Jump to content
Annons

Länka till en udda låt


martinm

Recommended Posts

Annons
  • Svar 69
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Det är den första låten jag gjorde på datorn  😠

Den är inte heller något att hänga i granen. Njut av mästerverket.

bättre en min första 😏

edit: jag håller på och lär upp några nybörgare att spela en låt, bandet heter the pink wave. så fort den blir klar så kommer den upp här 😏

Redigerat av beat mastern
Link to comment
Dela på andra sajter

[språkpolis med pekpinne]

så nu kan ni börga snacka 😄
då får väll ja ta och börga
jag håller på och lär upp några nybörgare att spela en låt
spela in lite trummor och flippa ut i börgan

Jag halkar utanför ämnet, men både börJa och nybörJare stavas med j. 😆

[/språkpolis med pekpinne]

Link to comment
Dela på andra sajter

[språkpolis med pekpinne]
så nu kan ni börga snacka 😆
då får väll ja ta och börga
jag håller på och lär upp några nybörgare att spela en låt
spela in lite trummor och flippa ut i börgan

Jag halkar utanför ämnet, men både börJa och nybörJare stavas med j. 😕

[/språkpolis med pekpinne]

Och man skriver meningar med STOR bokstav och punkt. Samt så heter det, jag och inte ja när man skriver om sig själv. Ja är ett svar på en fråga, tex: "Vill du har korv med bröd?"

Link to comment
Dela på andra sajter

Och man skriver meningar med STOR bokstav och punkt. Samt så heter det, jag och inte ja när man skriver om sig själv. Ja är ett svar på en fråga, tex: "Vill du har korv med bröd?"

Viktor sötnos. 🙁

Man ska inte börja en mening med ordet och, och har man redan korv med bröd så blir nog inte svaret ja. 🙂

/L

Edit: Understruket OCH fetstil!

Redigerat av Odels_tant
Link to comment
Dela på andra sajter

tjo... jag fortsätter väl att spamma den här tråden. Skannade över mina småprojekt med kryptiska namn ... Det här brukar jag köra som uppvärmning. Förmodligen inget större lyssningsvärde. Varning för halvkass ljud;) 280 knutar.

myspys 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Och man skriver meningar med STOR bokstav och punkt. Samt så heter det, jag och inte ja när man skriver om sig själv. Ja är ett svar på en fråga, tex: "Vill du har korv med bröd?"

Viktor sötnos. :rolleyes:

Man ska inte börja en mening med ordet och, och har man redan korv med bröd så blir nog inte svaret ja. 😛

/L

Edit: Understruket OCH fetstil!

Puss puss...

Såklart att man skriver fel själv när man ska rätta andra, det är ju en självklarhet...

🙁😄julli-sorrys.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Nån gång i mitten på 80-talet, innan jag tog en mångårig semester från musik, var jag med i ett band som marknadsförde sig som "hårdaste jävla bandet i hela jävla Hölö", vilket kan ha en sanningshalt eftersom Hölö är en byhåla med typ 1500 invånare. Notera hur vi lyckas vara otajta trots trummaskin (som fortfarande var kontroversiellt att använda i rocksammanhang på den tiden).

WF5.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Titel: "mera, mera korv"

Genre: korv

En "remix" av min brors tyska alternativa band ein bisschen!s ena låtar.

Ett äldre alster inspelat med gammal utrustning som jag nu lekt lite med, för att såsmåningom ge honom i födelsedagspresent nästa vecka 🙂

F.ö. så får ni mkt gärna gå in på ein bisschen!s hemsida www.dadde.com/eb och säga grattis till honom (tobias), och säga vilken underbart bra tysk musik de gör! 😉

Mvh Martin

mera_mera_korv.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Har postat den förr men den matchar denna tråd, så vafan... En Natianalteatern-inspererad låt tillägnad whiskeyn Mac Allan !

Lite kuriosa: Inspelad på 8-kanals porta under berusning av just Mac Allan, i samband med att frugan faktiskt var på smällen. Vi väntade för övrigt på Frallan som var sen som vanligt ... Enjoy 🥰

mac_allan.mp3

Redigerat av Hammock
Link to comment
Dela på andra sajter

Vill du ha en puss? 😆 Bra!

😆

Vill ju inte spamma sönder men när man väl började leta...

Den här låten skaffade mig och mikael en hel del trubbel i början på gymnasiet...

Hehe, den här var fan kul... 😆

Sådär dj-vla kul hade man alltid förr när man gjorde nån låtfan med nån polardjävel... 😆

undrar när det vände? 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade en diskussion med en polare om hurivida man kan göra en go låt genom att endast använda 3 ackord... Han påstod att det är omöjligt att göra nåt vettigt om man inte får färga med fler harmonier...

Jag var tvungen att motbevisa.. och här är resultatet.... han kanske hade rätt ändå... 😉

(Trummorna är tämligen monotoma, men jag orkade inte lägga ner jobb på dom...)

Andreas_o_sandra___Unknown_Album___01._So_Long.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill du ha en puss? 😄 Bra!

😛

Vill ju inte spamma sönder men när man väl började leta...

Den här låten skaffade mig och mikael en hel del trubbel i början på gymnasiet...

Hehe, den här var fan kul... 😄

Sådär dj-vla kul hade man alltid förr när man gjorde nån låtfan med nån polardjävel... 😛

undrar när det vände? 😆

😆

Du har banne mig rätt...

Nu är det bara de fåfänga drömmarna som får oss att fortsätta...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...