Jump to content
Annons

Vilken genre skulle du syssla med?


Tilly

Recommended Posts

Ja, som tråden lyder..

Vad skulle du pyssla med för stil av musik om inte din stil fanns?

Min stil nu:

Trance

Min stil om inte Trance funnits:

Synthpop eller melodisk rock (ala nightwish osv, kommer fan inte på va stilen heter!)

Redigerat av Soundborn
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Annons

Kan inte svara egentligen... nu för tiden med alla de digitala ljudmöjligheter som man har blir det lite av varje när jag gör musik. Kan tro att jag skall spela in en metallåt och sedan kommer det ut en bossanova. Nja, inte riktigt så extremt kanske men inte långt i från heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Förr: Det jag spelade på min stereo dvs. bompabompa och allt som lät mycket (enligt min mamma)

Nu: Det min dotter spelar på sin stereo dvs. bompabompa och allt som låter mycket (tycker jag)

Sen (när barnen flyttat): Tystnaden

Om den inte finns: Skapa tysdnaden genom Öronproppar

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Om min stil inte fanns skulle jag uppfinna den.

Instämmer helt!

Man gör ju den musik som man gör, helt enkelt...

Word!

Jaja men alla har väl ändå alltid en stil i grund och botten, eller?

😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Att tro att man har en alldeles egen och unik musikstil/genre tycker jag är det samma som att inte ha någon som helst självinsikt. I alla fall i 999999 fall av 1000000.

edit: fel

Redigerat av VacUm
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gör musik. Sedan byter jag instrument på den ibland,

Mitt jobb är metalgitarrist. Min hobby är att skruva på analogsynt.

Ofta spelar jag in metalriff som jag gjort på gitarr med en synth

och då låter det synth. Många genres är ju väldigt lika i melodi

och uppbyggnad sen när man byter instrumentering så byter man

genre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Försökte göra en schlager för ett tag sedan, men den lät nästan precis likadant som allt annat jag gjort. :rolleyes:

Jag har oxå försökt göra en schlager en gång. Nä två gånger 😄 ... Det blev väl... sådär. 🙂 ... Fast Åska till Aska är nog schlager ändå...Så tredje gången gillt kanske.

******

Jag tycker grundfrågan är lite kul. Det är klart att man kan hänga upp sig på "ähvadågenre" osv. Med all rätt. Men ändå... Vad skulle man syssla med om man "gjorde nån annan musik"?

Själv lirar jag nånsorts hyfsad hård gitarrbaserad skit på svenska, med förhoppningsvis anstrykning av "något eget".

Om jag inte gjorde det så skulle jag nog fan lira country. Jag är heltorsk 😛 ... Nån som vill bilda ett band?

***

Om inte min egen (musikaliska och tekniska) kompetens satte begränsningar så skulle jag lira världens hårdaste och maffigaste musik, med världens ballaste och bästa gitarrsolon. Som Devin Townsend när han lånar in Steve Vai på gura ungefär.

Link to comment
Dela på andra sajter

[...] Fast Åska till Aska är nog schlager ändå...Så tredje gången gillt kanske. [...]

Lyssnade nu, fan vilken bra låt! Jag visste inte att jag gillade schlager... 😲

Till ämnet...

Nu: Metal, typ.

Då: Pop tror jag. Eller hardcore.

Link to comment
Dela på andra sajter

Förr: Det jag spelade på min stereo dvs. bompabompa och allt som lät mycket (enligt min mamma)

Nu: Det min dotter spelar på sin stereo dvs. bompabompa och allt som låter mycket (tycker jag)

Sen (när barnen flyttat): Tystnaden

Om den inte finns: Skapa tysdnaden genom Öronproppar

Värsta skräckrullen:

"När barnen FLYTTAT / TYSTNAT"

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...