Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden (a k a Längstah) 2023


CHAE

Recommended Posts

Annons

Och mitt i allt detta har jag börjat se på Frasier. Det är först nu jag inser vilken kul serie det var. 

Frasier är 2 år yngre än mig i första säsongen. Det känns konstigt.

Frasier heter trana i efternamn.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan sa Dark Of Light:

Mann moste lippa khräshet iplan. Anas de blii föö låån! Då kann mann inne ze ormet krüpa i tenn. Tet ä mucket met tet electrisca.

Så talte alltså DoL när han återvänt från Sjumilaskogen. Än i denna dag vet vi inte vad granarna och månen bevittnade.

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan sa slejnard:

Vad har du satt för fågel ovanför O i Studio på loggan på sajten , CHAE? 

IMG_3728.png

 

1 minut sedan sa slejnard:

Der er vogel 😮 

Det är ju en uggla, det ser ju vem som helst.

Skuldugglan 2.0🦉

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant.. skulle bara testa grej i Cubase innan jag gick och lade mig. Skulle skriva ett kort intro till ett hårdrocks trumkomp som jag fick av en polare. "En kvart" senare så har det gått flera timmar och jag har inte ens kommit till Djent-guran än. Nu när jag lyssnar på det jag skrivit, men utan trummorna, så blir jag inte klok på hur jag tänkt här... 
 

 

Redigerat av -k9-
Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan sa Fidden:

Det var ett långt intro, tänkte jag. Sen såg jag att jag bara kommit halvvägs.

Tänker att det blir sådär gött drömteatriskt med gura och trummor.

Tanken var att jag skulle göra ett intro på åtta takter. Det skulle varit lite retro romantic goth över början på trummkopet. Men det spårade ur och blev något helt annat. Då trummkompet redan är med i en annan låt så fick jag plocka bort det och ska ersätta det med ett eget trummspår. Och djentguran ska jag försöka få in i mixen på något sätt. Detta är bara ett första slaskdemo och stämmorna ska varieras mera. De fick fungera som place holders för att få till en formskiss i ett slaskdemo. Och någon Paul Meander är jag då rakt inte. Får prestationsångest av att du ens nämner dem här....

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan sa Dark Of Light:

Mann moste lippa khräshet iplan. Anas de blii föö låån! Då kann mann inne ze ormet krüpa i tenn. Tet ä mucket met tet electrisca.

Vad händer om man inte ansar häcken då? Man vill ju inte ha oväntat besök i den delen av lustgården heller...

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...