Jump to content
Annons

Wavelab till fyndpris!


Claes Holmerup

Recommended Posts

Wavelab 6 - som börjar levereras under februari - kostar 6595:-.

Användare av Cubase SL och SX, samt Nuendo kan tills 28/4 köpa det för 4395:- i stället! 😆😆

Villkoret är att man har registrerat sitt exemplar av Cubase SL/SX eller Nuendo på MI-7's hemsida - men det har väl alla gjort vid det här laget...? 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Annons
Smygreklam! 😱

Visst - men detta gäller ju hos alla - och inte bara hos mig, eftersom det är Steinberg/MI-7 som går ut med erbjudandet... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Smygreklam!  😆

alltså - sånt där är löjligt.

Fan va mycket folk verkar vara på Claes hela tiden ang "smygreklam"

Vi ska väl för fan vara tacksamma att han gör reklam för billiga produkter även om produkterna bara finns hos honom!

Sluta upp med det där (säg/kalla det så) jävla smygreklam grejen och var tacksam istället!

Redigerat av Soundborn
Link to comment
Dela på andra sajter

Smygreklam!  😳

alltså - sånt där är löjligt.

Fan va mycket folk verkar vara på Claes hela tiden ang "smygreklam"

Vi ska väl för fan vara tacksamma att han gör reklam för billiga produkter även om produkterna bara finns hos honom!

Sluta upp med det där (säg/kalla det så) jävla smygreklam grejen och var tacksam istället!

Jag är alltid lika tacksam när jag tittar på reklamTV 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Smygreklam!  😏

alltså - sånt där är löjligt.

Fan va mycket folk verkar vara på Claes hela tiden ang "smygreklam"

Vi ska väl för fan vara tacksamma att han gör reklam för billiga produkter även om produkterna bara finns hos honom!

Sluta upp med det där (säg/kalla det så) jävla smygreklam grejen och var tacksam istället!

Jag är alltid lika tacksam när jag tittar på reklamTV 😉

😛

ja men det är väl skillnad..

Inte för att Claes gör reklam, men om han nu skulle det så är det ju reklam för nånting som vi alla är intresserade av..

Jag är inte intresserad av den på TV där dom gör reklam för nya pampers, bindor, eller nån tjej produkt ... 😳

Redigerat av Soundborn
Link to comment
Dela på andra sajter

Smygreklam!  😏

alltså - sånt där är löjligt.

Fan va mycket folk verkar vara på Claes hela tiden ang "smygreklam"

Vi ska väl för fan vara tacksamma att han gör reklam för billiga produkter även om produkterna bara finns hos honom!

Sluta upp med det där (säg/kalla det så) jävla smygreklam grejen och var tacksam istället!

Det är ingen fara - jag är tålig... 😳

De flesta verkar ändå uppskatta mina små tips - och de som inte gör det, behöver ju inte läsa inläggen, så slipper de också ta del av de fina erbjudanden som dyker upp ibland... 😛

Som någon nämnde, så är Wavelab inte precis billigt (därför är detta erbjudande extra trevligt om man har köpt sitt Cubase SL/SX) - men om Wavelab ligger över den egna budgeten, så finns även Wavelab Essential, som är betydligt billigare och som räcker till för väldigt många. Det finns inte heller bara hos mig... 🙁😉

Det hade kanske kunnat vara mer befogat med eventuella klagomål i en nyhetstråd om jag gjorde reklam för en kampanj som bara gäller hos mig - men just detta erbjudande är som sagt något som gäller hos alla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja precis Claes..

Men jag tycker ändå folk ska respektera att du gör reklam när du har kampanj. För du säljer ju trots allt produkter som vi är intresserade av. Och om du säljer det billigt så är det ju bara bra för oss!

Synd nog så finns det ju vissa som inte respekterar det 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Tack 😄

länken till Zip'en:

Sidan kan inte visas

Sidan du söker efter är inte tillgänglig för tillfället. Det kan bero på tekniska problem med webbsidan eller så behöver du justera inställningarna för webbläsaren.

men högerkluck(hick) och "spara som..." gick bra 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Men jag tycker ändå folk ska respektera att du gör reklam när du har kampanj. För du säljer ju trots allt produkter som vi är intresserade av. Och om du säljer det billigt så är det ju bara bra för oss!

Synd nog så finns det ju vissa som inte respekterar det  😄

Jag tycker det är bra att Claes meddelar när tillverkare eller generalagenter har förmånliga erbjudanden. Som han själv påpekar är det ju inget som säger att man måste handla av just honom.

