Jump to content
Annons

Jultradition: Kaninernas Jul


Pluffo

Får du tillbaka julkänslan?  

24 röster

  1. 1. Får du tillbaka julkänslan?

    • Nej, och efter det här vill jag aldrig fira jul igen.
      5
    • Jag blir i alla fall påmind om den gången tomtens skägg tog eld
      0
    • Jo, jag tror jag minns. Jag fick sockiplast i julklapp i år igen.
      3
    • Javisst, jag tror jag väntar att slänga ut granen tills den börjar lukta illa.
      9
    • O ja, nu räcker julen ända till påska.
      5


Recommended Posts

* LÅTNAMN: Kaninernas Jul

* ARTIST/GRUPP: Pluffo ( Med Linus på ett hörn )

* GENRE: Kaninpop

* LÅTLÄNGD: 3.33

* KOMPOSITÖR: Pluffo

* PRODUCENT: Pluffo

* EV. MEDVERKANDE: Linus, som har lagt pad, tubular bells och tydligen mot min vetskap härjat runt i pianopatchen.

* INSPELNINGSÅR: 2005

* FORMAT: MP(crappy)3

* STORLEK: 3,3 MB

* STATUS: Färdig låt

* LÅTLÄNK: Kaninernas Jul ( med körsång )

Som förberedelse på julgransplundring och tjugondag Knut avslutas julen med musikstycket Kaninernas jul 😉

WFCSKATE.JPG

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Haha, två stycken har kört på alternativet högst upp utan att ge sig till känna. Fegisar 😛 Varför tror jag att det är någon fiende jag fått från Falskt eller ej-diskussionen? 🙂

Ja, jag får skicka låten tillsammans med ett konceptmanus för nästa års julkalender. Det blir nog bra 😆

Djonas: Blev det några kanindrömmar? 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Nä, det var tanken att det skulle på en kaninkör först men jag vet inte...det kändes lite som en overkill 😛

log02.gif

sisältää, den där kaninen var ju bara grotesk 😄

och k9, fok kommer lära sig acceptera att du tycker om den här låten också...Precis som de står ut med att du ber DJ:n spela björnes magsin varje gång du är ute 😲

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

nån frekvens i "klockspelet/music boxen som är nääästan kvint som jag sitter och stör mig på. Och aaah-kören för tankarna till mitt gamla MIDI-ljudkort, vilket kanske inte är det bästa.. Men jag älskade det ljudkortet 😎

Övrigt bra, lite nintendo sådär. Jag extraknäcker med spelmusik, och det här skulle vara en typisk låt som flash/coffee-break games utvecklarna skulle lyfta på hatten för. Bra jobbat!

Joel

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Sådär Hacke. Nu kan du rösta. Jag gjorde en körversion baaaara för din skull ( och lite för k9 för att han inte ska bli för ledsen för pga mitt nesliga påhopp ), men jävlar va ont i halsen jag fick ( jag var tvungen att konstant ligga en oktav över min förmåga 😄 ).

Joel B, gamla ljudkort är ju the shit! De där flashutvecklarna får ställa sig i kö. Jag har SVT på tråden 😳

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Claypool: Ja, det här var ingen seriös konkurent till den låten. Men förhoppningsvis dyker det snart upp en värdig utmanare 😄

Jejje: 😠

equality: Ja, det finns två versioner att klicka på. Men frågan är om du verkligen vill höra körversionen. Den är inte vacker 😳

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

haha de där visparna i sticket låter riktigt malplacerade...

Körerna tillsammans med den hemska Aaaaah-ljudmattan blev magi tillsammans. Jag ger mig fasen på att det fanns nåt gammalt barnprogram som gick på sommarmornarna med precis samma ljusmatta och falska körer. Nostalgi...

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Hacke: Jag har ingen gran men jag antar att jag får slänga ut jul(halm)grisen istället.

Joel B: Falska? 🙂😛 Vet hut! 😄 För övrigt. Jag är vispfettish. Vad kan jag göra?

Dede: Undra om de skulle skratta eller gråta 🙂

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

Hacke: Jag har ingen gran men jag antar att jag får slänga ut jul(halm)grisen istället.

Joel B: Falska? 🙂😛 Vet hut! 😄 För övrigt. Jag är vispfettish. Vad kan jag göra?

Dede: Undra om de skulle skratta eller gråta 🙂

"Visst tålte han lite att skrattas åt

Men mest av allt att hedras ändå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Från Dikten om Sven Dufva i Fänrik Ståhls Sägner. Sven Dufva får ensam försvara en bro: "Släpp inte en djävel över bron!"

Link to comment
Dela på andra sajter

Från Dikten om Sven Dufva i Fänrik Ståhls Sägner. Sven Dufva får ensam försvara en bro: "Släpp inte en djävel över bron!"

Gör han det då? 😕

Danabacken: Ja, jag har tidigare fått förslag på att det är massmördare och nu djävlar 😉

Crownfield: Kul att höra att ingen har påpekat när min röst brister och jag börjar hosta i slutet av sticket 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...