Dejavo Posted November 1, 2005 Share Posted November 1, 2005 Hej! Jag har väldigt basic vit/svart elgitarr som helt plötsligt har slutat fungera 🙂 . Jag får nämligen inget ljud ifrån förstärkaren. Det verkar som att elgitarren är boven då det fungerar litegrann(kort) om jag vickar mycket vid uttaget på gitarren. Så jag undrar nu vad jag kan göra åt detta (om jag kan?) Tack! MVH david 😄 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ztevie Posted November 1, 2005 Share Posted November 1, 2005 Testa byta kabel. Antingen är den trasig eller så är det glapp i själva kontakten i gitarren, vilket inte är lika kul... Då måste du öppna och se efter inuti om någon kabel i kontakten sitter löst aller eventuellt byta hela kontakten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dancedancedance Posted November 1, 2005 Share Posted November 1, 2005 det verkar vara nåt glapp på den. börja att testa med en ny kabel. Vanligt att det är kabeln som är boven. Om det inte hjälper så tycker jag du bör gå till en affär och låta dom kolla på det. lycka till Link to comment Share on other sites More sharing options...
dancedancedance Posted November 1, 2005 Share Posted November 1, 2005 oj. du han före ztevie... 🙂 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limpo Posted November 1, 2005 Share Posted November 1, 2005 Det låter som ett klassiiskt fall av dålig gitarr kabel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dejavo Posted November 1, 2005 Author Share Posted November 1, 2005 Skönt att höra så man slipper hålla på och pilla så mycket, jag ska genast be om att få låna en polares kabel. Tack så mycket för alla snabba svar 🙁 Trevligt forum det här, kan ju vara bra nu när man har börjat lira elgitarr (ingen lärare). 😄 Link to comment Share on other sites More sharing options...
favino Posted November 1, 2005 Share Posted November 1, 2005 Jo trevligt forum detta, kolla även in detta forum http://www.gmf.se/ där finns lite mer info om bara gitarrer. Både svarta / vita o andra färger! Link to comment Share on other sites More sharing options...
red_house_painter Posted November 1, 2005 Share Posted November 1, 2005 (edited) ska du fortsätta med gitarrfrågor tycker jag du ska gå in på gitarrnördarnas egna lilla forum "planket" favino var visst snäppet snabbare 😕 Edited November 1, 2005 by red_house_painter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Koprofag Posted November 1, 2005 Share Posted November 1, 2005 (edited) nt Edited February 12, 2013 by Odjuret Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dejavo Posted November 1, 2005 Author Share Posted November 1, 2005 Det var visst sladden som var trasig. Så nu undrar jag om det är något speciellt jag bör tänka när jag köper ny sladd? Om det finns några speciella märken som ni rekommenderar etc. Ska kolla in nördsidan också tack för tipset och tack Koprofag för informationen! 😱 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts