Jump to content
Annons

Pizza-tråden


Sonnert

Recommended Posts

Annons
  • Svar 179
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

Definitivt med vitlökssås, om jag inte är på den prisbelönta Pizzerian i Midsommarkransen, då tar jag pizzan med spenat, vitlök och champinjoner. Stockholms bästa, i särsklass.

Link to comment
Dela på andra sajter

Pizzautbudet är ju klart begränsat om man är vegetarian, som jag. Tur att jag gillar vegetariana. Men sparrisen ryker, den är alltid bara påslafsad och fyller ingen särskild funktion.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kebabpizza? Beror på om det är "riktig" kebab eller "presskebab".

jag vet inte vad skillnaden är

edit: jag mäter för övrigt en pizzerias kvalité på kebab-pizzan och kebab-såsen 😉

Redigerat av Sonnert
Link to comment
Dela på andra sajter

Kebabpizza? Beror på om det är "riktig" kebab eller "presskebab".

jag vet inte vad skillnaden är

edit: jag mäter för övrigt en pizzerias kvalité på kebab-pizzan och kebab-såsen 😎

Kebab är egentligen lammkött.

Men de flesta restauranger serverar Gyros, en grekisk kebab av pressad fläskkarré.

Jag måste än en gång påminna om:

alltomkebab.se

För övrigt är det suvve med en Vesuvio med lagom mycket ost och bearnaisesås.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag testade den populära kombinationen kebabpizza med pommes på...

där får det bli tummen ner.

pommes-smaken kontra kebabpizzan gjorde att det inte smakade någonting alls. 😎 dom tog helt enkelt ut varandra.

Link to comment
Dela på andra sajter

pommes-smaken kontra kebabpizzan gjorde att det inte smakade någonting alls. 😎  dom tog helt enkelt ut varandra.
Fasfel..?

En stående favorit är Hawaii +jordnötter, kan rekommenderas. Om man gillar jordnötter förstås.

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)

Jag åt en lite speciell tallrik nere i Lysekil tror jag det var... Men jag kommer fan inte ihåg vad det var som var så speciellt 🙁

Vanligtvis äter jag en kebab bearnaise hos Hällby pizzeria. Det är en båtis med tomatsås lök och kebab. sen fåru bearnaise till. utmärkt. annars diggar jag den med kyckling och nötter.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag testade den populära kombinationen kebabpizza med pommes på...

där får det bli tummen ner.

pommes-smaken kontra kebabpizzan gjorde att det inte smakade någonting alls. 🙁 dom tog helt enkelt ut varandra.

WTF?!?!?!

Det är ju världens godaste pizza!! (gjord i Anebygrillen)

Link to comment
Dela på andra sajter

pommes-smaken kontra kebabpizzan gjorde att det inte smakade någonting alls. 🙁   dom tog helt enkelt ut varandra.
Fasfel..?

En stående favorit är Hawaii +jordnötter, kan rekommenderas. Om man gillar jordnötter förstås.

haha ja så måste det vara.

mmmmm jordnötter... anledningen till att jag inte skrev med jordnötter i mitt första inlägg beror på att pizzerian Milano i Alingsås inte har några. 🙁

jag brukar dosera själv hemma 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bilbatteri?  😉

Ingen höjdare...

Salmiaken kontra zinkkloriden gjorde att det inte smakade någonting alls. 🙁 dom tog helt enkelt ut varandra.

Vilken batterimodell var det du testade? Man får exeperimentera lite. Urladdade är klart smarrigast.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bilbatteri?  😉

Ingen höjdare...

Salmiaken kontra zinkkloriden gjorde att det inte smakade någonting alls. 🙁 dom tog helt enkelt ut varandra.

phhhhhfffffffffhahahaha

garvar IRL 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

mmmmm jordnötter... anledningen till att jag inte skrev med jordnötter i mitt första inlägg beror på att pizzerian Milano i Alingsås inte har några.  😠

jag brukar dosera själv hemma  😠

Uj, vilket sammanträffande, pizzeria Milano i Hultsfred har inte heller några 😄 Så där brukar det bli att beställa nåt annat.

Ja dosera själv funkar ju det med men det är nåt särskilt när de varit med i ugnen, sådär lagom svartbrända och krispiga, mmmmm..

Link to comment
Dela på andra sajter

I tranemo finns en pizzeria jag besökte frekvent när jag bodde där. Dom har/hade grymt sjyssta vegitariana, men eftersom jag gillar kött så brukade det bli "En vegetariana med fläskfilé och bearnaisesås". Sen orkade man äta ungefär halva.. Men då har man ju frukosten färdig till nästa dag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Pizzautbudet är ju klart begränsat om man är vegetarian, som jag. Tur att jag gillar vegetariana. Men sparrisen ryker, den är alltid bara påslafsad och fyller ingen särskild funktion.

Det är bara att be att få byta ut de bitarna du inte äter mot något annat. Så gör i alla fall jag när jag beställer pizza för de vegetariska alternativen är ofta ganska tråkiga, och det går nästan alltid bra. Ibland krånglar dom däremot till det och vill att jag betalar extra när jag byter ut deras "oxfile" mot t.ex. burkchampinjoner... För det är ju såååå mycket dyrare med svamp på burk än färsk oxfile. Eller hur? Inte? Va? Okej då, jag ger mig.

Min personliga favorit som jag gör själv har kryddstark hemmagjord tomatsås, färska champinjoner, röd lök, skivade tomater, mozarellaost, några klickar tacosås, kidneybönor frästa i tacokrydda samt skivade svarta oliver. Servera med gräddfil och kall mexikansk öl.

kramis,

~ f

go & gla, ida e pizza da.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...