Jump to content
Annons

Xbox 360 krashar


Neko

Recommended Posts

Gamla Xboxen har ju inte ett enda bra spel. Halo sög verkligen  🙁

Det har du MS att skylla för. Hade dom inte köpt Bungie och tvingat det till boxen hade det potential att bli en sjukt bra PC titel. PC portningen kom men lukta konsol lång väg. Fiasko... 😆

Varför skulle det blivit så mycket bättre till Pc:n menar du?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 61
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

Tycker det är för många barnspel till Nintendos konsoller, och för få tredjepartstillverkare.

För få 3:e-partsspel kan jag hålla med om, fast det verkar förhoppningsvis bli bättre till Revolution om man ska tro på kommentarer från olika speltillverkare som cirkulerat på diverse forum.

Men det där med barnspel tycker jag mest verkar va ett rykte som spridit sig bland folk som inte har så stor koll på utbudet... (Eller så är det jag som är barnslig... 😳) För inte katten tycker jag man kan kalla Zelda, Resident Evil, Metroid Prime, Eternal darkness, m.fl. för barnspel...? Och dessutom är ju "barnspelen" (t.ex. Mario Kart, Mario sunshine, Super monkey ball...) grymt roliga!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Gamla Xboxen har ju inte ett enda bra spel. Halo sög verkligen  🙁

Need for Speed Underground? Burnout 2? Dancing Stage? NBL Street?

NFS är ett fjantigt arkadbilspel som finns på PC och PS2 med 😆

Gran Turismo > NFS

Burnout 2 tyckte jag inte var särskilt kul men det finns också på PS2

Dancing Stage är den europeiska versionen av DDR. Skillnaden är att DS har sämre låtar.

Jag kör japanska DDR Extreme 🙂

alltså: DDR > DS

Sportspel ger jag inte mycket för, men NBA Street finns också till PS2.

För få 3:e-partsspel kan jag hålla med om, fast det verkar förhoppningsvis bli bättre till Revolution om man ska tro på kommentarer från olika speltillverkare som cirkulerat på diverse forum.

Men det där med barnspel tycker jag mest verkar va ett rykte som spridit sig bland folk som inte har så stor koll på utbudet... (Eller så är det jag som är barnslig... 😛) För inte katten tycker jag man kan kalla Zelda, Resident Evil, Metroid Prime, Eternal darkness, m.fl. för barnspel...? Och dessutom är ju "barnspelen" (t.ex. Mario Kart, Mario sunshine, Super monkey ball...) grymt roliga!!

RE4 var riktigt kul! Jag tycker Nintendo är på rätt väg och Rev har potential om de fortsätter den här vägen. Men jag har tröttnat på Mario- och Zelda-spelen. Mario sunshine var något av en besvikelse. Metroid Prime tyckte jag inte var så skoj heller, men det finns nog inte ett enda konsoll-fps som jag gillar 😛 Det känns så klumpigt att styra med analogspak.

MEN! Jag gillar verkligen Nintendo DS även om det inte finns så många bra spel än.

Har för tillfället Osu! Tatakae! Ouendan och Daigasso! Band brothers - två japanska spel som är skitroliga. Det tråkiga är att de antagligen aldrig kommer komma till Sverige.

Kolla upp de två spelen, de äger.

Sen har jag tänkt att skaffa mig Trauma Center: Under the knife och Phoenix Wright, där man är en advokat 🙂 De spelen verkar riktigt bra.

Redigerat av cm0s
Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med om att "barnspelen" till Nintendo (säg cuben i detta fall) är mycket underhållande, och jag är säker på att man inte har barn som enda målgrupp. Det är bara det att vi trångsynta västerlänningar måste döda varandra för att tycka något är vuxet. Det tycker inte jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att ett spel även finns på en annan konsol tycker jag är ett otroligt dåligt argument. Om man inte har den konsolen så spelar det ju ingen roll. "Xbox360 har bara en massa spel som faktiskt finns på PC också!" OCH? Om man inte har nån PC då men ändå vill spela just det spelet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Xbox 360 tänker jag aldrig skaffa. Här sitter jag och väntar på det nya Zelda till Gamecube. Efter det blir det Nintendo Revolution. Visst Xbox, playstation är inga dåliga maskiner men spelen saknar något som Nintendo har. Nämligen MAGI!

