Jump to content
Annons

Samarbeta över nätet, nu med ljudexempel


Majken

Recommended Posts

Cool, va plonka ni för nåt? rock/pop?

Ni får ju styra upp en till session med lite bättre förbehållning så man kan vara med... dock skulle nåt åt elektroniska hållet vara att föredra, men man kan säkert skaka fram ett och annat till rock/pop också 🥰

Hej å hå... i den ivriga hetta medans ja läste missa ja ju... "tung basgång och blipp" låter bra!

Redigerat av expanded
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 73
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Förresten... störde mig på:

- att man inte kunde göra VSTunnel fönstret större

- att man inte kan göra "always on top" på fönstret

- att den ibland skickade iväg ens chat innan man skrivit klart

- att det var öht lite buggigt från och till...

Något av detta som är fixat i betan?

Tyvärr har inte något av detta åtgärdats, möjligtvis att buggighetsgraden har minskats... jag kör betan och tyckte att den var stabil.

Ljudexempel från igår kommer upp under dagen!

/Mats

Link to comment
Dela på andra sajter

Förresten... störde mig på:

- att man inte kunde göra VSTunnel fönstret större

- att man inte kan göra "always on top" på fönstret

- att den ibland skickade iväg ens chat innan man skrivit klart

- att det var öht lite buggigt från och till...

Något av detta som är fixat i betan?

Håller med, pöligt att klicka fram fönstret titt som tätt och att inte kunna se alla andra, när man spelar samtidigt. Hittade inte "always in top" i betan, men det kanske ligger där någonstans..?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hittade inte "always in top" i betan, men det kanske ligger där någonstans..?

Ja, använder du Cubase finns Always on top i Cubase..inte i pluggen..i andra Sequencers är det inte säkert att den finns... ( jag vet däremot att Hackeman använde Cubase..)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hittade inte "always in top" i betan, men det kanske ligger där någonstans..?

Ja, använder du Cubase finns Always on top i Cubase..inte i pluggen..i andra Sequencers är det inte säkert att den finns... ( jag vet däremot att Hackeman använde Cubase..)

Ehh... var finns det nånstans i Cubase SX 2.x? Säker på att det inte bara finns i din 3.x? 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Hittade inte "always in top" i betan, men det kanske ligger där någonstans..?

Ja, använder du Cubase finns Always on top i Cubase..inte i pluggen..i andra Sequencers är det inte säkert att den finns... ( jag vet däremot att Hackeman använde Cubase..)

Ehh... var finns det nånstans i Cubase SX 2.x? Säker på att det inte bara finns i din 3.x? 😏

Ok! Nu trillade poletten ner, smidigt, bara att högerklicka på det fönster du har uppe. Funkar i SX2.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är nog med på en runda nu i helgen kanske, har förvisso en kompis på besök men nån natt eller tidig morgon kanske jag kan smyga mig iväg. Annars får det bli nu till veckan.

Det var en satanisk kakofoni ett tag men det redde ut sig och en del ganska schyssta grejer dök så småningom upp. Riktigt skoj är det hur som haver. Vi kanske kan hitta på lite bra förhållningsregler när fler kommit igång så att det blir lättare att jobba fler än tre, fyra stycken.

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

Det lät roligt, inte jättestrukturerat, men resultatet blev ju absolut inte dåligt. Nästa gång ska jag försöka vara med.

Det beror väl lite på hur man ser det, om man föreställer sig att det är ett band som består av medlemmar som aldrig träffats, spelar helt olika stilar och inte kan se varandra när de spelar så tycker jag att det är ganska strukturerat :rolleyes:

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

Det lät roligt, inte jättestrukturerat, men resultatet blev ju absolut inte dåligt. Nästa gång ska jag försöka vara med.

Det beror väl lite på hur man ser det, om man föreställer sig att det är ett band som består av medlemmar som aldrig träffats, spelar helt olika stilar och inte kan se varandra när de spelar så tycker jag att det är ganska strukturerat :rolleyes:

/Majken

Haha, ja, det har du verkligen rätt i 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...