Jump to content
Annons

Elektronisk festival


ThomasJ

Recommended Posts

Ja... Borde vi inte ha en elektronisk festival? Eller har jag missat nått som redan fins?

Om inte kan jag vara lekledare för detta

<edit> Ändrade topicen så det såg bättre ut</edit>

Redigerat av Lådan
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Nej. Nu kommer punkfestivalen att välta forumet. Efter det kommer Olsberg att förbjuda alla festivaler. 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är en bra idé, men för att hålla lite styrsel på det hela föreslår jag att (som tidigare) vinnaren i den pågående festivalen arrangerar nästa. 😠

Jag har förresten gjort en sammanställning över de festivaler som varit och tänkte skicka den till Neko, så han kan publicera den. Jag tror att punkfestivalen är festival #10.

Link to comment
Dela på andra sajter

bra där:) då får du ansvaret för att nästa festival blir elektronisk:D

He he. Nej, jag har inte ställt upp i punkfestivalen. Jag menar att vinnarpunkaren skall ordna nästa. Om du utövar lite påtryckningar så kommer ditt förslag säkert att gå igenom. 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

bra där:) då får du ansvaret för att nästa festival blir elektronisk:D

He he. Nej, jag har inte ställt upp i punkfestivalen. Jag menar att vinnarpunkaren skall ordna nästa. Om du utövar lite påtryckningar så kommer ditt förslag säkert att gå igenom. 😳

okey.. så du menade:P men vet inte om en punkar eär så villig:P men iofs om det är det som tållhör att "vinna" så är det så😆

Link to comment
Dela på andra sajter

fick en annan ide till festival som kanske kan intressera någon:

En festival där man ska göra en egen låt som låter som om en valfri grupp/artist hade gjort den.

jag tänker på att man själv ska göra som tex. AB/CD som gör egna AC/DC låtar och låter väldigt likt orginalet.

eller Hymans, Ne Luumäet, Riverdales och Expulsados som låter som Ramones (fast ne luumäet sjunger på finska och Expulsados på Spanska).

Sen har vi Kaisers som låter som tidiga Beatles.

tanken är alltså att med hjälp av arr, ljud mm. göra en egen låt som orginal artisten skulle ha gjort den.

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
fick en annan ide till festival som kanske kan intressera någon:

En festival där man ska göra en egen låt som låter som om en valfri grupp/artist hade gjort den.

jag tänker på att man själv ska göra som tex. AB/CD som gör egna AC/DC låtar  och låter väldigt likt orginalet.

eller Hymans, Ne Luumäet, Riverdales och Expulsados som låter som Ramones (fast ne luumäet sjunger på finska och Expulsados på Spanska).

Sen har vi Kaisers som låter som tidiga Beatles.

tanken är alltså att med hjälp av arr, ljud mm. göra en egen låt som orginal artisten skulle ha gjort den.

Bra förslag! Men svårt att kora en vinnare 🙂

Lådan: När det är klart vem som vinner den nuvarande festivalen får du PMa denne och tjata som fan! Och så får alla visa sitt stöd så han går med på det! Om detta är den tionde festivalen, och ingen eletronisk festival har varit en av dom, så är det hög tid! 😲

Jag är på iaf!

EDIT: Vi får skapa en tråd sedan som heter Vädjan till punkfestivals vinnaren där alla får rösta på vad dom tycker att nästa festival ska ha för tema, sen är det upp til personen i fråga om han är snäll och lyder eller om han vill skafa sig ovänner 😠😠

Redigerat av MarcusRombo
Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Vaba? Elektronisk? Nej, nej, nej...Usch och fy! Humbug säger jag bara!

Lite mer fantasi än så måste vi väl ha?

Jaja, absolut. En festival med temat "elektronisk musik" är ju inte så kul. Man får ju nischa det lite liksom, men det är ju en senare fråga..

Link to comment
Dela på andra sajter

Vaba? Elektronisk? Nej, nej, nej...Usch och fy! Humbug säger jag bara!

Lite mer fantasi än så måste vi väl ha?

Jaja, absolut. En festival med temat "elektronisk musik" är ju inte så kul. Man får ju nischa det lite liksom, men det är ju en senare fråga..

Man kanske kunde ha en röstsampling eller liknande som måste ingå. Framförallt bör det vara något som gör att man inte bara kan öppna sitt arkiv och skicka in första bästa låt från 2004.

Men som sagt. Det är ju upp till vinnaren i nästa festival att bestämma. Vad det blir för något alltså.

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

bra där:) då får du ansvaret för att nästa festival blir elektronisk:D

He he. Nej, jag har inte ställt upp i punkfestivalen. Jag menar att vinnarpunkaren skall ordna nästa. Om du utövar lite påtryckningar så kommer ditt förslag säkert att gå igenom. :rolleyes:

okey.. så du menade:P men vet inte om en punkar eär så villig:P men iofs om det är det som tållhör att "vinna" så är det så😆

Okej om ni röstar på mig så jag vinner punkfestivalen, lovar jag att ordna en elektronikfestival sedan 😆

*smörar för att värva röster* 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Bitpop! Kom igen nu, en festival som på ett lite modernt sätt ska påminna om tvspel från förr? :rolleyes:

/Majken

Jag tycker det borde vara några bestämmelser som inte är så specifika genre-mässigt. Så att det kan resultera i flera olika genres, som har små saker gemensamt, som t ex röstsampling som Pluffo sa. Bl a.

