Jump to content
Annons

Effekt för sång


pandemon

Recommended Posts

Digitech Vocal 300, är det någon som har erfarenhet av den? Eller någon annan liknande produkt för sångeffekter.

Vill testa med något, men 2600:- bara för att testa känns som mycket pengar.

Länk: http://www.digitech.com/products/vocal300.htm

Ute efter ett bättre eko än det uråldriga analoga jag har idag, reverb, möjlighet till lätt dist, flanger kanske... Noise gate är ju jäkligt bra oxå...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Snabb liten fråga:

Vad är Noise Gate? 😉

en enkel liten mojäng som vid en låg insignal (tystnad) stänger av insignalen. Det resulterar i att bruset i tystnaden försvinner. Är bra att ha om man t.ex kör fetingkompression på ett spår och vill slippa förstärka bruset när man inte sjunger (det förstärks dock medan du sjunger).

sen finns det säkert mer avancerade implementationer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har kikat lite på Digitechen jag med.

Jag har dock för mig att jag läste en hel del dåliga recensioner av den på harmonycentral.com

Att kunna dista sången och lägga lite eko och telefon effekter hade ju vart guld!

Det finns ju så mycket roligt att göra med sången i studion. Man vill gäran kunna göra det live också.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 11 månader senare...

Nä jag har desvärre inte provat någon av dem. Varit sugen på att köpa men recensionerna avskräckte mig lite.

Alltså effektprocessorer för sång finns det ju ganska gott om, men lofi/dist-ljud brukar aldrig finnas i dem. Känns som man är dömd att använda en gitarrpedal.

Link to comment
Dela på andra sajter

alesis nittiotals reverb låter helt ok!!

quadraverb, picoverb, microverb etc.. finns billigt som tusan på vendolin !! sålde ett quadraverb till en polare för ngt år sen!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

alesis nittiotals reverb låter helt ok!!

quadraverb, picoverb, microverb etc.. finns billigt som tusan på vendolin !! sålde ett quadraverb till en polare för ngt år sen!!!

Jo fast det är ju inte riktigt vad vi (eller iaf jag) är ute efter. Som sagt, multieffekter för sång finns det gott om.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...