mornel Posted September 23, 2005 Share Posted September 23, 2005 Nu är Native Instruments Akoustik Piano ute. Ljudexemplen är toppen, som vanligt när det gäller NI. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ViktorDenStore Posted September 23, 2005 Share Posted September 23, 2005 Detta lät faktiskt Jääävligt bra Link to comment Share on other sites More sharing options...
hefu Posted September 23, 2005 Share Posted September 23, 2005 Den har jag! Ska bara orka installera oxå... Bra låter den hur som helst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted September 23, 2005 Share Posted September 23, 2005 Den har jag! Ska bara orka installera oxå... Bra låter den hur som helst. Ånej vad jobbigt. 😳 Skulle vilja ha det vanliga pianot som ingår. Kan du slita loss det och ge det till mig hefu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Linus Posted September 24, 2005 Share Posted September 24, 2005 Och vad är systemkraven? Måste sluka massa RAM eller hur? Link to comment Share on other sites More sharing options...
saverman Posted September 24, 2005 Share Posted September 24, 2005 Skönt att höra! Finns inte många bra pianon. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ViktorDenStore Posted September 24, 2005 Share Posted September 24, 2005 Den har jag! Ska bara orka installera oxå... Bra låter den hur som helst. 😉 Link to comment Share on other sites More sharing options...
djonas Posted September 24, 2005 Share Posted September 24, 2005 Den har jag! Ska bara orka installera oxå... Bra låter den hur som helst. 😉 😉 Link to comment Share on other sites More sharing options...
freddie Posted September 24, 2005 Share Posted September 24, 2005 Ärligt så har jag gett upp på alla dessa samplade pianon. Jag skulle vilja ha ett bibliotek där pianosoundet är mer i stil med ett digitalt stagepiano. Lite mer kling och punch i tonen. Visst, många låter jättebra. Steinberg, sampletekk, eastwest, etc, men som sagt, dom låter akustiskt riktigt. Det är inte det soundet jag har nytta av. Någon som känner till nån mjukvara som kan leverera det jag är på jakt efter? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ViktorDenStore Posted September 24, 2005 Share Posted September 24, 2005 Ärligt så har jag gett upp på alla dessa samplade pianon. Jag skulle vilja ha ett bibliotek där pianosoundet är mer i stil med ett digitalt stagepiano. Lite mer kling och punch i tonen.Visst, många låter jättebra. Steinberg, sampletekk, eastwest, etc, men som sagt, dom låter akustiskt riktigt. Det är inte det soundet jag har nytta av. Någon som känner till nån mjukvara som kan leverera det jag är på jakt efter? Men... eh? Köp ett Stage-piano då? 😉 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janne Johansson Posted September 24, 2005 Share Posted September 24, 2005 Linus, Tillverkaren rekommenderar 1GB internminne. Samplingarna finns i både 16 och 24 bitar, och har du bara 512 MB i din dator får du nog problem att köra 24 bitar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
godhead Posted September 25, 2005 Share Posted September 25, 2005 ViktorDenStore: Edirol HyperQuartet är ju e mjukvara som har precis det du söker. Det är exakt samma ljud som i Roland's digitalpianon. Sen så kan man ju iofs ratta till såna pluggar som Akoustik Piano så att de låter mer "poppigt" också. Jag tror att AP är en väldigt bra allroundplugg för just pianoljud. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ViktorDenStore Posted September 25, 2005 Share Posted September 25, 2005 ViktorDenStore: Edirol HyperQuartet är ju e mjukvara som har precis det du söker. Det är exakt samma ljud som i Roland's digitalpianon. Sen så kan man ju iofs ratta till såna pluggar som Akoustik Piano så att de låter mer "poppigt" också. Jag tror att AP är en väldigt bra allroundplugg för just pianoljud. 😠 Det är inte jag som söker overkligt piano... det va Freddie 🥰 Jag vill gärna ha ett verkligt... Edirol SuperQuartet har jag redan 🥰 Link to comment Share on other sites More sharing options...
lavrell Posted September 25, 2005 Share Posted September 25, 2005 Detta lät faktiskt Jääävligt bra 😮 Kan bara hålla med ... tycker faktiskt speciellt att Steingraeber 130 lät otroligt naturtroget. Jag gillar när man slipper detta eviga "snyggast flygelljud vinner" racet som de flesta kör. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ViktorDenStore Posted September 25, 2005 Share Posted September 25, 2005 Detta lät faktiskt Jääävligt bra 🙂 Kan bara hålla med ... tycker faktiskt speciellt att Steingraeber 130 lät otroligt naturtroget. Jag gillar när man slipper detta eviga "snyggast flygelljud vinner" racet som de flesta kör. 🙂 Jepp... det här känns mer naturligt på nåt sätt 😮 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Posted October 3, 2005 Share Posted October 3, 2005 Hej! Har nu testat! Tror det var det bästa jag spelat! Undrar vilka som kan höra att det inte är ett riktigt piano/flygel i en produktion? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mornel Posted October 3, 2005 Author Share Posted October 3, 2005 Hej! Har nu testat! Tror det var det bästa jag spelat! Ballt! Jag är rätt sugen på att testa själv. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ViktorDenStore Posted October 4, 2005 Share Posted October 4, 2005 Hej! Har nu testat! Tror det var det bästa jag spelat! Ballt! Jag är rätt sugen på att testa själv. Samma här... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Posted October 4, 2005 Share Posted October 4, 2005 Hej! Enda kritiken är att istället för 3 flyglar och 1 piano så kunde dom haft 2 flyglar, 1 piano och sedan lite annat godis (cembalo, Rhodes, o.s.v.) Men är nog enda kritiken, att kunna pendla mellan "jazzclubb" och "konserthall" uti själva programmet är grymt smidigt och inspirerande 😎! Vet i.o.f.s. inte hur pass resurskrävande den är? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted October 4, 2005 Share Posted October 4, 2005 Hej! Enda kritiken är att istället för 3 flyglar och 1 piano så kunde dom haft 2 flyglar, 1 piano och sedan lite annat godis (cembalo, Rhodes, o.s.v.) Men är nog enda kritiken, att kunna pendla mellan "jazzclubb" och "konserthall" uti själva programmet är grymt smidigt och inspirerande 😎! Vet i.o.f.s. inte hur pass resurskrävande den är? Dom har ju en som heter Elektrik Piano med Rhodes, Clavinet och Wurlitzer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Posted October 4, 2005 Share Posted October 4, 2005 Hej! Jo, den är däremot inte alls lika bra, okej inte mer! Inte särsklit prisvärd! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Overdub Posted October 4, 2005 Share Posted October 4, 2005 Låter bra. Jag har bara The Grand 2 att jämföra med och den har jag dessutom inte använt så mycket men jag hör ingen fantastisk skillnad mellan dem. Men Steingraeber 130 är nog ett av de bästa pianoljuden jag hört. Kan man inte köpa bara den... 😉 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts