Jump to content
Annons

Smörigt från Altzi, nu troligen Nortonvänlig


Recommended Posts

# LÅTNAMN: Never see the rain

# ARTIST/GRUPP: Altzi

# GENRE: Smör (å jag skall kalla mig hårdrockare)

# KOMPOSITÖR: Altzi

# INSPELNINGSÅR: 2006

# FORMAT: mp3

# STORLEK: 2.4mb

# STATUS: Skiss

Nästan pinsamt för att vara gjort av nån som kallar sig Hårdrockare!!

Kan liksom inte skriva några hårda låtar, skriver gärna text och melodi

till andras hårda låtar men kan inte skriva nått själv, frustrerande.

Nåväl, en smörig ballad, 3 ackord, ostämd gura, kan bara bli bättre 😛

Allt är inspelat med min 795:- mic från JAM så bli inte snea på ljudet 😳

Nortonlänk http://www.myspace.com/altzi

Never_see_the_rain.mp3

Redigerat av Altzi
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
# LÅTNAMN: Never see the rain

# ARTIST/GRUPP: Altzi

# GENRE: Smör (å jag skall kalla mig hårdrockare)

# KOMPOSITÖR: Altzi

# INSPELNINGSÅR: 2006

# FORMAT: mp3

# STORLEK: 2.4mb

# STATUS: Skiss

Nästan pinsamt för att vara gjort av nån som kallar sig Hårdrockare!!

Kan liksom inte skriva några hårda låtar, skriver gärna text och melodi

till andras hårda låtar men kan inte skriva nått själv, frustrerande.

Nåväl, en smörig ballad, 3 ackord, ostämd gura, kan bara bli bättre 😆

Allt är inspelat med min 795:- mic från JAM så bli inte snea på ljudet 😏

Som sagt, en fantastisk pipa du har pöjken 😆

Själv älskar jag smöööör, å detta e inte så smörigt, mycket tack vare din röst... så kraftfullt sjunget liksom

Hårdrockare skriver bra låtar inget snack, Max martin va ju en "Hårdrocksångare"

i början...

Låten kan bli hur bra som helst

/ Stefan

Link to comment
Dela på andra sajter

... å detta e inte så smörigt, ...

Jo, 😏 detta är rätt så smörigt... 😆

Själv gillar jag inte det här. Jag hade nån period i mitten av 80-talet när jag fullständigt gav upp hårdrocken pga att den pudlades sönder, och alla gjorde en MTV unplugged ... brrr... det hänger i.

Men allvarligt Altzi. Låt dig inte nedslås bara för att jag inte gillar grejjen. Sångrösten är kanon. Lite mer balans mellan sång och gitarr (bara en nivåfråga), så är du på banan.

tjing

Bengan

Link to comment
Dela på andra sajter

oojojoj.. 😆

detta är bra, men det är inte smör... men jag gillar smör. Lägg på en DX-7 å lite blask så har du smör hehehe...

Men nice var det iaf!! Håller med om nivåerna ner med gitarrerna eller upp med sången. vilket som.. 😆

Gött du sjunger hehe.. om jag gör en hårdrocksdänga,, vill du sjunga på den då? 😏

EDIT: Eller förresten... varför inte arra upp denna till en fin liten rock powerballad? 😆 om du har lust att skicka sångspåren å och gitarrerna för sig så provar jag gärna hehe.. 😆

Redigerat av aorfreak
Link to comment
Dela på andra sajter

starboy (oregistrerad)

Fantastiskt bra grundmaterial att bygga vidare på.

Kan ju dra det här alstret åt lite olika håll; antingen behålla det avskalade arret eller göra en fullt instrumenterad variant. Blir förmodligen bra i båda fallen.

Nu låter det lite skiss om soundet. Lite "lyxigare" ljud på guran så är jag nöjd 🙂

Gör klart, bara !

/cheers

edit: stavvar smo en krata

Redigerat av starboy
Link to comment
Dela på andra sajter

Tänker direkt på "I remember you" med Skidrow 🙂

Asbra sång som vanligt 🙂

Redigerat av Hammock
Link to comment
Dela på andra sajter

Avskalat och nice. Gitarrljudet kanske inte är det bästa men å andra sidan tillför det lite känsla till låten som passar väl ihop med sången. 🙂

Grym pipa som vanligt. Hade önskat att gitarrsolot var lite högre och lite mer distinkt i ljudbilden. Testa även att panorera ut gitarrsolot så att inte allt ligger i mitten alternativt att du lägger en dub på kompgitarren, panorerar ut dem fullt och har kvar gitarrsolot i mitten. Tror allting kommer höras mkt bättre då. 🙂

Mvh / djonas

Redigerat av djonas
Link to comment
Dela på andra sajter

Se där ja! Du sjunger som en gud! Minst!! Tänker på lite Whitesnake och pappa Coverdale är en av mina husgudar... Nåja, "margarinmetal", kan man kalla det?? Inte riktigt vad jag går igång på sådär ögonaböj... MEN, exceptionellt bra sjunget, jag ville höra mer... Utveckla/inveckla genast!! Bra Altzi!!! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Skitbra som vanligt. Då jag inte kan med hårdrock var det härligt att höra denna stämma i nåt annat. Och den skulle komma fram ännu mer till sin rätt om du tar ner kompet lite. Det låter som om endast gitarrmicen är på, och sångarn finns tio meter därifrån.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inget fel på sången fast låten .. jag vet inte riktigt. På den tiden jag lyssnade på (hård)rock så tyckte jag ofta att de enstaka lugna låtarna var riktigt speciella och bra.