Om jag förstår det rätt tycker du att Claes (och andra återförsäljare) gott kunde promota sina egna erbjudanden här på forumet. Det tycker jag är mindre okej eftersom det är detsamma som att göra reklam för sin eget företag. Min uppfattning är det inte är det som är poängen med ett sånt här forum.

OBS! Hoppas det är tydligt att jag på inget sätt vill kritisera Claes! 🙂

Edit: förtydligade

Redigerat av joachime
Link to comment
Dela på andra sajter

Men jag tycker ändå folk ska respektera att du gör reklam när du har kampanj. För du säljer ju trots allt produkter som vi är intresserade av. Och om du säljer det billigt så är det ju bara bra för oss!

Synd nog så finns det ju vissa som inte respekterar det  😄

Jag tycker det är bra att Claes meddelar när tillverkare eller generalagenter har förmånliga erbjudanden. Som han själv påpekar är det ju inget som säger att man måste handla av just honom.

Om jag förstår det rätt tycker du att Claes (och andra återförsäljare) gott kunde promota sina egna erbjudanden här på forumet. Det tycker jag är mindre okej eftersom det är detsamma som att göra reklam för sin eget företag. Min uppfattning är det inte är det som är poängen med ett sånt här forum.

OBS! Hoppas det är tydligt att jag på inget sätt vill kritisera Claes! 🙁

Edit: förtydligade

Jag tycker att det är ok, så länge det inte går till överdrift.

Om det kommer rena reklaminlägg då och då från olika håll, så tycker jag inte att det stör - men det hade varit skillnad om flera butiker skrev flera rena reklaminlägg om dagen. Om folk i butiker promotar sina prylar i diskussionerna, spelar ingen roll heller, tycker jag - så länge de är ärliga med att berätta att de jobbar med försäljning, så att inläggen går att ta med en lagom portion salt... 😮

Jag har fått för mig att ungefär detta är den allmänna uppfattningen - och även forumets policy...

Det är dock så, att huvudsyftet med forumet alltid är att diskutera och hjälpa varandra - och många som jobbar heltid med försäljning, har nog inte tid att engagera sig så mycket i forumet - och om man bara skulle göra reklam - utan att samtidigt försöka hjälpa till mycket i trådar som inte ger någon extra reklam, så skulle folk nog inte bli särskilt välvilligt inställda till den reklam som kommer...

Det är en balansgång som jag hoppas att jag lyckas hyfsat med i alla fall. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Smygreklam!  😆

alltså - sånt där är löjligt.

Fan va mycket folk verkar vara på Claes hela tiden ang "smygreklam"

Vi ska väl för fan vara tacksamma att han gör reklam för billiga produkter även om produkterna bara finns hos honom!

Sluta upp med det där (säg/kalla det så) jävla smygreklam grejen och var tacksam istället!

Jag är alltid lika tacksam när jag tittar på reklamTV 😛

😄

ja men det är väl skillnad..

Inte för att Claes gör reklam, men om han nu skulle det så är det ju reklam för nånting som vi alla är intresserade av..

Jag är inte intresserad av den på TV där dom gör reklam för nya pampers, bindor, eller nån tjej produkt ... 😏

Men all reklam försöker ju vända sig till rätt målgrupp. Det är ju hela grundstommen inom reklambranshen. Att hävda att alla är intresserade av de produkter som "görs reklam" för här är ju också fel. Jag är inte ett dugg intresserad av den här produkten. Jag behöver ingen ljudredigerare. Jag klarar mig fint med de funktioner som finns i Live. Dessutom äger jag inte Cubase så jag skulle ändå inte få någon rabatt. Det finns säkert många som faktiskt är intresserade av detta men det gäller ju all reklam ( även för pampers ) och jag skulle faktiskt tippa på att majoriteten av forumets faktiskt inte alls plannerar att köpa Wavelab. Hur stor del av besökarna måste vara intresserade av produkten i fråga innan det går från "skammlös reklam" till "schyssta tips"?

Jag vill dock förtydliga att jag inte hackar på Claes . Jag ser detta mer som små trevliga tips ( även om detta naturligtvis även kommer att ge honom en och annan extra krona att dryga ut kaffekassan med ) och försöker egentligen bara starta en filosofisk diskussion om reklam i brist på annat vettigt att göra 😉

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...