Jump to content
Annons

BĂ€sta gengren?


Fnykis

Favorit-gengre  

170 röster

  1. 1. Favorit-gengre

    • Klassiskt
      4
    • Funk
      4
    • Rock
      12
    • Pop
      9
    • HĂ„rdrock
      15
    • Punk
      6
    • Ska
      0
    • Techno
      8
    • House
      16
    • R\'n\'B
      1
    • Hip Hop
      3
    • Rave
      3
    • Fusion
      0
    • Dansbandsmusik
      1
    • Metal
      15
    • Jazz
      4
    • Reagge
      3
    • Annan
      34
    • Har ingen favorit..
      13


Recommended Posts

  • 3 veckor senare...
Annons

Jag har ingen speciell favvo-genre, precis. Ibland Àr jag sugen pÄ HÄrd-rock, ibland elektronisk musik, ibland pop, ibland reggae.

Jag Ă€r lixom lite all-round! 🙂

Redigerat av Danabacken
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Knivigt med endast en popgenre. Hur ska man dÄ kunna skilja de som gillar Ronan Keating frÄn de som gillar Broken Social Scene och Xiu Xiu?

😏🙁 (EDIT: Skrattar alltsĂ„ Ă„t Ronan Keating som representant för "pop")

ApropÄ, nÀr och var, och Àven av vilka orsaker började den pop du Àr nere med kallas just för pop? Har alltid undrat det. Jag menar, för mig Àr pop populÀr musik, kommersiell musik helt enkelt, men för andra, Àr pop nÀstan raka motsatsen.

Redigerat av MarcusRombo
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Knivigt med endast en popgenre. Hur ska man dÄ kunna skilja de som gillar Ronan Keating frÄn de som gillar Broken Social Scene och Xiu Xiu?

🙁😼 (EDIT: Skrattar alltsĂ„ Ă„t Ronan Keating som representant för "pop")

ApropÄ, nÀr och var, och Àven av vilka orsaker började den pop du Àr nere med kallas just för pop? Har alltid undrat det. Jag menar, för mig Àr pop populÀr musik, kommersiell musik helt enkelt, men för andra, Àr pop nÀstan raka motsatsen.

Jag misstÀnker att fröet till varför den musik jag gillar kallas pop sÄddes pÄ sextiotalet, och plockades sedan upp av den engelska indie(pop)-vÄgen pÄ Ättiotalet. NÀr jag sÀger pop menar jag oftast indiepop; all populÀr musik kan ju inte kallas pop, det blir knasigt. DÄ skulle ju mozart vara pop, likavÀl som metallica, crazy frog och 50 cent.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Eftersom jag inte kunde bestÀmma mig för en som jag tycker om mest sÄ tÀnkte jag vilken genre jag skulle vilja lyssna pÄ om jag va tvungen att strunta i alla andra och bara lyssna pÄ en.

DÄ blev det Funk eftersom jag tycker om att lyssna pÄ musikers samspel och harmoni och tycker funk Àr sÄ jÀkla najs att lyssna pÄ, dÀrför svarade jag Funk.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

VÀrdelöst att det inte gick att vÀlja emotionell post-hc/emo-core/screamo eller liknande. FÄr vÀl lÀgga en pÄ punk dÄ...

Haha, ja. Precis. Och jag kunde inte vĂ€lja Jimmy Tamborello-relaterat eller CD Skipping som favoritgenre. Hemskt! 😠

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jag fick vÀlja "Annan", eftersom det jag lyssnar mest pÄ - Soul (typ Luther Vandross, Earth Wind & Fire, James Ingram m fl) - inte fanns med...

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jag fick vÀlja "Annan", eftersom det jag lyssnar mest pÄ - Soul (typ Luther Vandross, Earth Wind & Fire, James Ingram m fl) - inte fanns med...

Skandal!

Jag sitter fast i bluestrĂ€sket och det fanns inte heller med. Sen betyder det ju inte att man avskyr all annan musik. NĂ€r man var ung sĂ„ fick man ju snĂ€llt vĂ€lja om man var syntare eller hĂ„rdrockare, men nu kan man lyssna pĂ„ bĂ„de och... 😛

EDIT: Skandal att soul inte fanns i listan alltsĂ„. Inte att du lyssnar pĂ„ det Claes. Det Ă€r ok. 😆

Redigerat av Gote
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jag gillar alla BRA lÄtar oavsett genre...

Kan faktiskt inte sĂ€ga om jag generellt lyssnar mest pĂ„ psytrance, klassisk gitarr, trash metal, opera, ambient, eller funk etc. Är en otrolig allĂ€tare nĂ€r det gĂ€ller musik, men det gĂ„r ju ocksĂ„ lite i perioder.

Även nĂ€r jag skapar musik hoppar jag en hel del mellan genres (vilket inte Ă€r till nĂ„gon större fördel), men jag gör ju bara musik pĂ„ hobby-nivĂ„, mest för att jag tycker det Ă€r sĂ„ himla skoj.

//peAk

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jag fick vÀlja "Annan", eftersom det jag lyssnar mest pÄ - Soul (typ Luther Vandross, Earth Wind & Fire, James Ingram m fl) - inte fanns med...

Skandal!

Jag sitter fast i bluestrĂ€sket och det fanns inte heller med. Sen betyder det ju inte att man avskyr all annan musik. NĂ€r man var ung sĂ„ fick man ju snĂ€llt vĂ€lja om man var syntare eller hĂ„rdrockare, men nu kan man lyssna pĂ„ bĂ„de och... đŸ˜±

EDIT: Skandal att soul inte fanns i listan alltsĂ„. Inte att du lyssnar pĂ„ det Claes. Det Ă€r ok. 😛

Det var ju skönt - jag började bli lite orolig... đŸ˜†đŸ˜±

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Gen-gren? NÀ, jag vet inte......jag brukar inte tÀnka sÄ mycket pÄ mina gener, Àn mindre pÄ om de eventuellt kommer frÄn nÄgon specifik gren. Musik gillar jag men har lite svÄrt för genretÀnkandet. Jag tycker nog det Àr roligast nÀr nÄn försöker göra nÄgot nytt och dÄ blir det ju, inte sÀllan, lite grÀnsöverskridande av bara farten.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...