Jump to content
Annons

Grace - the Weight


Recommended Posts

LÅTNAMN: the Weight

ARTIST/GRUPP: Grace

GENRE: Finstämd Rock

LÅTLÄNGD: 3:30

KOMPOSITÖR: Grace

PRODUCENT: Roffe

EV. MEDVERKANDE: Grace

INSPELNINGSÅR: 2004

FORMAT:mp3

STORLEK: 4.8mb

STATUS:Färdig Demo

Låten spelades in förra sommaren och det är nu dags för en ny demo. Därför skulle det vara jättebra att få feedback på det som redan gjorts (så att vi vet om vi ska fortsätta på samma spår)!

Vi är jättetacksamma för alla inlägg!

Grace

the_weight.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 99
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Fan vad bra, kanske det bästa jag har hört här. Tycker att hela produktionen i princip är perfekt, trummorna låter ju skitbra! Hon sjunger väldans bra och det är ruggigt snyggt när din röst kommer in också. Era röster passar jättebra ihop. Kul hur trummorna kommer in, första gången jag hörde låten så trodde jag absolut inte att trummorna skulle komma in i den takten.

Om du inte misstycker så hamnar den här låten på ipoden.

Vad har ni använt för utrustning? Vilka gitarrer och stärkare har ni använt?

Redigerat av Phobos
Link to comment
Dela på andra sajter

Bra inspelat, bra mixat, bra arrat och framförallt bra genomfört!

Däremot saknar jag motsvarande fingertoppskänsla i själva låtskrivandet. Det är kompetent, men inget som sticker ut.

Så enligt mitt tycke ska ni lägga mer energi på att skriva riktigt bra låtar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Tack som bara den för alla svar! Jättekul att få så mycket feedback!

Re: Joachime. ...vi är 6 personer i bandet som slits mellan lite olika viljor vilket är mer positivt än negativt!

Re: Phobos. Supersmickrande också att låten lagts in i din Ipod! Marängen (jag) är syntbruttan i bandet. Linn sjunger å Björn körar på the Weight...gå gärna in på 😉Gracebandet och lyssna på en till låt (Untitled)där körar jag!

Re: Starboy. Tack för din uppmuntran. Det värmer!

Re: Yohill. Hmm ska se över trummorna... 😉

Mera mera!

Redigerat av Marängen
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej hej! Måste gå emot strömmen lite nu…

Inte det att jag inte gillade låten. Där håller jag med de andra som skrivet i tråden. Väldigt fin låt med väldigt bra sång. Det är dock trummorna som stör mig. Jag tycker låten börjar klockrent. Jag satt och gjorde mig beredd för att höra något riktigt mysigt och bra. Men så kommer trummorna in i en käck dansbands upptemporytm. Det förstör det lite för mig. Tycker eran musik hade gjort sig bättre med trummor i halverad takt för att verkligen lyfta fram det tunga och vemodiga i låten.

Detta är ju mer en fråga om tycke och smak än om rätt och fel. Men om era nya låtar håller samma kvalité som denna fast med mindre dansbandstrummor så kommer jag att vara helt såld.

Hoppas det blir bra med de nya låtarna. 😄

Med vänlig hälsning/Kristoffer

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker att trummorna ger låten mer karaktär, gör den mer egen och dessutom blir det lite svängigt och en överaskning när dom kommer. Tycker inte att det känns dansband snarare att man får lite countryvibbar. Men jag gillar ju vemodig country ala Emmylou Harris.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ruggigt bra och mysigt 😄 alla tummar upp!

Diggar "Untitled" också, väldigt skönt med så långsamt tempo och att ni kan hålla det sådär nervigt som det ska göras 😄 mycket bra sång och fint mixat.

Give me more!

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Hej hej! Måste gå emot strömmen lite nu…

Inte det att jag inte gillade låten. Där håller jag med de andra som skrivet i tråden. Väldigt fin låt med väldigt bra sång. Det är dock trummorna som stör mig. Jag tycker låten börjar klockrent. Jag satt och gjorde mig beredd för att höra något riktigt mysigt och bra. Men så kommer trummorna in i en käck dansbands upptemporytm. Det förstör det lite för mig. Tycker eran musik hade gjort sig bättre med trummor i halverad takt för att verkligen lyfta fram det tunga och vemodiga i låten.

Detta är ju mer en fråga om tycke och smak än om rätt och fel. Men om era nya låtar håller samma kvalité som denna fast med mindre dansbandstrummor så kommer jag att vara helt såld.

