Jump to content
Annons

Något som bör justeras i detta alster?


Recommended Posts

Annons

Lyssnar på jobb-lurar - men ändå.

 

Bra sjunget, stämmer bra.

Tycker sången ligger lite väl stark, det är samma med fiolen... det täcker upp väldigt mycket av det andra som händer.  Det är nog det hela, kanske skulle jag ha haft något mer som hände i vers 2, lite mer stråkar eller motsvarande..

 

Bra stämning i låten!

mvh

/Krister

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Fantastisk fiol tycker jag. Fin stämning och personlig text som går fram bra. Tycker att sången är lite väl framträdande på något sätt… om det är mer effekter (som jag gillar😂) som behövs eller inte vet jag ej men jättefint så långt, Jonatan!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nice, en sak som jag tänker på är bara att textens rytm inte alltid följer musikens rytm så att säga. Det blir som en del små "krockar" ibland.. som ordet 'oss' vid 0.46, låter en aning krystat på något vis. Eller ännu tydligare 'lyckliga' vid 1.03, där kommer betoningen på '-ga', eftersom du behöver lägga betoningen där, fast resultatet blir ju också lite krystat... Jag vet i ofs hur svårt det är med texter, dels att komma på någon text överhuvudtaget, men sen också att få den att passa in med musiken... inte lätt som sagt...

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Stor skillnad. Hamnar mer ”i” musiken och det fina stråkarret kommer fram bättre. Lite filmmusikvibbar av det👌 Blivande karriärmöjlighet oxå? Guldkorn är pianoklinket vid 1:05 från slutet👌 Fint jobbat!

Link to comment
Dela på andra sajter

Fin låt. Några saker jag reagerar på spontant är eq:n på fiolen som låter väldigt nasal och har resonansfrekvenser som stör. Pianot blir lite störande efter ett tag då det är rätt middigt och jag hade nog valt bättre ljudbibliotek. Rösten flukterar rätt mycket så detta bör åtgärdas (kan även vara en kompressor som gör att den flukterar, i så fall kontrollera din releasetid). Men arret och låten är fin så jobba på 🙂

 

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Håller med @Bream Det är en konst att få till textens rytm till musiken. Jag har slipat lite på detta, så senaste mixen är nog lite bättre, men inte perfekt. Tack för synpunkten.

Tack @NaezT o @Richie76 Då är jag rätt ute med volym o gainjusteringen.

Bra synpunkter @Anders F Jag har skruvat lite på pulteqen på fiolen. Jag hade vocal rider på sången och den hoppade lite onödigt mycket. Nu har jag automatiserat gain istället för att ha mer kontroll. Jag tror senaste mixen är mer jämn. Pianot jag använder är Ravenscroft 275 från UVI labs som jag finner bland de bättre. Vilket är ditt favoritpiano?

Här är senaste mixen (fullständig låt) som jag tänkte skicka in till p4 nästa-tävlingen i sveriges radio. Jag brukar aldrig komma med i tävlingen (jag håller nog inte tillräckligt hög kvalitet), men det är bra att ha en deadline att arbeta mot.

 

Redigerat av Jonatan Lundin
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Den här var trevlig. Får lite Uggla-ballad vibbar.  Bra jobb med stråkarna. 
Sången är ok, du är på gång. Jag skulle försöka intensifiera tonen lite i vissa delar, Inte högre, bara intensivare uttryck. Försök förändra känslan i uttrycket från hopplöshet till hoppfullhet.  If I make sense 😁

Bra gjort, intressant inslag  👍

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...