Link to comment
Dela på andra sajter

har ett gammalt förslag som jag upprepar:

någon på forumet bidrar med en låt (Föreslår att signert gör låten så blir det en riktig vinnar låt) och några spår som man får remixa eller göra en helt anorlunda cover, vad man känner för.

då kan alla vara med även de som bara gör remixar och de som vill spela alla instrument kan göra det.

det kan bli vilken musikstil som helst beronde på vad man gillar.

Link to comment
Dela på andra sajter

har ett gammalt förslag som jag upprepar:

någon på forumet bidrar med en låt (Föreslår att signert gör låten så blir det en riktig vinnar låt) och några spår som man får remixa eller göra en helt anorlunda cover, vad man känner för.

då kan alla vara med även de som bara gör remixar och de som vill spela alla instrument kan göra det.

det kan bli vilken musikstil som helst beronde på vad man gillar.

Bra idé!

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
har ett gammalt förslag som jag upprepar:

någon på forumet bidrar med en låt (Föreslår att signert gör låten så blir det en riktig vinnar låt) och några spår som man får remixa eller göra en helt anorlunda cover, vad man känner för.

då kan alla vara med även de som bara gör remixar och de som vill spela alla instrument kan göra det.

det kan bli vilken musikstil som helst beronde på vad man gillar.

Bra idé!

Japp! Den var inte dum!

Nu blev ju detta en tråd med förslag till nästa festival, lådan, du får döpa om tråden! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
har ett gammalt förslag som jag upprepar:

någon på forumet bidrar med en låt (Föreslår att signert gör låten så blir det en riktig vinnar låt) och några spår som man får remixa eller göra en helt anorlunda cover, vad man känner för.

då kan alla vara med även de som bara gör remixar och de som vill spela alla instrument kan göra det.

det kan bli vilken musikstil som helst beronde på vad man gillar.

låter toppen.. Men det blir ju mer spännande om alla får ett eller två grundljud att göra en helt ny låt av.. Eller det där med tvpspels tema vorre nått det med. Ett tema skall det helt klart vara iaf!

Redigerat av Lådan
Link to comment
Dela på andra sajter

Men va? Måste det vara så att den som vinner bestämmer vad nästa festival ska vara? Då finns det väl rätt stor risk att det mest blir samma sak varje gång - den som är bäst på att spela punk borde ju vara ganska inne på punk, osv?

Jag tycker inte teve-spel vad nån vidare bra idé, men att bygga utifrån en sampling av nåt slag skulle mkt väl kunna funka. Eller utifrån en ackordföljd. Eller utifrån ett tema (typ nån känsla som ska lockas fram).

Eller utifrån ett baskaggeljud.

Nej, jag röstar nog på sampling. Eller snarare, vi bestämmer vem som är forumets bästa sångare/sångerska och tvingar honom/henne att gapa lite i micken, och så får man utgå från det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men va? Måste det vara så att den som vinner bestämmer vad nästa festival ska vara?

det är själva priset att man får bestämma nästa festival, och så äran förstås.

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste det vara så att den som vinner bestämmer vad nästa festival ska vara? Då finns det väl rätt stor risk att det mest blir samma sak varje gång - den som är bäst på att spela punk borde ju vara ganska inne på punk, osv?

Inte bestämmer. Arrangerar. Bestämmer gör vi väl gemensamt i trådar som denna.

Jag tycker det finns flera poänger med att låta vinnaren arrangera nästa festival, t.ex. att vi slipper ha flera festivaler pågående samtidigt, att regler och röstningsprocedur blir någorlunda lika, mm. 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

För många festivaler är helt klart av ondo. Intesset för de enskilda festivalerna blir helt urvattnat.

Och visst bestämmer vi väl gemensamt vad som kan vara kul.

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
För många festivaler är helt klart av ondo. Intesset för de enskilda festivalerna blir helt urvattnat.

Och visst bestämmer vi väl gemensamt vad som kan vara kul.

Ja, det måste ju vara ett tema som det finns intresse för, annars finns det ju ingen meningen med det.

Vi får väl se vad som händer när punkfestivalen är över.. Man kanske borde bestämma hur lång tid det ska vara mellan festivalerna?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att vissa festivaler kunde vara återkommande varje år som tex. sommarplåga festivalen, julfestivalen och punkfestivalen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att vissa festivaler kunde vara återkommande varje år som tex. sommarplåga festivalen, julfestivalen och punkfestivalen.

Mellan vilka datum är det man firar punken?

Påminn mig, jag har glömt 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Mellan vilka datum är det man firar punken?

under mars blir väl bra? 🙂

tyckte bara att den verkade väldigt uppskattad av deltagarna och däför kunde återkomma.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...