Jump to content
Annons

MusicMan gitarr


Hilmer

Recommended Posts

Min gamla elgitarr börjar bli rätt sliten och trött nu så... eller det är den inte alls, men jag har ändå blivit toksugen på en ny.

Musikbörsen var runt på en demotur då de hade med sig PRS och MusicMan. Jag föll stenhårt för MusicMans gitarrer. Väldigt skönt ljud, otrolig balans och nog det mest lättspelade jag testat.

Tyvärr är de ju lite dyra också så det är väl SUB1 som kan vara aktuell.

Har ni några erfarenheter och/eller synpunkter på MusicMan gitarrerna?

///Joakim

Redigerat av Hilmer
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Dom gör jättefina gitarrer och många av dem är designade av en viss Leo Fender.

Hmm...Fender...klingar bekant.

Har haft en strata också som jag sålde (mitt nöt!). Skulle kunna tänka mig en sån också...fast som sagt - jag föll för MusicMan.

Någon erfarehet av dem mer än att de är fina? Någon som har eller har haft en?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns en hel drös med gitarrister som anses grymma (läs snabba) som kör på just MusicMan, bland andra Steve Morse, Steve Lukather, John Patrucci... Hör med dem! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns en hel drös med gitarrister som anses grymma (läs snabba) som kör på just MusicMan, bland andra Steve Morse, Steve Lukather, John Patrucci... Hör med dem! 😱

Jag ringde upp dem. De tyckte samtliga att MusicMan är bra gitarrer. Så det är bara att köpa, Hilmer! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ringde upp dem. De tyckte samtliga att MusicMan är bra gitarrer. Så det är bara att köpa, Hilmer! 😉

Det var därför det var upptaget när jag provade alltså 😱

Jaha, köpa alltså...då blir det till att hitta på bra argument för att övertyga frugan. Många tycker säkert "Är du man eller mus" men jag har tillräcklig insikt för att veta att det där mest bara är snack. Är inte frugan med på det så blir det inte av.

Kan ni hjälpa mig lite med argument som kan funka till varför jag absolut MÅSTE ha en ny MusicMan. Kommer inte på några tillräckligt övertygande själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det enda som hjälper är väl om ni har så pass gott ställt att även hon kan få något hon trånar efter.

Jaha, då blir det för mig att kakla badrummet i alla fall då. Hade tänkt skjuta upp det ett tag men OK då, det kan det kanske vara värt. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad hände med:

17.05: "-Här älskling, jag köpte en ros till dig för att du är min själsfrände och jag älskar dig över allt annat!!"

17.12: "-Förresten, jag råkade gå förbi musikaffärn, och......"

Redigerat av ztevie
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad hände med:

17.05: "-Här älskling, jag köpte en ros till dig för att du är min själsfrände och jag älskar dig över allt annat!!"

17.12: "-Förresten, jag råkade gå förbi musikaffärn, och......"

Hmmm...inte så dumt faktiskt. Funkar det skulle jag ju få mer tid över till gitarrspelande också. Det är tidskrävande att kakla badrum.

Ledsen Phobos men Ztevies förslag leder just nu. Undrar vad en ros kostar nuförtiden. Kanske bäst med en hel bukett förresten. Fan, det blir dyrt det här 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså, köper du ett bra instrument så kan man se det som en investering och du lär kunna kränga det för i princip samma pengar. Väntar du dessutom 30 år så anses det dessutom vara vintage och är således värt minst det dubbla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmm...inte så dumt faktiskt. Funkar det skulle jag ju få mer tid över till gitarrspelande också. Det är tidskrävande att kakla badrum.

Fast du får räkna med nån timme i sängkammaren om rosen funkar alltför bra...?

Det är nån timme mindre spelande, det är totalt oacceptabelt...

Blir det så får du köra med huvudvärk, eller ännu bättre, stoppa fingrarna i halsen och skyll på magsjuka...

"-Det är nog bäst jag håller mig undan, jag låser in mig här i musikrummet så jag inte smittar dig älskling..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast du får räkna med nån timme i sängkammaren om rosen funkar alltför bra...?

Det är nån timme mindre spelande, det är totalt oacceptabelt...

Blir det så får du köra med huvudvärk, eller ännu bättre, stoppa fingrarna i halsen och skyll på magsjuka...

"-Det är nog bäst jag håller mig undan, jag låser in mig här i musikrummet så jag inte smittar dig älskling..."

😠😉🥰

Har du gjort det här själv??? Du verkar ju sitta på manus.

Finns det en fortsättning? Vad händer? Får de varandra på slutet????

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp, ni får varandra, har varit med om exakt samma grej. Det slutar med att hon skickar en insändare till Malena Ivarsson om att du hellre spelar gitarr än fullföljer dina äktenskapliga plikter.

Malena råder henne givetvis till att göra slut så fort som möjligt, och du och din MusicMan lever lyckliga i all evighet, amen...

Slutet gott, allting gott!

Redigerat av ztevie
Link to comment
Dela på andra sajter

Japp, ni får varandra, har varit med om exakt samma grej. Det slutar med att hon skickar en insändare till Malena Ivarsson om att du hellre spelar gitarr än fullföljer dina äktenskapliga plikter.