Hur definierar du "MAGI" ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Gamla Xboxen har ju inte ett enda bra spel. Halo sög verkligen  🙁

Det har du MS att skylla för. Hade dom inte köpt Bungie och tvingat det till boxen hade det potential att bli en sjukt bra PC titel. PC portningen kom men lukta konsol lång väg. Fiasko... 🙁

Det var ingen som tvingade Bungie att sälja ut sig. Skyll på Bungie också.

För övrigt håller jag med. Om den fokusen som från början låg på multiplayer hade funnits kvar, så hade vi nog fått sett ett rackarns grymt spel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gamla Xboxen har ju inte ett enda bra spel. Halo sög verkligen  😠

Det har du MS att skylla för. Hade dom inte köpt Bungie och tvingat det till boxen hade det potential att bli en sjukt bra PC titel. PC portningen kom men lukta konsol lång väg. Fiasko... 😮

Det var ingen som tvingade Bungie att sälja ut sig. Skyll på Bungie också.

För övrigt håller jag med. Om den fokusen som från början låg på multiplayer hade funnits kvar, så hade vi nog fått sett ett rackarns grymt spel.

Vad sjutton är det för fel på Halo nu då helt plötsligt?! Jag minns nog vem som frenetiskt satt och lirade det förra julen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Xbox 360 tänker jag aldrig skaffa. Här sitter jag och väntar på det nya Zelda till Gamecube. Efter det blir det Nintendo Revolution. Visst Xbox, playstation är inga dåliga maskiner men spelen saknar något som Nintendo har. Nämligen MAGI!

Hur definierar du "MAGI" ?

De är unika (nu snackar jag om Nintendos egna spel). De har spelkänsla. Svårt att sätta fingret på vad exakt det är. Det bara finns där. Nintendos spel är absolut inga dussinspel (även om det har försökts göra kopior på dem).

Däremot håller jag med om att Mario Sunshine var lite av en besvikelse. Det var snyggt, bra spelkontroll men hade en tråkig story. Och den där vattensprutan var på tok för tråkig.

Metroid Prime är däremot ett kanonspel. Zelda Wind Waker är detsamma. Vissa har haft svårt med grafiken men jag tycker den funkar. Fast helst skulle jag vilja ha "vanlig" 3D. Men de provade något nytt och det är lite av Nintendos ledmotto. Alltså Revolution.

Just nu när jag väl spelar är det PC som gäller i väntan på nya Zelda till GC.

Tack och hej för mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller med dig! Zelda till Nintendo 64 är världens bästa spel! De storspel Nintendo gör är verkligen helt överlägsna! (Metroid Prime förstod jag tyvärr inte riktigt storheten i dock) Synd bara att det tar flera år mellan varje spel. Därför "tvingas" man ju att ha en annan konsol också!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller med dig! Zelda till Nintendo 64 är världens bästa spel! De storspel Nintendo gör är verkligen helt överlägsna! (Metroid Prime förstod jag tyvärr inte riktigt storheten i dock) Synd bara att det tar flera år mellan varje spel. Därför "tvingas" man ju att ha en annan konsol också!

Metroid Prime var jag också väldigt kritisk mot. Första "uppdraget" var så tråkigt och dåligt att jag höll på att kasta ut hela GC:n. Men sedan växte spelet och jag blev nästan besatt. Hade man lite tid över så var det Prime som snurra.

Prime 2 har jag aldrig spelat men hört att det är jävligt svårt... Jag tycker att ettan är nog så svårt på sina ställen. 🤪

Håller med dig om tiden mellan släppen... Jag kör PC där i mellan. Nu håller jag på att bli expert i Age Of Empires III.

