Jump to content
Annons

Ny låt (Like water)


Recommended Posts

En ny instrumental låt som det vore kul att få lite respons på både bra och dålig.

LÅTNAMN:Like water

ARTIST/GRUPP:Chrickon

GENRE:Insrumentalt

LÅTLÄNGD:3.26

KOMPOSITÖR:Chrickon

PRODUCENT:Chrickon

EV. MEDVERKANDE:-

INSPELNINGSÅR:2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 3.15megabyte

STATUS: Färdig demo

(

LÅTLÄNK:)My Soundclick

Chrickon

Like_Water.mp3

Redigerat av chrickon
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tack allihop 🙂

Är det du som lirar gura? Riktigt riktigt jävla bra

Ja det är jag. Tack för komplimangen.

Vad är det för gitarr/stärkare/modeller?

Epiphone 335 + Fender strata på det lite distade partiet i mitten, genom en PodXt och en TC-Electronics G-Major för reverb+delay.

Link to comment
Dela på andra sajter

Introt var snyggt, sen när det sätter igång "på riktigt" så blir det väl inte riktigt min grej, men det låter icke desto mindre jaekligt välgjort. Väldigt välspelat. Några planer på att slänga på sång eller vill du behålla det såhär?

Link to comment
Dela på andra sajter

Introt var snyggt, sen när det sätter igång "på riktigt" så blir det väl inte riktigt min grej, men det låter icke desto mindre jaekligt välgjort. Väldigt välspelat. Några planer på att slänga på sång eller vill du behålla det såhär?

Precis vad jag tänkte skriva juh! 😉😆

Lysande intro, sen sprack det i mitt tycke. men smaken är som baken.

Link to comment
Dela på andra sajter

tbruce skrev:

Introt var snyggt, sen när det sätter igång "på riktigt" så blir det väl inte riktigt min grej, men det låter icke desto mindre jaekligt välgjort. Väldigt välspelat. Några planer på att slänga på sång eller vill du behålla det såhär?

Tack.

Sjunger inte själv så det blir nog såhär.

jw_61 Tack och kul att du gillade det 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Får jag stryk om jag säger att arret å gitarrspelet och ljuden är lite som Steve Lukather meets Michael Landau.. 😉

GRYMT SOM F-N!!! =)

Lyssna på Michael Landaus skiva "Tales from the Bulge" så fattar du kanske vad jag menar? =)

Edith Piaf: Måste lyssna igen hehe... =)

Redigerat av aorfreak
Link to comment
Dela på andra sajter

aorfreak skrev:

Får jag stryk om jag säger att arret å gitarrspelet och ljuden är lite som Steve Lukather meets Michael Landau.. 

Ha Ha nej då, skitkul att du kan höra dom influenserna nämligen två av mina största favoriter 😉

"Tales from the Bulge" är nog nästan söndespelad 😱

Tack igen !

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är så kass på att skriva "bra" inlägg.. men det är härligt att höra en gitarrist som lägger så stor vikt på dynamik/melodi som du gör.( tror t.om att jag hör lite "chick'n pick'n! )

Kalas ljud tycker jag.. Hmm funderar på något negativt... En kraftigare "hook"..

nä.. skit i det, detta är kanon!

...Moberg

(lyssnar för 5'e gången nu 🙂 )

Redigerat av Moberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Helt ok!

Ganska bra mixat, även om hihatsen låter lite vassa på något sätt. Mixen är också lite märklig eftersom gitarren låter så långt borta i förhållande till trummorna.

Vi har hört sådan här musik i hundratals låtar, men trots allt är det en snygg låt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack starboy kul att du gillade låten. 😄

Moberg

( tror t.om att jag hör lite "chick'n pick'n! )

du hör så rätt så, efter den distsde guran är det fingerspel och blir väldigt glad när du tycker att jag spelar dynamiskt/melodiskt för det försöker jag verkligen göra.

AndyPandy skrev:

Mixen är också lite märklig eftersom gitarren låter så långt borta i förhållande till trummorna.

Det var menigen att gittarerna skulle ha lite djup och att trummorna skulle vara torra och nära, smaksak ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...