • Ja, men jag är inte kristen (t.ex muslim, jude, buddhist etc.)
      9
    • Nej.
      79
    • Ibland, när jag känner för det.
      12
    • Jag firar kristendomens högtider men är inte troende.
      25
    • Ingen aning
      10


Recommended Posts

Vet inte vilken sida eller vilket inlägg du missade, men jag är inte troende – därför kallade jag mig tidigare för "icke-troende".

När du skvätter motstridiga uppgifter i den här tråden om ditt eget troende, så kan du inte heller studsa runt med inbillningen att dina inlägg är kristallklara.

Checka in den här bara:

Ska kanske tillägga att jag själv har varit lite halvt kristen sådär, men nuförtiden är jag väl mest likgiltig till religion. Dock inte ateist (tycker det är ett väldigt töntigt påfund), snarare icke-troende.

Exklusive ditt initialinlägg där du säger att "för min del är jag troende", så kan du från citatet lägga ytterligare fyra varianter till ditt "troende".

Som John Corabi sa: Make up your fucking mind!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 1,1k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Vet inte vilken sida eller vilket inlägg du missade, men jag är inte troende – därför kallade jag mig tidigare för "icke-troende".

När du skvätter motstridiga uppgifter i den här tråden om ditt eget troende, så kan du inte heller studsa runt med inbillningen att dina inlägg är kristallklara.

Checka in den här bara:

Ska kanske tillägga att jag själv har varit lite halvt kristen sådär, men nuförtiden är jag väl mest likgiltig till religion. Dock inte ateist (tycker det är ett väldigt töntigt påfund), snarare icke-troende.

Exklusive ditt initialinlägg där du säger att "för min del är jag troende", så kan du från citatet lägga ytterligare fyra varianter till ditt "troende".

Som John Corabi sa: Make up your fucking mind!

Härliga hårklyverier vi är nere på nu, inte sant? 😄 Du tycker det är svårt att greppa att man ändrar åsikt i livet, eller är jag fel ute? Svarar du nej på den frågan ser jag inte vad problemet är, svarar du ja är fortsatt diskussion angående ämnet meningslös eftersom hur mycket jag än förklarar mig och diskuterar det är det ändå ingenting du kan komma att acceptera.

Redigerat av Overkill
Link to comment
Dela på andra sajter

Härliga hårklyverier vi är nere på nu, inte sant? 😄 Du tycker det är svårt att greppa att man ändrar åsikt i livet, eller är jag fel ute? Svarar du nej på den frågan ser jag inte vad problemet är, svarar du ja är fortsatt diskussion angående ämnet meningslös eftersom hur mycket jag än förklarar mig och diskuterar det är det ändå ingenting du kan komma att acceptera.

Kanske.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men shit, kan vi sluta trolla. Overkill är inte religiös, och han väljer att inte kalla sig ateist för att han tycker det ger fel associationer (och vad man än tycker om det gör det inte att han tror ens lite grann på gud).

Så ädelt... Men du kan kliva i din Clark Kent-kostym igen. Din räddningsaktion blev verkningslös där. Jag förstår redan, även om det nu kommer som en chock, att Overkill är "inte troende" — det var nämligen hans senaste ställningsrevidering i den här tråden. Mina senaste inlägg innehöll snarare respons på att Overkill verkar särskilt förvånad över att hans ställning i ämnet inte är uppenbar för allt och alla i alla situationer.

Jag ber om ursäkt om jag rör till det för mycket.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men vad härligt Valle! Vad bra att du vet bättre än jag vad jag tror på. Då är ju saken klar, jag är en troende hymlare.

Jag gillar inte bara det populistiska fenomen ateismgrejen är och vill inte stå bakom den. Är det okej? Eller måste jag tatuera in ateist i pannan för att inte "hymla om saken"?

du gillar inte att din tro ifrågasätts å bli kallad troende hymlare

men du tvekar inte att kalla ateism för ett populistiskt fenomen?

Vet inte vilken sida eller vilket inlägg du missade, men jag är inte troende – därför kallade jag mig tidigare för "icke-troende".

rätt - fel av mig

jag omformulerar mig:

du gillar inte att din uppfattning ifrågasätts å bli kallad troende hymlare

men du tvekar inte att kalla ateism för ett populistiskt fenomen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...