Redigerat av Eternal
Link to comment
Dela på andra sajter

De är unika (nu snackar jag om Nintendos egna spel). De har spelkänsla. Svårt att sätta fingret på vad exakt det är. Det bara finns där. Nintendos spel är absolut inga dussinspel (även om det har försökts göra kopior på dem).

Däremot håller jag med om att Mario Sunshine var lite av en besvikelse. Det var snyggt, bra spelkontroll men hade en tråkig story. Och den där vattensprutan var på tok för tråkig.

Metroid Prime är däremot ett kanonspel. Zelda Wind Waker är detsamma. Vissa har haft svårt med grafiken men jag tycker den funkar. Fast helst skulle jag vilja ha "vanlig" 3D. Men de provade något nytt och det är lite av Nintendos ledmotto. Alltså Revolution.

Just nu när jag väl spelar är det PC som gäller i väntan på nya Zelda till GC.

Tack och hej för mig.

Jaha, din definition av "magi" är att du tycker de är roliga och unika.

Finns oerhört många spel på PS2 ;P

Man kan inte säga att det ena är bättre än det andra. Det gäller helt enkelt vad man har för spelsmak. För mig har PS2-spelen magi 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

De är unika (nu snackar jag om Nintendos egna spel). De har spelkänsla. Svårt att sätta fingret på vad exakt det är. Det bara finns där. Nintendos spel är absolut inga dussinspel (även om det har försökts göra kopior på dem).

Däremot håller jag med om att Mario Sunshine var lite av en besvikelse. Det var snyggt, bra spelkontroll men hade en tråkig story. Och den där vattensprutan var på tok för tråkig.

Metroid Prime är däremot ett kanonspel. Zelda Wind Waker är detsamma. Vissa har haft svårt med grafiken men jag tycker den funkar. Fast helst skulle jag vilja ha "vanlig" 3D. Men de provade något nytt och det är lite av Nintendos ledmotto. Alltså Revolution.

Just nu när jag väl spelar är det PC som gäller i väntan på nya Zelda till GC.

Tack och hej för mig.

Jaha, din definition av "magi" är att du tycker de är roliga och unika.

Finns oerhört många spel på PS2 ;P

Man kan inte säga att det ena är bättre än det andra. Det gäller helt enkelt vad man har för spelsmak. För mig har PS2-spelen magi 😏

Jo, så är det onekligen. Jag kan bara tala utifrån mig själv som med allt annat tyckande.

Link to comment
Dela på andra sajter

BAAAAAAAAAHHHHHHHH 😛 Mitt Xbox 360 har börjat frysa spelen! 😎 Den som gick så fint ibörjan! Och suuporten är en parodi. Först sitter man i typ tre timmar för att lyssna på vidrig pausmusik och sedan blir man kopplad till den engelska supporten (eftersom den svenska helt uppenbarligen är nerringd) som tar ens nummer och sedan ringer ingen upp. E-mail är tydligen också det helt omöjligt för dem att svara på! Så varsågod, nu är det bara att börja håna mig för att jag faktiskt betalade för en produkt från Microsoft! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

BAAAAAAAAAHHHHHHHH 😛 Mitt Xbox 360 har börjat frysa spelen! 😎 Den som gick så fint ibörjan! Och suuporten är en parodi. Först sitter man i typ tre timmar för att lyssna på vidrig pausmusik och sedan blir man kopplad till den engelska supporten (eftersom den svenska helt uppenbarligen är nerringd) som tar ens nummer och sedan ringer ingen upp. E-mail är tydligen också det helt omöjligt för dem att svara på! Så varsågod, nu är det bara att börja håna mig för att jag faktiskt betalade för en produkt från Microsoft! 🙂

Jag tycker synd om dig.... Hoppas det ordnar sig!

