Jump to content
Annons

Länka till en udda låt


martinm

Recommended Posts

Vill du ha en puss? 🙂 Bra!

😄

Vill ju inte spamma sönder men när man väl började leta...

Den här låten skaffade mig och mikael en hel del trubbel i början på gymnasiet...

Hehe, den här var fan kul... 🙂

Sådär dj-vla kul hade man alltid förr när man gjorde nån låtfan med nån polardjävel... 😄

undrar när det vände? 😲

😛

Du har banne mig rätt...

Nu är det bara de fåfänga drömmarna som får oss att fortsätta...

Fåfänga drömmar? Du menar att bli rockstjärna för att få obegränsat med babes? 😉

Jag tror nog jag har samma drömmar kvar som då, om än de är lite mer finputsade. Vissa är dessutom redan förverkligade medans vissa har jag insett att jag aldrig kommer att förverkliga. Es la vida.

Tror det är mer att man tar för mycket på allvar nuförtiden, och man ska vara så dj-vla seriös i allt man gör. Prestera som fan för att få bekräftelse av omgivningen, istället för att bara gör det för sitt eget nöjes skull.

Men som sagt... es la vida. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 69
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Joel's "Kom ut ur garderoben"!!!!

Skrattade så tårarna rann! Men den är inte kass, den är alldeles underbar! Mördarhit på vilket tonårsdisko som helst, om bara kan få den spelad mer än en gång. Då går den in under kategorin KULT och skall spelas och dansas till varje jävla skoldans. Trust me!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

@ HACKE:

nja, jag menade mer att komma ut med sin musik till massan, och få fete-bekräftelse =P

Men visst, det är kul att bara göra det också. Men till vilken nytta i så fall? Då kan jag lika gärna äta godis och se på film, det är också kul :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Joel's "Kom ut ur garderoben"!!!!

Skrattade så tårarna rann! Men den är inte kass, den är alldeles underbar! Mördarhit på vilket tonårsdisko som helst, om bara kan få den spelad mer än en gång. Då går den in under kategorin KULT och skall spelas och dansas till varje jävla skoldans. Trust me!!!

tack! haha tror du det? Tja, om en låt som hej monika kan nå radion så... :rolleyes:

Joel

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej hej vänner!

Här kommer en hip hop låt från för längesedan.

Detta var på tiden då man var trångsynt och nästan bara lyssnade på hårdrock.

Jag och en kompis skulle göra en hip hop låt på skojj till en fest och det borde ju inte vara så svårt. Vem som helst kan ju snacka skit över en trummaskin(som vår kära Yngwie Malmsteen en gång sa).

Dock märkte vi snabbt att det inte var så enkelt.

Dom där hip hopparna kanske kunde sina grejjer ändå!

Det hela urartade till ett helt koncept med hip hop bandet Rhymefrost och skivan "Up north!"

Vi skulle köra "North side" hip hop där alla andra snackade om west side och east side.

Vi hade planer på hur musikvideon skulle se ut.

Vi skulle ta världen med storm! :rolleyes:

Den idéen försvann ganska fort och allt som någonsin blev av var denna första skämmtlåten.

Det bästa som kom ur situationen var dock att man upptäckte att hip hop faktiskt kan vara ganska bra. Både jag och polaren har nu hip hop plattor i våra CD sammlingar.

Ok här är då låten.

Låten är inspelad innan man hade riktig utrustning och musiken är gjord på Reason och all rap är inspelad med en datormickrofon och Cool edit.

Jag gör musik och polaren rappar.

Observera nu att låten handlar om att äta chorizo efter jobbet och inte om att smaska på genitalier... jag lovar. På riktigt. Helt sant. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

En polare, som kanske inte världens mest begåvade sångare, tjatade på mig om att jag skulle skriva en låt han kunde få sjunga å spela in...

Kunde inte låta bli att göra nåt riktigt ultrasmörigt 😆

Resultatet:

haha den var ju bra! 😆

Så dåligt sjöng han väl inte.

För övrigt älskar jag autotune. Det är görsnyggt

😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan!

Här kommer mitt bidrag till tråden.

Jag är egentligen ingen musiker, jag är mer av den teoretiska sorten.

Tanken med den här låten var att prova hur konsonant man kan få det att låta trots att tonikan i varje ackord inte går i samma tonart. Jag ville prova att använda alla 12 toner som grundton, en för varje takt.

Regler: Ett ackord per takt (ett undantag, där jag inte kunde få det helt bra). Intervallen mellan ackorden är antingen en kvart upp eller en kvint ner. (Någonstans kanske det finns ett undantag även på den regeln.)

Gjort i Reason. Har inte jobbat så mycket på soundet, eftersom jag bara ville testa teorin.

Artist och låt osv: Hmm.. "Yngwie provar sig fram" med låten "12 ackord"??

Hursomhelst, här kommer massa toner på 39 sekunder.

1239.mp3

Redigerat av yngwieh
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...