Jump to content
Annons

Living here for today


Recommended Posts

Hej! 
Ny release idag där jag gjort allt själv från text, musik till instrument, sång och produktion. En rocklåt som handlar om att ta tillvara på livet. Mycket gitarrer 🎸 lyssna gärna och ge feedback om ni vill 😊🎧

 

Musikvideo 

 

Redigerat av slejnard
La till video
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Gillar´t över lag.

Men några utrymmen för förbättring ser jag absolut och det är nog elbasen som jag hakar upp mig på mest. Den kunde vara betydligt livligare.

Det finns exempelvis några partier där bastrumma och elbas kör helnoter. Det blev lite tråkigt och osvängigt där. Kanske lägga in lite basfigurer för att liva upp det lite?

I "you and i are still together"-partiet funderar jag på om elbasen kanske kunde rampa upp lite för att liksom hinta det kommande dubbeltempot på nåt vis. 

Tycker sången sitter riktigt bra i denna!

Redigerat av Fidden
  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Den äldre Alice Cooper poppar upp i huvudet när jag lyssnar. Denna låt skulle platsa på Alice Coopers album School's Out.

Några pyttesaker att begrunda: Kanske skulle sången upp lite på huvudrefrängen? Bastrummar och bas är inte alltid synkade (de slår inte samtidigt - speciellt på bryggorna).

  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan sa oioioi:

Inte tillgänglig!?! För att jag inte är i Norrland?
 

image.png.0d4fb78011590704cd36d8cc54140ac0.png

 

(Fast går jag via Spotify fungerar det.)

Det var ju skumt. Ser samma felmeddelande jag också. Tror inte det var så när jag la upp den. Testade att redigera inlägget men blev samma. Undrar vad det beror på? Testar i detta inlägg …. 
 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...