Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Hej.

Någon som vet om vart man kan få tag på riktiga bra samplade trumljud på nettet.

(helst gratis Wav-filer) Och helst TAMA och Zidjian, så att dom låter nästan som mitt eget trummsett. 😮

Har forsökt hitta nåt på www men dom låter skit.

For jävligt att ge 1000 spenn för en CD-skiva, när jag bara trenger 10-12 ljud !!!

tack-tack

Annons
Posted

köp dig ett bra trumbibliotek. Lätt värt det i längden!

du har googlat dig till vansinne, gissar jag?

Bit ihop och tjakka. Du kommer att bli glad 😮

Posted
Svarar som alltid. letar du efter gratisgrejor så är nskit från natural studios i en klass för sig;

http://www.naturalstudio.co.uk/ns_kit7free.html

Mycket bra samplade gratis trummor tycker jag. 😛

Är de verkligen "gratis"? Finns det inte nån disclaimer om att man inte får använda samplingarna för komersiellt bruk, eller nåt sånt? Har jag för mig.

Jag letar för övrigt också efter bra och gratis trumsamplingar.

// David

Posted
Kanke får slinka in med en fråga, vet ni något billigt och prisvärt mjukvaru-trumpaket?

En av de billigare är DFH2 från EastWest. Det ligger på 1195:- och det ingår en specialversion av Kompakt.

För de med lite större plånbok, finns t ex Scarbee Imperial Drums för HALion/Kontakt (eller den kommande SID XL, som innehåller HALion Player), DFH Superior och BFD.

Posted

I vilket fall, de bästa jag hittat hittills (som är gratis) är här, men ns-kit slår de kit:en med hästlängder.

// David

Posted (edited)
Svarar som alltid. letar du efter gratisgrejor så är nskit från natural studios i en klass för sig;

Mycket bra samplade gratis trummor tycker jag.  😠

Är de verkligen "gratis"? Finns det inte nån disclaimer om att man inte får använda samplingarna för komersiellt bruk, eller nåt sånt? Har jag för mig.

Jag letar för övrigt också efter bra och gratis trumsamplingar.

// David

"Copying, duplicating, selling, electronically transmitting, renting or other uses of these sounds not specifically for the

purpose of personal, non-profit music production is prohibited by law.

Please do not distribute these samples from any other website unless given express permission.

It should be noted that these samples are NOT royalty free. If you wish to use them in such a

way as you'll be making money from it (be that in any form) you must ask permission."

Edited by Pico
Posted
It should be noted that these samples are NOT royalty free. If you wish to use them in such a

way as you'll be making money from it (be that in any form) you must ask permission."

Vänta nu, hur gammalt är citatet?

NS har ju just uppdaterat hemsidan, och det finns både en kommersiell och en FREE version...

hur som helst instämmer jag till fullo kring trumsetets kvalitet; det här är bra grejjor!

/Bengan

Posted
Vänta nu, hur gammalt är citatet?

NS har ju just uppdaterat hemsidan, och det finns både en kommersiell och en FREE version...

hur som helst instämmer jag till fullo kring trumsetets kvalitet; det här är bra grejjor!

/Bengan

Citatet är just nerladdat...där står också följande:

Is ns_kit7 really free and can I use it on my current music production?

Yes – it really is, with some restrictions (see the copyright). We will be bringing out a non-free version in summer 2004 which will obviously be free to use in commercial music production. However, if you want to use this free version in commercial music making you must ask permission. Generally I will ask no more than a copy of the CD it will be used on, perhaps a link to naturalstudio from any site promoting the production in question, and perhaps a request that you buy ns_kit7 (full version) when it comes out. Rest assured, I’m not going to ask for any massive fees, royalties or anything like that (unless you’re a major record conglomerate!).

Posted

Nskit finns ju i en fullversion för c:a 700 kr (50 pund). Nån som har testat och kan rekommendera eller dissa?

// David

Posted (edited)

Jag har inte fått tummen ur >piiiiip< än, men har tänkt att införskaffa NSKit 7.

Av demolåtarna på Natural Studios forum att döma låter detta trumbibliotek helt fantastiskt bra! Några av de absolut bästa hihat-samplingarna jag hört.

Att priset landar på ca. 750:- inklusive frakt skadar ju inte heller. 🙂

Jag kan återkomma när jag har provat den "skarpa" versionen.

Edited by BaldByChoice
Posted (edited)

Hyr en bunt mickar o sampla själv.. om du har trummorna behöver du ju bara ställa mickarna där o banka på..så låter det exakt som du vill ha det 🙂

Hyra ut mickar brukar väl var o varannan musikaffär kunna erbjuda.

Edited by demoniqus
Guest tRasH cAn maN
Posted

Ingen som testat BFD?

Ska vara överlägsna som jag förstått det.

• 2 weeks later...
  • 2 months later...
Posted

Tja! jag laddade hem dom där gratistrummorna med samplade ljud. Men eftersom jag aldrig har hållit på med samplade ljud förr så vet jag inte hur det fungerar som med wav-filer. Jag använder oftast typ exs24 och midisignaler.

Hur gör jag om jag vill börja göra trumkomp med samplade ljud?

Tack.

• 1 month later...
Posted

Mycket bra samplade gratis trummor tycker jag.  😉

De är bra, men det är ju ingen som helst volym på samplingarna! De låter ju nästan ingenting!

Höj volymen då! 🥰

😉 Jo men alltså... även om jag drar på max när jag programmerar med dem hörs de väldigt lågt. Och om man ökar dem för mycket borde väl kvaliten bli sämre tror jag (kanske? vet ej).

Posted

Mycket bra samplade gratis trummor tycker jag.  😮

De är bra, men det är ju ingen som helst volym på samplingarna! De låter ju nästan ingenting!

Höj volymen då! 😆

😄 Jo men alltså... även om jag drar på max när jag programmerar med dem hörs de väldigt lågt. Och om man ökar dem för mycket borde väl kvaliten bli sämre tror jag (kanske? vet ej).

det är väl bara dra ned allt annat... så att de ligger bra i nivå å sedan pilla med main-volymen vid mix. Jag tycker de går att maxa rätt bra... är faktiskt positivt överraskad (testat dem sedan jag läst denna tråd)

Ska nog rent använda dem till promon.

• 3 weeks later...