Hoppas det blir bra med de nya låtarna. 😱

Med vänlig hälsning/Kristoffer

Jag förstår precis vad du menar...trummorna ger låten en helt annan (egen?) karaktär...men jag måste hålla med Phobos och säga att det är lite countryinspirerat! Dansband strävas det inte efter iallafall 😠 .

Gå gärna in på vår hemsida och lyssna på en till låt (untitled) å lämna en kommentar om du vill! (den har kanske mer trummor i din smak?)

Tack för ditt inlägg!

Mvh Ulrica

Redigerat av Marängen
Link to comment
Dela på andra sajter

Ohh.. låten "untitled" från er hemsida var helt fantastiskt bra. Det blir till att spara den bland mina favoriter.

Se till att posta här när ni spelat in mer låtar eller släpper er skiva.

/Kristoffer.

Tack Kristoffer! Det värmde. Lovar att posta här så fort vi är klara!

/Ulrica

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här gillar jag starkt. Om någon stack en CD i handen på mig och sa att det var Glorias nya skulle jag mest tänka "jaha - de låter lite annorlunda nu" och sedan lyssna lyckligt länge länge länge. Att trummorna är lite upptempo är för min del en lyckad effekt. Annars hade det blivit lite väl mycket Doom-fast-som-finstämd-pop över det hela. Och experiment i Doom-området vill jag gärna pinka in som mitt eget revir 😄 Webbplatsen var inte så informativ - kan man stödja bandet på något sätt? Säljs det CD-r demos eller deltas i några forumtävlingar? Spelningar i Stockholm eller Växjötrakten?

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Det här gillar jag starkt. Om någon stack en CD i handen på mig och sa att det var Glorias nya skulle jag mest tänka "jaha - de låter lite annorlunda nu" och sedan lyssna lyckligt länge länge länge. Att trummorna är lite upptempo är för min del en lyckad effekt. Annars hade det blivit lite väl mycket Doom-fast-som-finstämd-pop över det hela. Och experiment i Doom-området vill jag gärna pinka in som mitt eget revir 🙂 Webbplatsen var inte så informativ - kan man stödja bandet på något sätt? Säljs det CD-r demos eller deltas i några forumtävlingar? Spelningar i Stockholm eller Växjötrakten?

Va kul att du gillar musiken...och trummorna! Det finns en poäng med att ha dem som de är nu...att de ger låten en annan karaktär än kanske förväntat.

Doom känner jag persoligen inte till 🙂 men jag antar att det är bra 😄

Hemsidan är under bearbetning (har tyvärr varit det ett tag nu...svårt att få ändan ur vagnen)

Vad det gäller spelningar så hoppas vi på ett flertal under hösten och isf lägger jag ut dem här. Då får du gärna stödja oss som publik! Kanske finns det då även en ny demo att bjuda på. Jag antar att det rör sig om spelningar i shlms trakten...men vet du nåt schysst ställe i Växjötrakten så hör av dig!

Mvh Ulrica

Redigerat av Marängen
Link to comment
Dela på andra sajter

Efter ett par lyssningar nu så har jag kommit fram till att det här är verkligen helt sjukt bra... helt underbar låt. Nått som skulle göra det ännu ljuvligare enligt mig, skulle vara om det kom in nån lite "dreamy" synth då o så, en pad eller nått liknande... två tummar upp!

Link to comment
Dela på andra sajter

Här är ännu en i raden som viftar med flaggorna! Läckert måste jag säja! Mycket snyggt när trummorna kommer in och förändrar hela rytmkänslan i låten på ett oväntat sätt. Kalaslåt och röst!

Link to comment
Dela på andra sajter

gladamatör (oregistrerad)

😱

Positivt överraskad.....grym låt med bra röster !!! 😳

Trummorna som dom flesta hakat sig på tycker jag ger en skön drivning av låten....

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen dålig feedback det här! Känns hur kul som helst att låten är så uppskattad...

Tack tack tack!

Kallemio: Kul att du tog dig tid att lyssna ännu en gång och att låten lyfte då! Kanske är det just det man vill komma åt?

Tack igen alla

😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Känns som jag har hört den här låten en gång förut. [?]

Var bor ni?

[Du behöver inte ge hela adressen, räcker med staden 🙂 ]

Har jag inte hört den förut är den väldigt lik någon an-

nan demolåt.

Fruktansvärt bra och lugn, tilltalande till tusen!

Hade personligen velat hört en 'Only here tonight' där

sångerskan tog i för kung och fosterland. Vet inte riktigt

varför, men det hade lyft den ett snäpp till. [För mig 🙂 ]

Mos Go!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...