Jump to content
Annons

Native Instruments Akoustik Piano tillgängligt nu

mornel

Recommended Posts

Annons

Ärligt så har jag gett upp på alla dessa samplade pianon. Jag skulle vilja ha ett bibliotek där pianosoundet är mer i stil med ett digitalt stagepiano. Lite mer kling och punch i tonen.

Visst, många låter jättebra. Steinberg, sampletekk, eastwest, etc, men som sagt, dom låter akustiskt riktigt. Det är inte det soundet jag har nytta av.

Någon som känner till nån mjukvara som kan leverera det jag är på jakt efter?

Ärligt så har jag gett upp på alla dessa samplade pianon. Jag skulle vilja ha ett bibliotek där pianosoundet är mer i stil med ett digitalt stagepiano. Lite mer kling och punch i tonen.

Visst, många låter jättebra. Steinberg, sampletekk, eastwest, etc, men som sagt, dom låter akustiskt riktigt. Det är inte det soundet jag har nytta av.

Någon som känner till nån mjukvara som kan leverera det jag är på jakt efter?

Men... eh? Köp ett Stage-piano då? 😉

ViktorDenStore:

Edirol HyperQuartet är ju e mjukvara som har precis det du söker. Det är exakt samma ljud som i Roland's digitalpianon. Sen så kan man ju iofs ratta till såna pluggar som Akoustik Piano så att de låter mer "poppigt" också. Jag tror att AP är en väldigt bra allroundplugg för just pianoljud.

ViktorDenStore:

Edirol HyperQuartet är ju e mjukvara som har precis det du söker. Det är exakt samma ljud som i Roland's digitalpianon. Sen så kan man ju iofs ratta till såna pluggar som Akoustik Piano så att de låter mer "poppigt" också. Jag tror att AP är en väldigt bra allroundplugg för just pianoljud.

😠 Det är inte jag som söker overkligt piano... det va Freddie 🥰

Jag vill gärna ha ett verkligt... Edirol SuperQuartet har jag redan 🥰

• 2 weeks later...

Hej!

Enda kritiken är att istället för 3 flyglar och 1 piano så kunde dom haft 2 flyglar, 1 piano och sedan lite annat godis (cembalo, Rhodes, o.s.v.)

Men är nog enda kritiken, att kunna pendla mellan "jazzclubb" och "konserthall" uti själva programmet är grymt smidigt och inspirerande 😎!

Vet i.o.f.s. inte hur pass resurskrävande den är?

Hej!

Enda kritiken är att istället för 3 flyglar och 1 piano så kunde dom haft 2 flyglar, 1 piano och sedan lite annat godis (cembalo, Rhodes, o.s.v.)

Men är nog enda kritiken, att kunna pendla mellan "jazzclubb" och "konserthall" uti själva programmet är grymt smidigt och inspirerande 😎!

Vet i.o.f.s. inte hur pass resurskrävande den är?

Dom har ju en som heter Elektrik Piano med Rhodes, Clavinet och Wurlitzer.

Låter bra.

Jag har bara The Grand 2 att jämföra med och den har jag dessutom inte använt så mycket men jag hör ingen fantastisk skillnad mellan dem.

Men Steingraeber 130 är nog ett av de bästa pianoljuden jag hört.

Kan man inte köpa bara den... 😉