Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Posted

Lite sen . . . 😉 men en bra artikelt kan man inte få nog av.

(https://www.studio.se/index.php?showtopic=21236)

Tips är att söka på Studios Forum först . . innan . . . ni vet . . .

Posted
Lite sen . . . 😉 men en bra artikelt kan man inte få nog av.

(https://www.studio.se/index.php?showtopic=21236)

Tips är att söka på Studios Forum först . . innan . . . ni vet . . .

Artikeln jag länkade till ("Taming wild mastering levels") tipsades om i Izotopes nyhetsbrev idag. Tror inte att den var tillgänglig tidigare, bara artikeln :"Tips 'n' tricks for mastering".

Posted (edited)

Ja j--lar! Jag ber om ursäkt!!

Memo till mig själv: "Sök först INNAN du kommenterar andras sökanden!"

Edited by chrisB
Guest maxmaxmax
Posted

Det är rörande att studioarbetare uttalar sig och vill försvara folk från vad de väljer att göra med sin musik. Som något slags världsförbättrare. Som tar ansvar för hur deras samtid låter. Det är fint!

Jag hoppas att det fortfarande är viktigare VAD det är som låter, och inte hur.

Guest SystemF
Posted

Jag tycker att högre master= bättre master 😳

Posted (edited)

Bra artikel ändå. En sansad snubbe som uttrycker sin åsikt och tjafsar inte massa skit. Om man håller med eller inte är ju en helt annan fråga men för en gångs skull fick jag en ganska sjysst bild av hur dom där snubbarna resonerar.

edit: jag ser ju lätt 80-talets ljudideal som ett ofantligt mycket större brott mot mänskligheten än dagens ihoppressande av mixar.

Edited by VacUm
Guest maxmaxmax
Posted
Gör som ni vill ba. 😎

Sidospår: Och när din padded shoulders marathon kommer i min annars 60popdominerade festmix får man slänga sig på volymkontrollen rätt fort innan allas drinkar har skuttar ur glasen. 😎

Ja det där med volym är rackarns svårt. Som att jämföra kvalitén på mikrofoner, hörlurar och monitorer. "Lät det där bättre eller lät det högre?"