Jump to content
Annons

Stereokompressor med rör.


emser

Recommended Posts

är dom inte billigare än så-tyckte jag såg det häromdan på Goldenagemusic´s hemsa

5800:- st...

Varmt rekommenderade--mkt varmt!!!

Det har nog varit något kampanjpris exkl moms du har sett i så fall. Golden Age brukar ange sina kampanjpriser på hemsidan exkl moms.

Listpriset på TLA-50 är 6453:- exkl moms - alltså 8066:- inkl...

De är ruggigt bra - och om man frågar, så kan man ju alltid få ett lite bantat pris - men det bör tas via mail och inte i forumet... 😉

Jag såg att jag har missat att lägga upp den på hemsidan - måste nog åtgärdas i kväll... :rolleyes:

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
goldenagemusic.se---höstkampanj 6990:- st inkl.moms MEN jag kan svära på att jag sett dom billigare fr. samma firma på baksidan av Musikbörsens reklamblaska eller något liknande---nyligen--ring och fråga är mitt tips!

Ok - nu hittade jag det - men 6990:- är inte riktigt samma som 5800:-... 🙂 Det är en annons som de hade inne i MM i höstas - och det är ett mycket bra pris som man nog kan räkna med fortfarande om man frågar... 😉

Att det skulle vara billigare än så i någon ny kampanj, har jag svårt att tänka mig, eftersom listpriset ju fortfarande är 8066:- inkl moms...

Link to comment
Dela på andra sajter

Såg att det nämdes ART PRO VLA här i tråden. Jag har en sådan i mitt rack som jag brukar loopa ut trumpaket, gitarrdubbar, bas och you name it genom. Låter skitbra för dom pengarna. Vi snackar inte Urei soundet men bra mycket fläsk för pengarna är det. ART rekommenderas varmt om man vill ha budgetprylar med rör.

Ljudexempel finns här. i denna låt är allting draget genom VLA´n. Stereospår för stereospår.

Har även jobbat en hel del med SPL´s charisma (8 kanals versionen) Samt TL Audio´s ivory series.

Sköna prylar, dock känns TL audio grejerna lite plåttriga 🙂 ART är mer lättjobbade.

Charisman är mest som en fet dist. Kung att riva upp slöa hårddisktagningar med.

/E

Link to comment
Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)

Eftersom T-butiken iinte sen heller har VLA i lagret, hann jag lite börja fundera på en Drawmer Tubestation 2. Nån som sku villa kommentera, t-ex om Drawmer i allmänhet. Helt nytt för mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
ethereal (oregistrerad)
Såg att det nämdes ART PRO VLA här i tråden. Jag har en sådan i mitt rack som jag brukar loopa ut trumpaket, gitarrdubbar, bas och you name it genom. Låter skitbra för dom pengarna. Vi snackar inte Urei soundet men bra mycket fläsk för pengarna är det. ART rekommenderas varmt om man vill ha budgetprylar med rör.

Ljudexempel finns här. i denna låt är allting draget genom VLA´n. Stereospår för stereospår.

Har även jobbat en hel del med SPL´s charisma (8 kanals versionen) Samt TL Audio´s ivory series.

Sköna prylar, dock känns TL audio grejerna lite plåttriga 😄 ART är mer lättjobbade.

Charisman är mest som en fet dist. Kung att riva upp slöa hårddisktagningar med.

/E

Skön låt 😄

Som sammet i mina metal öron 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

TLaudios Ivory serie tycker jag personligen är väldigt bra. Inte mycket brus men däremot ett varmt och fint ljud. Har själv en TLAudio 5051 kanalstrip och jag är löjligt nöjd med den, den inbyggda kompressorn i den låter mycket fint även om den kanske inte riktigt funkar om man eftersträvar megakompression. Är övertigad om att Ivoryseriens reana kompressor låter riktigt fint den också...

Redigerat av Fredde30
Link to comment
Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)

Grrr... väntar fortfarande på min Pro VLA, men nu har tysken fått den ombord på ångfartyget, så denna vecka (med tur) har jag den i mina händer. Sen skall det minsann tubas på varenda ett jävla spår.

Link to comment
Dela på andra sajter

Grrr... väntar fortfarande på min Pro VLA, men nu har tysken fått den ombord på ångfartyget, så denna vecka (med tur) har jag den i mina händer. Sen skall det minsann tubas på varenda ett jävla spår.

aargh...lider med dig. Du kommer dock att få uppleva lite mys och glädje när du börjar pilla på den 🙂

den har helt underbart trög attack.

Link to comment
Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)

Oh jaa! Den har anlänt, min Pro VLA. Har skruvat i den i racket, och nu skall det till att testas. Får vänta imorgon med att höja volymen dock, men intressant skal l det bli.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 7 år senare...

Eftersom T-butiken iinte sen heller har VLA i lagret, hann jag lite börja fundera på en Drawmer Tubestation 2. Nån som sku villa kommentera, t-ex om Drawmer i allmänhet. Helt nytt för mig.

De Drawmer-gejtar oh Compressorer jag jobbat med har varit väldigt trevliga! Kan inte uttala mig om just den modellen, men företaget är gediget.

En vän öppnade en behringer rörcompressor, röret var en plast/glas bit med en lcd lampa bakom 🙂

Han måste skarva friskt där, jag har mitt gamla Behringer-rör (till och med med deras logga på) sittande i bokhyllan. Mickförstärkaren (Mic-100) själv har ett Telefunken-rör nu för tiden. Hade den bara nån månad innan jag bytte rör. Jag har svårt att tro på att de skulle sätta ett helt okej rör i deras billigaste mick-stärkare men inte i en compressor.

Att röret gjorde sitt jobb råder det inga som helst tvivel om då den hade ganska vass karaktär innan bytet, men nu har ett mycket varmare & trevligare ljud jag använder då & då till degrading och Vocoder.

Ja, med respekt till att röret bara sitter på slutet för att ge färg givetvis! Alla såna förstärkare är egentligen hybrid-stärkare där solid state tar hand om den största delen, samma sak lär gälla compressorn skulle jag tro.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...