Jump to content
Annons

Sommartid/vintertid på forumet - klockan går fel


tordA

Recommended Posts

  • 7 månader senare...
Annons
  • Svar 72
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Ja nu är det ju sommaritd. Men vårt studioforum verkar leva i vintertid. Inget stort problem alls. Men rätt ska väl vara rätt?

Ha en fortsatt trevlig helg! 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Min kontrollpanel > Options - Board Settings > Time Zone - kryssa för Is daylight savings time in effect? - klicka på Change my Account Options

Det var väl inte så svårt? 😉

Redigerat av tbruce
Link to comment
Dela på andra sajter

Satt vid datorn inatt och klockan började närma sig två, tänkte "fan vad bra, klockan är inte ens två" och så PANG är klockan tre så jag blev tvungen att gå och lägga mig. 🙁

exakt samma hände mig! 😄 jag ba, shit har jag suttit så jeffla länge? 😛

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Satt vid datorn inatt och klockan började närma sig två, tänkte "fan vad bra, klockan är inte ens två" och så PANG är klockan tre så jag blev tvungen att gå och lägga mig. 😄

jag festade till klockan "4".. sen tittar jag på datorklockan soms tår vid 5. Fick gå å lägga mig då ja me 😛 och det blev en timma mindre sömn eftersom jag var tvungen att vakna och repa...

Link to comment
Dela på andra sajter

Satt vid datorn inatt och klockan började närma sig två, tänkte "fan vad bra, klockan är inte ens två" och så PANG är klockan tre så jag blev tvungen att gå och lägga mig. 😄

😛

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 7 månader senare...

Ingen aning, frågan var solklar 😏

I forumet finns det angivet för varje medlem om denne ska beakta sommartid. Och eftersom de flesta inte vet att den möjligheten finns och heller inte bryr sig om den när vi går från vintertid till sommartid och till vintertid igen så brukar ajg ställa om den. Nu är det i alla fall gjort.

Anledningen till att tiden anges för alla medlemmar separat är att mjukvaran ska fungera med medlemmar från hela världen - något som är mindre aktuellt i Studio Forums fall (även om det finns välkomna undantag).

EDIT: Ah, jag antar att du syftar på att det står att jag har redigerat i ditt inlägg, stupid me. Jag har ändrat i rubriken så att status framkommer.

Redigerat av Olsberg
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 10 månader senare...

Hej!

Sen någon gång igår så går klockan fel. Jag har inte ändrat någonting men när jag har valt rätt tidszon (Stockholm, Copenhagen etc.) så är klockan +1 timma. Väljer jag då tidszonen +/-0 (dvs. London etc.) så blir klockan istället -1 timma.

Vad ska jag göra? 😱

Redigerat av Olsberg
Slår ihop med tidigare tråd /admin
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...