Link to comment
Dela på andra sajter

BAAAAAAAAAHHHHHHHH  😛  Mitt Xbox 360 har börjat frysa spelen! 😎  Den som gick så fint ibörjan! Och suuporten är en parodi. Först sitter man i typ tre timmar för att lyssna på vidrig pausmusik och sedan blir man kopplad till den engelska supporten (eftersom den svenska helt uppenbarligen är nerringd) som tar ens nummer och sedan ringer ingen upp. E-mail är tydligen också det helt omöjligt för dem att svara på! Så varsågod, nu är det bara att börja håna mig för att jag faktiskt betalade för en produkt från Microsoft! 🙂

Jag tycker synd om dig.... Hoppas det ordnar sig!

Funderar seriöst på att bråka om att få pengarna tillbaka och köpa ett Nintendo när nya Zelda kommer istället!

Link to comment
Dela på andra sajter

BAAAAAAAAAHHHHHHHH  😛  Mitt Xbox 360 har börjat frysa spelen! 😎  Den som gick så fint ibörjan! Och suuporten är en parodi. Först sitter man i typ tre timmar för att lyssna på vidrig pausmusik och sedan blir man kopplad till den engelska supporten (eftersom den svenska helt uppenbarligen är nerringd) som tar ens nummer och sedan ringer ingen upp. E-mail är tydligen också det helt omöjligt för dem att svara på! Så varsågod, nu är det bara att börja håna mig för att jag faktiskt betalade för en produkt från Microsoft! 🙂

Jag tycker synd om dig.... Hoppas det ordnar sig!

Funderar seriöst på att bråka om att få pengarna tillbaka och köpa ett Nintendo när nya Zelda kommer istället!

Låter som en väldigt bra idé 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

BAAAAAAAAAHHHHHHHH 😆 Mitt Xbox 360 har börjat frysa spelen! 😄 Den som gick så fint ibörjan! Och suuporten är en parodi. Först sitter man i typ tre timmar för att lyssna på vidrig pausmusik och sedan blir man kopplad till den engelska supporten (eftersom den svenska helt uppenbarligen är nerringd) som tar ens nummer och sedan ringer ingen upp. E-mail är tydligen också det helt omöjligt för dem att svara på! Så varsågod, nu är det bara att börja håna mig för att jag faktiskt betalade för en produkt från Microsoft! 🙂

Den här artikeln kanske hjälper?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för tipset! Jag tror dock att det är något annat fel, eftersom det inte är alla spel som hänger sig, och nätaggregatet känns inte speciellt varmt. När jag ringde Microsoft så sa de att de skulle byta ut själva konsolen och hårddisken. De påstod att de skulle komma hem till mig och göra detta inom 72 timmar. Ska bli väldigt intressant att se om de klarar av det!

Link to comment
Dela på andra sajter

Gamla Xboxen har ju inte ett enda bra spel. Halo sög verkligen  😛

Det har du MS att skylla för. Hade dom inte köpt Bungie och tvingat det till boxen hade det potential att bli en sjukt bra PC titel. PC portningen kom men lukta konsol lång väg. Fiasko... 😆

Microsoft hade stålarna, bungie's ägare ville sälja, vad är problemet?

Ta och hugg lite på bungie's ägare som var giriga och sålde till microsoft istället för att ge dig en bra PC titel.... eller ring Stalin och klaga vetja.

Link to comment
Dela på andra sajter

Körde 360 som fan igår, inga problem.

Fan vilken grym konsoll! Den e ju tre gånger bättre än min egen dator grafikmässigt, som jag lagt väldigt mycke pengar på :rolleyes:

Jahopp, bra iaf, då kan man ju köpa framtida spel till xbox istället o istället för att behöva uppgradera den egna så kan man köpa mer musikprylar till den :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

BAAAAAHHHHH! VAD TID DET TAR! Trodde jag skulle få en ny maskin till helgen, men icke! 😎 Irritationen är total 🙂 Och när man pratar med MS så låter det som om de tycker att de är jävligt schyssta och att man ska vara jävligt tacksam att de i över huvud taget gör nåt åt problemet. 🙂 Affären där jag köpte maskinen tycker i över huvud taget inte att de har något ansvar i historien. Men det borde de väl ha eftersom jag ingått avtal med dem när jag köpte maskinen av dem!? Någon som vet hur det fungerar egentligen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...