Jump to content
Annons

hitta bmmp i en låt!


pirateKING

Recommended Posts

Okej, för att reda ut missförståndet; jag har en no smiley day för att se om det fungerar att kommunicera på internet utan dessa små gula figurer, men det har uppenbarligen redan misslyckats, hehe. Jag borde ha petat in en rolleyes-smiley efter mitt ursprungliga inlägg.

Jag ifrågasatte eller kritiserade varken ditt eller Pluffos inlägg, jag gjorde mest en, i mitt tycke, rolig iakttagelse av att killens användarnamn var pirateKING och ni pratade om att köpa mjukvara.

Jag tycker att du ska vara försiktig med att läsa mellan mina rader. Jag påstod aldrig, varken rakt ut eller underförstått att Pluffo menade att killen skulle ladda ner programmet och jag tycker inte heller att han ska göra det. Däremot kan han ladda ner demon, som är fullt funktionell sånär som på spara-funktioner, för att ta reda på låtars bpm, om det är något han känner inte kan göras bättre på något annat sätt.

Jaha, då var det därför. 🙂

Utelämnandet av smileys ger ens inlägg ett väldigt seriöst intryck, och då är det svårt att veta om användaren är skämtsam eller inte 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag påstod aldrig, varken rakt ut eller underförstått att Pluffo menade att killen skulle ladda ner programmet

Jo det gjorde du visst det! FY!!

?

Jag utelämnade också Smiley. 😄

Haha, jo, ironi fungerar ju inte utan smileys.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Krångligare blir det om du har lite mer udda takter. Tänk då så här ex. 7 slag på 10 sek (räkna alltid i 10 sek, det räcker) 7 x 6 = 42 bpm.

Alternativt 18 slag på 17,52 sekunder gör då så här 18 / 17,52 = 1,027397 / 2 = 0,513699 x 120 = 61,64384 bpm 🙂

The Mr... 😉

Mr B, alla här inne är ju inte raketforskare...så varför krångla till det? 😆

Här kommer en enkel formel som fungerar i alla lägen:

BPM = (Nx60)/t där N=antal slag och t = tid i antal sekunder.

tex: räkna till 34 slag på 18,6sek => BMP= (34x60)/18,6 =ca 110BPM

(om du har tåplamod att räkna slag i en hel minut behöver du inte andvända formeln öht.... => BMP=N)

Enklare matematisk får man leta efter...😄

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...