Malena råder henne givetvis till att göra slut så fort som möjligt, och du och din MusicMan lever lyckliga i all evighet, amen...

Slutet gott, allting gott!

😏😉😉

Bitterljuvt slut. Ingen anledning att tjata på med det mer.

Det verkar inte vara någon som äger en eller har ägt eller så. Det svåra häromkring är att få tag på en affär som har MusicMan. Vill gärna klämma lite till innan man bestämmer sig.

Får ta och åka till stan och testa lite. Vem vet - kanske kommer hem med en Fender eller en Ibanez eller varför inte en Gibson istället. Det finns ju en anledning till att det är de tre stora. Fast lika kul känns det ju inte riktigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför inte fråga den här snubben, han verkar cool...och han kör Music Man! 😠

Han kommer förbi ikväll. Han ville jag skulle visa honom lite käcka riff och lite arpeggion och snäll som man är så ställer man ju upp fast jag egentligen inte har tid. Jag passar på att fråga då. 😳

😱

Förresten, han ser elak ut på bilden. Kan det vara så att han egentligen skulle vilja vara sponsrad av Ibanez!!! 🤪

Link to comment
Dela på andra sajter

Har haft mina music man petrucci guror i två år å kommer inte byta bort dem förrens jag får en egen signatur gura!! :rolleyes:

Oj, plural!!! 😆 Är någon av dem sjusträngad rent av?

Du är nöjd alltså och jag har inte hört något negativt om MusicMan från något håll.

Läste en test av SUB1:an i en av konkurrenttidningarna till Studio 😆

och den fick jättebra kritik. Det enda de kunde anmärka på var att det inte kom med någon case eller ens gigbag till den. (Vilket man kanske iofs kan tycka är lite snålt)

Måste försöka se om börsen kan ta hem en så jag kan testa lite.

Link to comment
Dela på andra sajter

blueskungen (oregistrerad)

Jag har två musicman guror bla en silhouette, och en steve morse.

Steve morse´n är min favorit bland guror överhuvudtaget, helt oslagbar.

Har även gibson lp, men steve morsen är alltid min huvudgura på gig!

Jag kan skarpt rekommendera dom+ man får alltid kanonservice ända ifrån usa!!

OBS!

Vill du ha ett stärkartips så kolla in Koch( Handbyggda från holland)

De spelar skiten ur allt ifrån marshall till mesa och fender!

Har personligen en koch multitone...lite dyra men helt bäst

/Blueskungen

Link to comment
Dela på andra sajter

Läste en test av SUB1:an i en av konkurrenttidningarna till Studio ph34r.gif

Studio budord nr 1 :

Du skall icke hava begär till andra tidningar än STUDIO .. 😏

Ber allra ödmjukast om ursäkt. *Bugar djupt*

Som förklaring kan jag väl säga att det var en tidning jag köpte (som lösnummer - ej prenumeration - måste väl vara ett plus i alla fall) ett bra tag innan jag hittade hit till Studios forum.

Hade naturligtvis aldrig mer tagit i den tidningen om inte det var för den där artikeln. Läste förstås inget annat i tidningen heller. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför inte fråga den här snubben, han verkar cool...och han kör Music Man! 😄

Han kommer förbi ikväll. Han ville jag skulle visa honom lite käcka riff och lite arpeggion och snäll som man är så ställer man ju upp fast jag egentligen inte har tid. Jag passar på att fråga då. 🙂

😎

Förresten, han ser elak ut på bilden. Kan det vara så att han egentligen skulle vilja vara sponsrad av Ibanez!!! 🙂

Well, han har varit sponsrad av Ibanez, innan han övergav dom för Music Man.

Han är rätt seg när han lirar, hoppas du kan lära honom lira lite snabbare i alla fall... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Ja, då var gitarrinköpet gjort. Det blev en Fender Strata trots allt - american series. Inte lika lättspelad och inte lika rock'n roll som en MusicMan kanske, men den har otroligt ljud och den känns riktigt bra att spela på. Just nu har den standardmickar men det kan hända att något lite hetare leter sig ned i den så småningom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, då var gitarrinköpet gjort. Det blev en Fender Strata trots allt - american series. Inte lika lättspelad och inte lika rock'n roll som en MusicMan kanske, men den har otroligt ljud och den känns riktigt bra att spela på. Just nu har den standardmickar men det kan hända att något lite hetare leter sig ned i den så småningom.

Vafan säger du pågajävel?! INTE LIKA ROCK'N ROLL??

Bra val trots allt. Moderna prylar suger om du ska spela riktig rock.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vafan säger du pågajävel?! INTE LIKA ROCK'N ROLL??

Bra val trots allt. Moderna prylar suger om du ska spela riktig rock.

Ledsen!

Inte lika METAL är väl närmare det jag egentligen menar.

Som du säger så är jag nog mer inne på rock och blues än metal och supersnabba solon. Det är bara att inse - jag blir aldrig någon Petrucci. Å andra sidan så finns ju han redan - och i massor av upplagor dessutom, om du förstår vad jag menar. 😉

Dessutom spelar ju Yngwie hyfsat snabbt på en strata så det går ju om man vill och kan. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...