Jump to content
Annons

jayko

Recommended Posts

okej... så jag var inne på estrad idag... tydligen har de fått in flera stycken 002'or senaste veckorna... alla med samma problem... kortet står och klickar.. precis som vid startupen... kopplar på... kopplar av.. och så på igen osv....

sökte på duc... tydligen är detta ett vanligt problem... och man behöver få strömförsörjningen utbytt... någon här i sverige som råkat ut för samma sak?

ska lämna in min rack på måndag.. uppdaterar läget när jag vet mer...

ska man akta sig för 002'or i framtiden???

/j.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
tydligen är detta ett vanligt problem... och man behöver få strömförsörjningen utbytt... någon här i sverige som råkat ut för samma sak?

Ja.

ska man akta sig för 002'or i framtiden???

Nej.

Link to comment
Dela på andra sajter

tydligen är detta ett vanligt problem... och man behöver få strömförsörjningen utbytt... någon här i sverige som råkat ut för samma sak?

Ja.

ska man akta sig för 002'or i framtiden???

Nej.

Samma svar som ovan.

Värt att påpeka är att efter jag fått det fixat (och även innan det hände) så har 002r fungerat som ett atomur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tråkigt att drabbas av det, för det blir ju lite extra besvär med att lämna in/skicka iväg 002:an.

Har inte haft några problem själv med detta. Tycker verkligen inte att man ska akta sig för 002:orna framöver. Väl fixat så är de ju klockrena! :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är alltid tråkigt när en produkt går sönder, och självfallet händer det när man har som mest att göra :rolleyes: .

Ett litet tips till alla digianvändare. Digidesign säljer en hel del burkar, för ha möjlighet att ”tracka” möjliga problem så vill supporten som handhar ärenden likt detta att enheten är registrerad (det lilla kortet som följer med). Då kan teknikerna ta tag i servicen betydligt snabbare. Detta gäller inte bara hårvarusupport utan all teknisk support. Mycket av det som supporten stöter på hamnar förövrigt i answerbase.

Är ni osäkra på om ni är registrerade så kontakta gärna oss på Norden kontoret så kan vi kolla upp det.

ska man akta sig för 002'or i framtiden???

Problem med en produkt kan tyvärr hända, men det finns alltid hjälp att få. Och alla våra återförsäljare vet hur man på snabbaste sätt servar en digi produkt.

Redigerat av aolsson
Link to comment
Dela på andra sajter

ja, det blir ju lite extra bökigt med digi, eftersom man inte kan gå in och bunsa ut spåren så man kan plocka in det i logic eller så...

men ja, ja... det verkar som att problemet är ganska lätt fixat i alla fall... hoppas bara att det inte är snordyrt och tar ett halvår..

senast jag lämnade in något på service fick jag vänta fyra månader...

förresten.. någon som vet nåt om PT7? borde ju vara dags...

hoppas att det visas upp på llb-mässan då...

/j.

Link to comment
Dela på andra sajter

ja, det blir ju lite extra bökigt med digi, eftersom man inte kan gå in och bunsa ut spåren så man kan plocka in det i logic eller så...

men ja, ja... det verkar som att problemet är ganska lätt fixat i alla fall... hoppas bara att det inte är snordyrt och tar ett halvår..

senast jag lämnade in något på service fick jag vänta fyra månader...

/j.

Hallå,

Om din 002 har strulat inom garantitiden (1år) så är det bara att lämna in den där du köpt den så får du den lagad helt gratis. Vi som säljer dessa lämnar sedan in den till ett service center som faktist ligger här i Stockholm, och som reparerar snarast, vanligtvis inom ca 2 veckor.

Notera dock att Digidesign kräver att produkten är registrerad för att kunna repareras, och om den är det så är det inga som helst problem.

Detta fel är åtgärdat för ganska länge sedan nu och alla Digi002 har nu en ny typ av moderkort installerat.

Detta är oavsett om det gäller Digi002 eller Digi002 Rack, för det är exakt samma burk inuti när det gäller detta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min första 002:a gjorde exakt så. Först vill musikbörsen att ha det till att min dator (en DELL) helt enkelt inte var kompatibel men jag sa att jag helt enkelt ville ha en ny enhet och efter ett tag så kom det en ny låda från Irland. Nu har jag bara haft nåt strul med att den nån gång påstår att 002:an inte är klar vid uppstart. Då får man mickla lite med firewirekontakten så funkar det igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

sådär... va inne på estrad ikväll...

tydligen har digidesign kommit fram till att det är ett tillverkningsfel på den interna strömkabeln... det bildas oxid och glappar lite...

så det var bara att ta fram skruvmejseln och mecka lite... funkar perfa igen..

och självklart får man en ny, bättre kabel asap... men ja, reggad var man tvungen att göra.. men det var ju inga probbs... en kopia på kvittot och så ett mail... done!

får kabeln i veckan tydligen.

i love my rack! (uhm) 😳

blev lite sugen på en command8 också... nån som har erfarenhet? bra? dålig? för dyr?

bara för lata?

i dream of pt7

/j.

Link to comment
Dela på andra sajter

sådär... va inne på estrad ikväll...

tydligen har digidesign kommit fram till att det är ett tillverkningsfel på den interna strömkabeln... det bildas oxid och glappar lite...

så det var bara att ta fram skruvmejseln och mecka lite... funkar perfa igen..

och självklart får man en ny, bättre kabel asap... men ja, reggad var man tvungen att göra.. men det var ju inga probbs... en kopia på kvittot och så ett mail... done!

får kabeln i veckan tydligen.

i love my rack! (uhm) 😄

blev lite sugen på en command8 också... nån som har erfarenhet? bra? dålig? för dyr?

bara för lata?

i dream of pt7

/j.

Jag kör en command|8 ihop med mitt 002r.

Dyrt: Jajamänsan! 😳

Nödvändigt: Bra att ha, inte livsviktigt, men jag saknar den definitivt om jag rattar ett system utan command|8 (eller control 24.)

Fungerar: Klockrent! 😄

(för att inte tala om coolhetsfaktorn när rockslynglarna du spelar in inser att reglarna "rör sig av sig själva") 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

(för att inte tala om coolhetsfaktorn när rockslynglarna du spelar in inser att reglarna "rör sig av sig själva") 😎

😲

Är det DÄRFÖR man pungar ut så mycket pengar för en Command8? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

det felet jag hade var att den bara stod och klickade... tappade kontakt med datorn och höll på....

detta fel orsakas av att strömkablarna inuti racken inte får tillräckligt med kontakt med stiften de sitter på...

jag väntar fortfarande på min nya kabel.. men idag fungerar racken perfekt ändå... drog bara loss kablarna... rengjorde lite... och så på igen..

har inte haft problem sedan dess....

/j.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
(för att inte tala om coolhetsfaktorn när rockslynglarna du spelar in inser att reglarna "rör sig av sig själva")  😎

😆

Är det DÄRFÖR man pungar ut så mycket pengar för en Command8? 😄

Ja, det var då därför jag köpte en controller för närmare 12.000 spänn..... för att vara cool.... men så är jag en riktig hårding också. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...