Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden (a k a Längstah) 2023


CHAE

Recommended Posts

Annons
46 minuter sedan sa slejnard:

Ska testa detta (men först en kaffe) . Hoppas på att måendet stabiliseras:

"Litium är ett stämningsstabiliserande läkemedel som har förebyggande effekt mot återkommande perioder av både mani och depression vid bipolär sjukdom. Behandlingen är lika effektiv hos äldre som hos yngre. Sjukdomsperioderna blir färre och mildare med litiumbehandling. Många blir helt symtomfria."

Jag å Hendrix...

Lithium hjälpte mig som fan under de värsta perioderna. Ja, jag skulle faktiskt vilja påstå att det [för mig] var det bästa som kunde hända.

23 minuter sedan sa Fidden:

Hoppas det funkar. Var väl tokbrist på litium ett tag för något år sedan och det var en massa rabalder om detta, vilket ju tyder på att de som använder det mår bättre av det.

Good point made!

17 minuter sedan sa slejnard:

Hoppas jag med. Det funkar bra för många så hoppas jag är en av dom. Mår ändå bättre idag än för en månad sen så det är ju bra. Men kan gå i skov sånt där. 

Det går onekligen i skov och kan (som så mycket annat) triggas rejält av olika sorters trauman (både ”små” som stora).

Och glöm inte bort att du aldrig är ensam, Slej!☝🏼❤️

  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Samtidigt på Entomologiska föreningens årsmöte börjar saker och ting gå överstyr…

1940AD92-976E-4F18-8532-71914D784D1E.jpeg

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Slängde ihop studion, som var nerpackad pga stundande visning, och spelade in en låtidé.

Slet i en halvtimme med att få pianot att funka. Midi ut till midi in funkade inte. Provade alla andra tänkbara kombinationer. Trodde till slut att jag pajat midikablarna. Eller ljudkortet.

Hittade en knapp som det stog panic på. Jag tryckte på den.

Sen funkade det.

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
On 2023-03-08 at 19:26 sa CHAE:

Samtidigt på Entomologiska föreningens årsmöte börjar saker och ting gå överstyr…

1940AD92-976E-4F18-8532-71914D784D1E.jpeg

Ja jädrar, känner mig ibland på det viset. Fotar mer än spelar musik nu för tiden.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser mer på film än både fotar eller spelar musik nuförtiden. Senast nu The Godfather, ettan igår, tvåan idag som flickan sa. Kan bli trean imorgon, däri mellan kommer fas... mello. Skickar vi inte Låren så... ja... då är det inte bra. Nackdelen är ju att folk röstar. Folk är som folk är. Folk helt enkelt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...