Tycker den här låten har lite av hårdrocksgruppens ballad (variant lätt smör) fast en mer drar den åt konventionell (amerikansk) radiorock. Musik som på något sätt är oklanderlig i all sin tråkighet men som går mig alldeles förbi.

Önskar att det skulle finnas något mer i låten som gav den en lite mer unik existens. Något i arret eller melodin eller...

-----------

ps. Fick ont i ögat när jag skrev det här. Det är nog något straff för att jag inte tycker det var så bra. (Fast det var bara kortison - inte så bra i ögat).

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar o bockar för alla vänliga kommentarer 😄 Önskar jag hade kunnat spela lite bättre gura så man kunde göra ackorden lite intressantare.

Djonas, det är meningen att man inte skall höra mitt sura gitarrsolo eller vad man skall kalla det.

/R

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite smörigt ja... men inte farligt ändå. Jag tycker det var alldeles lagom med bara gitarr och sång men det är klart; vill du ha det mer kletigt kan du ju alltid slänga på lite stråkar och barnkörer. 😄 Att du sjunger bra behöver jag väl inte påpeka? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste bara fråga vad du lägger du på för effekt på sången. Har börjat lite smått med att lägga på sång på div alster, men vetefan hur man får det (ljudet, inte sången 🙁 ) att låta bra. Tacksam om man kunde få lite tips. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Jovisst för fasiken. Skulle vara kul att höra ett ordentligt arr. Svårt att fatta att en kille som sjunger så bra rock inte har en drsö musiker att omge sig med. Hade jag inte varit så dj*vla saktfärdig så skulle jag gärna göra en grund till dig. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Jovisst för fasiken. Skulle vara kul att höra ett ordentligt arr. Svårt att fatta att en kille som sjunger så bra rock inte har en drsö musiker att omge sig med. Hade jag inte varit så dj*vla saktfärdig så skulle jag gärna göra en grund till dig. 😆

He he tackar...jag jobbar med 2 band just nu, så det kommer åtminstånde 1 platta nu i sommar, men det är mer regelrätt "metal"

Link to comment
Dela på andra sajter

Ojojoj så jäkla vackert.... Hade vart en ära att få låna in dig som sångare på något alster någon gång. 😆

Men så jäkla snyggt du sjunger... trettitolv tummar upp. 🙂

Har du nån bra låt så hojta till 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Ojojoj så jäkla vackert.... Hade vart en ära att få låna in dig som sångare på något alster någon gång. 🙂

Men så jäkla snyggt du sjunger... trettitolv tummar upp. 🙂

Har du nån bra låt så hojta till 🙂

Jag har en hel del på lager. 🙂 Om du vill höra något som jag skrivit tidigare så kan du kanske spana in denna låt. https://www.studio.se/index.php?showtopic=24266&hl= 🙂

Håller tummen iaf. 🙂

Redigerat av addic59
Link to comment
Dela på andra sajter

# LÅTNAMN: Never see the rain

# ARTIST/GRUPP: Altzi

# GENRE: Smör (å jag skall kalla mig hårdrockare)

# KOMPOSITÖR: Altzi

# INSPELNINGSÅR: 2006

# FORMAT: mp3

# STORLEK: 2.4mb

# STATUS: Skiss

Nästan pinsamt för att vara gjort av nån som kallar sig Hårdrockare!!

Kan liksom inte skriva några hårda låtar, skriver gärna text och melodi

till andras hårda låtar men kan inte skriva nått själv, frustrerande.

Nåväl, en smörig ballad, 3 ackord, ostämd gura, kan bara bli bättre 😎

Allt är inspelat med min 795:- mic från JAM så bli inte snea på ljudet 🙂

M.A.O så vill du starta ett band, jag skulle gärna spela stenhård (riktigt stenhård) melodiös heavy-metal med prog-influenser.

Het?

/Steew

Link to comment
Dela på andra sajter

"Fan vad smörigt.." 😏 ...Tycker om både låten och sången ... gillar även din "icke riviga röst" som du använder...särskilt i början av låten!!!

Önskar jag kunde få till gitarrljudet så bra.. Solot funkar ju också..

Fram med sången!

m.v.h Moberg

ps. Detta ÄR hårdrock!! 😕 ds. 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...