Jump to content
Annons

Egen svängig låt för lyssning!


Nille

Recommended Posts

Annons

Coooolt! 😏 Pianogrejerna i början är grymt sköna. Sången är sjukt bra. Själva låten och texten är också helt rätt.

Det enda jag inte gillar är stråkarna i bakgrunden... i övrigt är jag jävligt impad!

Är det från ax till limpa på 12 timmar? 😳 Sjukt isåfall!

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter riktigt schysst speciellt trummorna. 🙂 Hörs ju mkt väl att det är en riktig trummis. 😄

Det enda som jag stör mig på är det mkt tråkiga, stela och tunna pianoljudet. Det borde gå att göra nåt åt det. 😱

Bra sång. Riktigt niceiga stämmorna. Coolt oväntat byte vid 1:54, gillar att låten avslutas därifrån med en crescendo....mycket flott. 😮

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Neeej piano är ju schysst klinkigt! Det ska vara så!

Gör du ALLT själv? Skriver, arrar, sjunger, slår knut på fingrarna på pianot, trummar, mixar osv? Din jävla talang. 😱 Detta är bland det mest imponerande jag hört på det här forumet isf.

Link to comment
Dela på andra sajter

ok Nille 😱 ..12 timmar låter "mycke"..men det blev ju bra..lite jazz över den här låten..så var är saxen!???..lyft fram den mycke mer!!! 😄 ...ok en riktigt bra låt..fick banne mig lite Blues Brother feeling av den här låten!!! 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Jorå det här gör man på 12 timmar om man ligger i=) inget trumprogramerande här inte. Hörs det inte att det är riktigt trummer?

Tjong

Trummorna lät nästan för bra ljudmässigt för att vara riktiga. Det är ju programmering och midieditering som tar en sjuhelvetes tid, men ju skickligare som musiker man är destå mindre tid behöver man ägna sej åt sånt, så det är bara att gratulera! Själv kan jag hålla på flera månader med en låt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med ovanstående om det positiva.

Det enda som stör mig är att rösten/körandet är diffust, särsklit "just a little bit" det låter som gammal distad vinylinspelning.

lite snyggt EQ:ande i de övre registerna hade nog gjort susen.

Annars otroligt svängigt - en skitbra produktion!

Link to comment
Dela på andra sajter

Din röst påminner förresten lite om Badly Drawn Boys. Låten är inte helt olik något han skulle kunna ha svängt ihop heller. Kanske kan vara värt att kolla upp honom? 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Härligt, bra, wonderfull! Trevligt med ännu en hit ( efter "present song" )

Jag tror du mycket väl vet att det inte finns speciellt mycket att tillägga till det här. Produktionsmässigt är det helt lysande.

Skön variation i kompositionen också, och ett härligt klimax när alla körer går loss på slutet.

Grymt gjort!

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...